måndag 8 augusti 2016

Jag kan inte gå, men jag kan åka!!


Hej hej!
Ja sedan sist jag skrev så har det varit lite fullt upp här hemma :)
Lite som vanligt då :)
Nui, min vän och vikarie har plockat fler blåbär till mig, en hel stor hink till!
Det innebar ju ganska mycket rensning, och hur roligt är det haha?
Inte alls, men jag och Gert satt en kvällning innan det började regna och sen satt jag dagen efter med det vi inte hunnit med.
Jag ska göra många portionsförpackningar till min morfar så att mamma kan ta med då hon ska dit nästa gång. Härligt för honom att få "egenhändigt" plockade bär i skogen :)



Medan jag satt och rensade det sista, så målade Gert veranda räcket igen.
Ja igen faktiskt! Vi bröt våran färg på en affär och det blev totalt fel fast det stod rätt på burken?
Knepigt, men nu for Gert och köpte igen, på den affär vi köpte första gången då det var rätt,  och då med hjälp så blev det rätt!
Jag kände direkt att det var fel förut då vi börjat måla,  men det stod rätt på burken så jag tänkte att jag väl hade fel, men nej det hade jag inte.

Räcket är i rätt färg och allt ovan är i fel färg :)
Vilken skillnad!
En grå kall färg var det vi målat med då vi gjorde altanen för två år sedan, och nu blir det min favoritfärg som inte alls är kall utan en varm grå/beige färg.
Jag blir så nöjd så! Nu kommer vi inte att hinna måla klart alla pinnar, men det kommer ju en sommar nästa år också, så då får det bli.
Jag bryr mig inte om vad andra säger då det nu blir olika, men det spelar ingen roll för mig, nej det blir bra till slut, så dom som undrar får ha lite tålamod med oss haha :)
Ja det är ju tråkigt att måla om redan, men då nu då det blir rätt färg så blir jag nöjd och blir att må bra.
Min bästaste man är det som förbarmar sig över alla mina "pinnar" :)

Ingemar <3
Gert skulle åka till Fagersta i Fredags eftermiddag för att gå ut med Ingemar och roger på lite mat.
Dom skulle ha en riktig killträff liksom.
Jag följde till Fagersta och Gert släppte av mig alldeles vid pickabo.


Jag for in där och det var enkelt då dom hade en ramp för att komma upp till ingången, och dörrar som öppnades automatiskt.
Dom har flyttat till ett nytt ställe mot där dom var då jag jobbade i Fagersta.
Jättefint och massor av grejer fanns det.
Då jag nästan åkt runt där inne i en timme, ja faktiskt nästan en timme,  så betalade jag det jag skulle ha, för att sen åka ut och åka lite.
Ja jag ville ut och åka lite i Fagersta då det är världens bästa ut och gå ställe.



Cykel och gångvägar överallt och det tyckte jag verkade så bra då jag jobbade där på Intersport förut.
Jag skulle kunnat tänka mig att bo i Fagersta just på grund av alla gångvägar.
Nu blev det ju inte så och jag hann aldrig gå på gångvägarna, så jag bestämde mig för att iallfall åka på dom, och det gjorde jag!
Underbart fint väder var det och jag åkte till "Oti krog", ja ett ställe utanför Fagersta.
Det var en bensinmack förut, och innan dess var det nog en krog eftersom det heter Oti krog :)
Nu är det ingen mack längre utan mest ett matställe.
Jag var så säker på att kunna komma in, men tji fick jag.

Jag frågade en kille som köpt glass om han kunde be någon personal att komma ut till mig och det gjorde han direkt.
Han som jobbade där fick komma ut och först ta en beställning, och sen komma ut med en korv och dricka till mig. Han fick ta ta mitt bank kort och betala med.
Lite tråkigt att inte komma in, men det ordnade sig ju vilket det ju alltid brukar.

Om jag vetat att jag inte kunde komma in så hade jag nog stannat på Statoil istället, men nu visste jag inte.
När jag åkte från Oti så ringde Gert för att kolla vart jag var. Dom hade ätit klart och åkt runt lite.
Jag var nästan vid campingen, Eskiln,  så jag åkte dit för att vänta på att han skulle komma för att hämta upp mig.
I den sjön eller damm eller vad det är så åker många vattenskidor, jätteduktiga var dom som åkte då jag for förbi.



Jag träffade på en farbror med en liten hund som stannade och pratade med mig tills Gert kom :)
Många frågor hade han och då jag skulle in i bilen så blev han nog lite imponerad av våran bil :) Kanske lite över att jag lätt kom i också :)

Nu till det roligaste jag vet!
Vi var på auktion igår!


Åh så roligt det är med auktioner!
Skåpet här nedan ville jag köpa förra auktionen vi var på för tre veckor sedan, men det hann dom inte med då.


Nu var det med igår så jag visste vad jag ville ha med mig hem! :)
Direkt jag såg skåpet ringde jag till Gert för att kolla om det skulle bli så att jag köpte något stort, att han kunde komma med bil och släp? Jo då det kunde han :) Bästaste Gert!

Han fick låna Rebecca och Johans både bil och släp. Vi har inge drag på någon av våra bilar, lite tokigt, men så är det.



Jag blev med skåp och jag fick med mig lite andra saker också, men vi hejdade oss ganska bra.
Otilia var med för första gången, medan jag och Maria varit på flera hittills.
Det tog lång tid innan auktionen var slut, men vilken dag!!
Nu ligger skåpet i garaget, ja det väntar på en rejäl tvätt, ja det kommer att behövas.
Jag är såå glad över mina inköp och ska nu ta tag i dom plus dom för tre veckor sedan :)



Ganska mycket fick vi med oss hem trots att vi tyckte att vi höll band på oss :)



En toppendag hade vi, ja jag är så glad att jag kan åka på auktioner och att det finns så fina saker som passar mig, och Maria då :) Ja vi två har samma stil och tycker oftaste om samma saker.
Vi är inte så att vi slåss om något, nej den som mest vill ha får och vi kan köpa åt varandra också :) 
Vi är ett toppen team :)
Otilia är min ena vikarie och hon har inte samma smak som mig och Maria, så vi letar efter lite olika saker vi :) 
Men oj oj vad mysigt och roligt det är. 
Roligast var att jag fick skåpet då, ja jag är så nöjd och jag kommer att få en otroligt fin möbel och jag kommer tycka så mycket om den!!

Ja varenda gång som jag ska skriva lite, så blir det massor. 
Jag brukar skriva lite kom ihåg om jag kommer på något jag vill skriva om, och det är så himla mycket. 
Jag hinner inte ens ta upp något i mitt skrivande som jag ju egentligen vill :) Haha :)

Alla dom grejerna jag kommit på förut kommer nog till användning framöver. Ja om jag får idé torka vilket jag ju inte tror, men man vet inte förstås :)

Jag hoppas som vanligt att ni alla har det bra.

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar