tisdag 13 december 2016

Jag kan vara hundvakt jag!


Hej hej!
Nu sitter jag här i min fåtölj och skriver medan jag lyssnar på den finaste sång jag hört. 
Ja jag har hört den förut många gånger, men jag tycker fortfarande att den är helt fantastiskt otroligt fin.
Det är en låt som heter "Mary did you know?" Med "Pentatonix", som framför den i en grotta. 
Jag verkligen älskar den låten och den versionen.
Det är svårt att skriva och sjunga med samtidigt märker jag haha :),  jag får sätta på paus, så jag kan skriva.
Just nu är jag hundvakt, ja Tyke är hemma här med mig. 
Melina är som alltid i kiosken i ishallen då det är A-lags match, och Gert är med i båset han. 
Nu ikväll så åkte Marielle dit för att titta också,  hela familjen är där haha, ja alla utom jag då :)
Men jag trivs bäst här hemma jag, och så kan jag ju passa på att skriva när jag är alldeles själv hemma, förutom Tyke idag då.


Han tycker inte om att vara ifrån sin matte, han tittar efter henne då och då. Så fort det kommer en bil så står han där i soffan och har koll. Lilla plutten <3
Tänk att jag kan vara hundvakt!? 
Han är så snäll så, så det är inga problem alls, han lägger sig oftast bredvid mig och vilar :)

Ja nu skriver jag igen då efter ganska hektiska dagar.
Jag har ofta hektiska dagar, men fantastiskt bra och fina dagar.
Att vara tidsoptimist som jag är, det är inte alltid så bra. Ja jag tror att jag kan hinna med hur mycket som helst på en dag, haha :) 
Lite mer realist eller vad det heter, skulle jag behöva vara, iallafall ibland :)
Ja, ja, hellre det än att vara negativ och tro att jag inte hinner med något alls som jag vill.
Jag kanske inte hinner allt jag tänkt på en dag, men det finns ju faktiskt fler dagar. 
Ja till och med jag förstår och accepterar att det inte alltid blir som jag tänkt mig, nej så blir det inte särskilt ofta :)

En kväll i veckan då Gert skulle hjälpa mig att lägga mig så fick jag en "förkänning", ja jag får kallar det för det.
Det var lika sist också, att jag fick en "förkänning".
I alla andra fall då jag fått ont i höften, då har det bara "pang" gjort ont, nu har jag blivit lite förberedd två gånger.
Även fast jag känner att det onda är på gång, så gör det ju lika förbaskat ont. 
Det är en så totalt olik alla känslor jag varit med om. Det gör ont och jag blir livrädd varenda gång!
Smärtan håller inte i sig länge alls, men fy så otäckt det känns.
Min massör Elin tror att det är en nerv som är i kläm, och nu vet jag att hon har rätt.
Det blir som en stöt först, och sen en jättekramp som håller i sig någon eller några sekunder bara. Pust säger jag bara, jag blir alldeles andfådd bara genom att skriva om den, smärtan.
Elin kommer till mig imorgon och ska hjälpa mig och jag verkligen längtar!


Jag och Maria pysslade lite häromdagen. 
Tomten fick flytta från kartongen till bockryggen, och sen fick bocken flytta till trappan. 
Jättefin är den tycker jag och lite lagom ovårdad måste jag säga. 
Men vilken bock kan bli klippt i skogen? Nej just det, det finns nog ingen frisör där ute haha. 
Ja jag gillar min bock iallafall och Maria är så duktig så, hon bara kan liksom!


Jag köpte en liten kopp på tradera som jag fick i veckan, den passar mitt kök perfekt och så roligt att hitta ett fynd i orange :)
Jag var förstås tvungen att testa den, men jag måste säga att jag kanske inte kommer att välja den som första kaffekopp :)
Men fin är den :)


Lilla Tyke, ja nu är han inte så liten längre haha :)
Han och Marielle har varit här i några dagar, och han har till och med sovit med mormor ( med mig då ), då Marielle jobbade. Jätteduktig är han och supersöt förstås.

I Lördags var jag och Gert till Fagersta på 60-års kalas. Det var våran en vän Ulla som fyllde år.
Dom hade ordnat så fint och så bra med jättegod smörgåstårta, och sen kaffe med kaka.


Rebeccas tjejer gjorde varsitt pepparkakshus i veckan, och jag tycker att dom blev jättefina, superduktiga!

Elsa och Alice :)
Deras kreationer :)
Ja nu har jag skrivit en stund och min högra hand är lite irriterad på mig. Den tycker att jag är dryg :)
För mig får den tycka vad den vill förstås, för ibland vill ju jag bestämma, så det så!! :)
Nu då jag rättat allt så måste jag känna mig besegrad, min hand fick lov att bestämma över mig, än en gång haha :) 
Jag får vila upp min hand och sen så kommer jag snart tillbaka igen.

Jag hoppas att ni alla har det bra och att ni mår bra.
Kramar från mig till dig <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar