tisdag 16 augusti 2016

Jag har sån tur!



Hej hej!
Jag hoppas att alla har det bara bra, lika som jag.

Jag mår toppen, men min kropp har i några dagar varit på krigs stigen.
Jag är ganska säker på att jag har urinvägsinfektion igen, och att det är därför.
Jag har inte haft det eller behövt att äta penicillin på hela sommaren, men nu så blir det nog ett besök vid doktorn snart.
Jag har skrivit det förut men gör det igen, jag har en liten sten i urinblåsan som nog är boven i dramat.
Ja den gör så att jag får urinvägsinfektion, och jag har varit till en gynekolog som fick remittera mig till urologen.
Det enda jag kan göra nu är att vänta, vänta på att få en kallelse,  tråkigt men så är det.
Jag vill helst slippa att ta mer medicin då min kropp till slut inte kan ta medicinen eftersom jag fått så mycket, så många gånger.

En annan tid jag väntar på är att få komma till en ortoped i Falun.
Jag har som jag skrivit om det också förut ont i ryggen och höfterna, och ja hela det partiet nere i ryggen och höfterna.
Jag fick för en månad sedan ett papper där det stod att det kunde dröja fem månader tills jag fick komma!?
Nu har det gått en månad och jag tänker ringa och stöta på lite, eller få hjälp på ett annat sjukhus.
Enligt röntgenbilderna jag gjort förut så har jag vätska någonstans i någon kota som kan göra att det smärtar.

Det gör grymt ont då jag ska lägga mig rakt och när jag lyfts med lyften.
Ja den smärtan går inte att beskriva.
Den håller bara i sig några sekunder, men fy så otäckt det känns och vad ont det gör.
Då jag sitter gör det inte ont alls som tur är, men knepigt är det.
Det känns inge vidare och jag får vara beredd varenda lyft på att det gör ont.

Ja hur som helst så vill jag inte vänta fyra månader till från nu, nej jag behöver få komma till någon som kan berätta vad det är för fel.
Ja jag har lite läkarbesök framför mig, men det blir bra till slut.

Jag ska till min Neurolog i September och säkert också dit till gyn för att byta kateter.
Ja ganska mycket blir det framöver,  men så är det ju periodvis och det går alltid bra.

Jag skrev i mitt förra inlägg att jag var bortskämd, och det är något jag känner att jag är. Känslomässigt bortskämd.
Att få ha dom allra bästa människor runtomkring mig, att jag med dom känner att jag kan vara mig själv.
Det är en lyx och jag önskar att alla fick ha det så.
Ja bortskämd är jag gärna då det gäller alla mina älskade människor som finns i mitt liv.
Det är en lyx för mig, verkligen lyxigt att ha så fantastiskt underbara människor i mitt liv.

Vi har lite påhälsningar av katter här hos oss, ja mest hos kaninerna :)
Dom har nog inga vänner tänker jag så dom vill vara kompisar med kaninerna istället?!
En av katterna heter Zelda och är en riktig "klätterfia" :)
Det är Rebeccas kompis Sofias katt som gärna vill vara här :)
Jättesupersöt katt som jag gärna velat ha som min gos katt, men det går inte.
Nej jag vill ju inte ha den inne här hemma hos oss vilket vi ju har om dörren är öppen.
Hon törs bara komma in hur som helst :) Hon är både högt och lågt haha :)
Inte bra om hon blir inlåst här inne om hon sprungit in här av nyfikenhet, nej det är bäst att vi motar iväg henne om och då det går.


Jättesöt verkligen! 
Då jag var liten fick jag inte ha någon katt, men jag har alltid älskat katter och pratar gärna och myser med dom om det kommer fram någon till mig då jag är ute och går, men inte hemma här. 
Nej det blir hårstrån överallt och nej, jag vill inte ha någon.

Våran Filip verkar vara lite rädd för katterna så han försvinner ner i en håla och kan vara där en hel dag, inte så bra. Molly och Polly bryr sig inte ett dugg vad det verkar :) 
Vi har en vattenslang i beredskap och får lov att spruta på katterna så dom förstår att dom inte kan vara här :)

En klätterkatt!

När det gäller saker som jag vill göra här hemma så är det olika saker jag gör med Maria och Rebecca. Nu då Marias semester tagit slut så är det ogräsborttagning och städning av gamla auktionsköp som gäller. Att göra rent allt ordentligt så jag vet att det är rent...
Att göra fint i slänten med alla fina blommor måste vi också göra. Ja vi har ganska mycket framför oss :)


Rebecca och jag gör andra saker för det mesta vi, handlar mat, bakar och plockar och fixar :) 
Ja dagarna är oftast fulla med pyssel.


Jag verkligen älskar mina fina inköp, så när allt är rent och på rätt plats så blir det kanoners.

I Måndags kom Nui hit för att massera mig, och det gjorde hon.
Efter massagen så gjorde vi mig klar för dagen, och sen efter det att jag var klar och ätit frukost och gjort läxor, (svenska)  så visade mig Nui  alla lingon :)
Ja en hel del på en enda dag. Hon skulle åka till skogen för att rensa alla lingon för att sen sälja dom. Vilket slit måste jag säga! 
Jag har köpt blåbär av henne, två hinkar som jag själv rensat med hjälp av Rebecca och Gert. Jättetråkigt att rensa och det tar tid. Hon säger att det är lättare med lingon? 
Ja jag vet då inte, men mycket jobb för dom pengarna dom får för en hink rensade bär. 
Min morfar ska få en hel hink blåbär men som jag ska göra i små portionspåsar :) 



Ja jag vet då inte hur jag ska kunna få till allt jag skrivit med hjälp bara av mig själv :)

Jag tog en tupplur, ja jag var så trött då jag satt och skrev så jag var tvungen att få blunda en liten stund :) Superskönt och nu är jag piggare och på gång :)



Häromdagen så tog jag tag i några av mina pelargoner som bara växer och blommar mer och mer.
Jag orkade inte göra klart alla utan tänkte göra resterande nästa dag, vilket inte blev så.
Idag gjorde Maria klart det jag påbörjat :)
Vita pelargoner, såna jag älskar, dom blir bruna ganska fort. Man måste då ta bort dom fula och låta nya komma fram och ta över. Ja det är verkligen min favorit blomma utav alla.
Ja jag skulle kunna ha hur många som helst faktiskt, det finns alltid plats för en pelargon liksom:)

Roligt kort :) Otilia syns inte.
Härom veckan då jag och Otilia och Maria for på auktion så hade vi ju en fantastisk dag.
Många fina inköp och nu i helgen ska vi göra rent skåpet så jag kan få det på plats snart :)
Det kommer att bli så fint så fint :)
Gamla saker är verkligen min smak, ja saker med en själ liksom :)
Det blir så fint då allt blir klart, men det är ganska mycket jobb innan dess förstås.

Tur att jag har världens bästa människor i mitt liv, ja det har jag verkligen!

Kramar från mig till dig <3




























2 kommentarer:

  1. Oh, ja Nina. Pelargonier är verklig underbara blommor, och så tacksamma att sköta. Och jag delar båda dina krig. Det ena mot ogräs och det andra med underlivet. :)

    Men jag ser med spänning fram mot att se vad du kommer att göra med ditt gamla skåp- Jag älskar oxå gamla saker. De ger nya saker från ex Ikea en själ, om man blandar stilarna rätt. :)

    Tråkigt med din rygg. Men du kommer nog på ett sätt att lösa det. Det brukar du ju göra, härliga Nina. Stora kramar fr Marianne. <3 <3 <3

    SvaraRadera
  2. Åh vad roligt att du också gillar gamla grejer och du har helt rätt, med rätt blandning så blir det perfekt :)
    Bild på skåpet då det är klart, ja det kommer ganska snart tror jag faktiskt :)
    Det står ute på tork bara eftersom jag ville städa av det ordentligt.
    Såpa, vatten och svamp och borste :)
    Det måste torka ute, för om jag tar in det då det är fuktigt så luktar det ju blött trä här inne och det vill jag inte:)
    Min rygg, mitt bäcken och mina höfter kommer förhoppningsvis bli bättre, om det inte går att göra något åt, så vet jag ju iallfall hur det kommer att vara och bli framöver :)
    Kram kram och tack snälla du <3

    SvaraRadera