fredag 17 mars 2017

Jag fick en attack!

Hej hej!
Jag har skrivit om det förut, men det var ett bra tag sedan så jag gör det igen.
Just nu efter en "attack" av kärlekskänslor, så behöver jag få skriva av mig och förklara hur det känns.
Jag får en sån stark känsla av lycka inuti mig, i magen och i hjärtat, och ja överallt.
Ett riktigt lyckorus, och jag känner mig så otroligt lycklig över mitt liv.
Den känslan jag får, ja den kan dyka upp när som helst. Nu som alldeles nyss när fåglarna kvittrar utanför mitt fönstret, ja då jag kände den, känslan! ( jag började skriva imorse )
Jag önskar att alla fick känna det som jag känner, jag känner inte den här starka känslan hela tiden, men den poppar upp när helst och jag är aldrig beredd då det händer.
Det är en stark känsla som är alldeles underbar.
Jag kan nästan bli att gråta just då jag känner den överväldigade känslan av kärlek.

Melina <3
En kväll förra helgen var vi förbi vid kiosken där Melina jobbar extra.
Jag ville passa på att köpa något av henne eftersom hon snart ska sluta.
Jag skrev för inte länge sen att hon fått jobb på Sibylla och hon var glad över det. Men nu ska hon bara jobba mars ut eftersom hon har fått ett annat jobb, ett jobb som hon hellre vill ha.
Jag gillar inte alls kioskmat, nej jag blev nog trött på den då jag jobbat i kiosker i min ungdom :)
Haha vad det lät underligt att säga att jag gjort det i min ungdom, jag börjar bli gammal nu snart lät det.
Melina har fått jobb på ett annat jobb, och det kommer att bli jätteroligt för henne är jag säker på. 
Hon har börjat lite smått redan nu, och fått ett vikariat från april och fram till hösten, jätteskönt.
Hon ska ju snart flytta hemifrån på riktigt nu också, så hon behöver få lite lön. Det kommer att bli så konstigt då hon flyttar, hon är ju den yngsta av våra barn.
Från att haft fyra hemmavarande barn till nu, snart ingen, det gick så fort liksom, vart tog åren vägen? 
Galet fort går tiden men jag är så lycklig och stolt över dom, ja över allihop förstås.

Jag har som ni ju vet "dille" på recept, och jag fortsätter med det vad det verkar.
Det dyker upp nya recept mest hela tiden, och jag skriver ut eller skriver av.
Maria sa häromdagen att det måste vara roligt för Gert att komma hem och det är nya maträtter mest varenda dag haha :)
Ja nu har det blivit mycket nytt, jag är liksom så less på allt jag gjort vecka ut och vecka in, nej jag måste hitta varianter och helt andra maträtter. Det är så tråkigt att äta det vi ätit massor av gånger förut.



Maria var den, den här dagen som fick plocka undan efter mig :) Jag är så glad att jag kan få hjälp så att jag kan göra allt det jag vill. Jag får bara hoppas att det blir god mat också då det är nya recept, men det ovan och nedan blev jättegott :)



En morgon vaknade jag av att jag var lite kissnödig, ja ni ser ju här nedan hur full min påse var.
Till er som inte vet så har jag en kateter, en suprapubiskateter.
Det är en kateter som går in utifrån magen och in i urinblåsan med en slang.
Ja det är enligt mig en bland världens bästa uppfinningar, ja för mig är det den bästa.
Jag älskar den, och den har gett mig mitt liv tillbaka.
Jag brukar ha en flaska i sängen att ta till när det behövs, men den här morgon stod flaskan på min byrå, jättenära men ack så långt bort.
En smockfull påse :)
Jag behövde ta medicin men ville först tömma så det fick plats lite mer kiss i påsen.
Jag hade ett glas som var tomt på mitt sängbord som jag fick ta till. En nödlösning :)
Jag tömde ett par deciliter i glaset och la på papper ovanpå så det inte skulle lukta :)
Så fort jag tömt ur lite så fylldes det på ganska direkt så när Maria kom på morgonen fick vi lov att tömma ur direkt :)
Glaset jag tömde kisset i slängde jag, så ni som läser vet.


I veckan så ville Maria att vi skulle fika lite. Maria och Rebecca köpte varsin bakelse, medan jag tog en av mina sockerfria kakor jag :) Inte alls synd om mig faktiskt, nej jag tycker att dom kakorna är riktigt goda.


Jag köpte en sån kaka på sjukhuset förut en dag och gillade den så mycket att jag tog och beställde en hel låda :) Ja då har jag ju liksom :)
Efter att vi fikat, så for vi ner i källaren en stund för lite "tippbrädeträning". Jag tog som vanligt hissen ner och då jag sitter i hissen så kör jag med en riktigt avslappnad stil haha :) Mina ben är så slappa, så det blir förstås en slapp stil därefter :)


Nu har jag skrivit så mycket så det är nog dax att börja rätta lite snart.


Som alltid då jag ska börja rätta så kommer jag på mer att skriva om :)

Vi har vårat lilla barnbarn här i några dagar, Tyke  som är en hund, en amstaff och han är 2,5 år.
Han ska få sova med mig några dagar och vara med mig och oss medan hans matte jobbar.
Det är ju som ni alla som läser det jag skriver lite jobbigt med alla hår som blir.
Jag älskar verkligen hunden, men inte alla hans hårstrån haha :)

En promenad med mig och Maria <3

Det är mysigt med honom och nu hade vi inte träffat honom på några veckor, ja det har faktiskt varit länge sedan sist. Han är så fin och han kommer sova bredvid mig och vakta mig lite. Och vänta! Gud så han väntar på Marielle hela tiden, lilla plutten.

Kommer matte snart?
Marielle <3
Ja Marielle har ju inte vanliga arbetstider, utan jobbat till mitt i natten. När hon slutar så sover ju jag sedan länge, och då är det lugnast om Tyke sover med mig så jag slipper bli väckt mitt i natten :)

Jag hoppas att alla har det bara bra förstås, och så skriver jag när jag skriver :)
Kram kram till er alla <3







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar