fredag 30 december 2016

Jag kan bli så himla less!!


Hej hej!
När jag skrev mitt förra inlägg så blev jag svettig och totalskakig, precis innan jag rättat klart. 
Jordens blodsockerfall, helt plötsligt, ingen förvarning. 
Gert sov (han sover nere), och Melina var ute och for lite.
Som tur var så kom Melina hem en sväng och fick rädda sin mamma :)
Hon fick hämta  julmust, två chokladbollar och en ganska stor lussebulle. Ja allt det krävdes för att min kropp skulle ge sig, och sluta svettas. 
Jag blir så dålig så dålig. 
Det är verkligen inte bra att det blir så och jag vet ju varför.

När jag slutar att äta socker så blir det så himla mycket bättre. Men då även fast jag slutat med socker så halkar jag dit igen, förr eller senare liksom. 
Det finns socker i allting nästan, och i så mycket man inte hade en aning om att det kunde finnas i. Jag måste kolla varenda förpackning för att komma till rätta med mina problem, om man kan kalla det för det.
Jag behöver kanske gå till en dietist för att få ordning på mina anfall jag får titt som tätt. 
Den här gången satt jag i sängen redan som tur var, men jobbigt är det kan jag lova. 
Mitt eget fel förstås, så det är inget att klaga på haha :) 
Ska kolla upp det faktiskt snart känner jag så jag slipper få så här mer.

Steker lite pannkakor ::
Jag och vi har haft det bra nu mellan jul och nyår, ja tänk att det blir ett nytt år alldeles snart?! Knepigt så fort åren går egentligen! 
Idag stekte jag pannkakor, det är enkelt att göra och vi behövde få något i magen :) 
Gert gillar inte pannkaka han, men vi hade annat i kylen till honom som han kunde värma :)

Ibland kan jag bli så himla less på att jag inte kan resa mig och göra det där som jag vill. 
Jag blir ibland så frustrerad. Nu blir jag det då och då, inte särskilt ofta, nej för det hjälper ju inte.
Nej det hjälper inte att bli arg, ledsen eller frustrerad, nej jag får bara gilla läget. 
Maria eller Rebecca får vara mina ben och ofta mina armar också, och gud vilken tur att jag har dom! Ja just dom! 
Nu har jag ju några fler, Otilia och Nui som också hjälper mig då jag behöver. 
Jag är så glad över dom alla och över dom hemma här i min familj, ja dom ska jag inte tala om haha :)
Ja dom kan säkert bli less på att jag inte kan göra det jag kunde förut, säkert jätte less.

Marias ena snigel :)
Maria, min ena assistent skickade en bild idag, hennes sniglar har blivit stora, ja jättestora om man jämför då jag sist såg en bild.
Gert tycker dom är slemmiga och äckliga, men jag gillar dom lite tror jag :)
Jag har aldrig sett dom på riktigt, men jag ska ta hjälp snart för att komma upp till Maria för att se hur hon har det, och för att träffa sniglarna. Hon bor på tredje våningen :)
Hon badar dom varje kväll under kranen lite grann, och dom får grönsaker hela dagarna. 
Lite konstiga djur är dom måste jag säga, men lite roliga också tycker jag nog.


En sak jag vill skriva några rader om ikväll är mitt minne. 
Ja minnet nu är i stort sett obefintligt haha :) Ja jag skrattar åt det lite grann även fast det ju är jobbigt att inte minnas allt som jag kunde förut.
Mycket eller det värsta beror på mina mediciner som jag tar. Dom gör så att jag minns sämre, eller ibland inte alls.
Jag har nog sedan jag var liten varit bra på att minnas i bilder. 
Ja mycket ord och meningar minns jag ju också förstås, men bilderna! 
Jag kan minnas hur det såg ut, både inne och ute. 
Jag kan komma ihåg gardiner, färger och ja väldigt mycket minns jag. 
Jag kan minnas dofter, jag minns lukter, och kan ibland känna igen en lukt som jag mindes från då jag var liten. 
Jag kan då säga att det luktar lika som... och då komma ihåg ett ställe jag varit till då jag var liten.
Ibland känns det inte klokt vad mycket jag kan minnas, medan jag inte kan minnas vad jag gjorde igår!? 
Knepigt och ibland till och med lite otäckt att jag kan minnas så mycket. 
Mina assistenter här hemma dom kan inte förstå hur mycket jag kan minnas.
Ja jag minns ju det mesta i bilder, bilder jag sparat som i ett lager i hjärnan. 
Jag måste ha en väldigt stor hjärna jag eftersom jag kan få plats med så mycket.

Ja jag tror faktiskt att jag ska luta skriva för idag redan nu. 
Jag har ju som vanligt massor som kommer ut på data skärmen då jag skriver på, men jag får försöka stoppa mig lite. Hejda mig liksom.
Imorgon är det nyårsafton och jag önskar er alla en fin bra dag och kväll.
Om jag känner mig och oss rätt så kommer vi inte att orka vara vakna till klockan tolv, nej vi är så himla kvällströtta båda två, vi får se :)
God mat blir det iallafall och en mysig dag och kväll med min kära man och kanske Marielle. 
Melina, hon är i Sälen och firar nyår hon, ja hon har det alldeles säkert toppenbra där. 

Lite konstigt känns det allt att alla barn är vuxna nu, ja dom är stora allihop. 
Melina är den som är yngst, men nu är ju hon också vuxen?! 
Jag tycker att det är lite jobbigt att dom alla klarar sig själva nu, men så otroligt lycklig över att ha så fina barn, och så duktiga.

Som jag skrev förut så önskar jag er alla en fin helg!
Kram kram till dig från mig <3











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar