fredag 11 januari 2013

Inte alls lätt att välja :)

Hej på er!
Det blir lite varannan dag bloggande för mig känner jag.
Min händer är inte så starka så jag orkar skriva som förut synd nog.
Jag verkligen älskar att skriva och det känns lite som terapi för mig varje gång jag sätter mig och ska skriva, alla ord bara rinner ur mig och jag tror det är jätteviktigt för mig.
Orden rinner ur mig nu med förstås,  men fingrarna vill inte vara med och skriva som dom velat förut så det känns lite drygt måste jag säga.

Det är dom små små sakerna man skulle vilja förbättra och en "liten" sak är mina händer, men det är ju inte en liten sak när man tänker efter,  för kroppen har verkligen bestämt att den ska bestämma helt över mig nu och då finns inte mycket att sätta emot :)
Jag har idag som alla andra dagar den här veckan fått hjälp upp ur sängen och sen efter någon timme fått hjälp in i duschen av snälla hemtjänst tjejer och tanter.
Jag kände att det i början var väldigt jobbigt att behöva ta hjälp men känner nu idag att jag är så tacksam och glad för det och det gör mig gladare och piggare då jag vet att jag får hjälp och jag slipper oroa mig för att ramla.
Det har kommit olika nästan varje dag, man faktiskt gör det inget och till slut känner dom ju igen mig så dom vet liksom:)
Det blir förstås att börja om i Ludvika när jag kommer dit och jag har inte ringt dit än, men måste ju göra det så dom kan planera för mig och den hjälp jag behöver.
Har ringt runt om andra saker så jag har liksom skjutit på just det samtalet, kan hända att Gert måste ringa han då jag ju inte alls gillar det. Rädd att den som svarar ska vara sur och grinig och det är ju bara för att det tyvärr hänt alldeles för ofta under åren som varit.
Nu vet jag ju att väldigt många är bra också, men av någon anledning så är det ofta sura människor som svarar i telefonen, iallfall då jag ringer.

På  måndag skulle ju jag och Melina läggas in i Falun för att hon skulle operera sitt knä, men det blev inställt ett tag framöver.
Hon vill inte nu på grund av massa saker så vi har skjutit upp det, hon får avvakta lite och se om det känns bättre om någon eller några månader.
Viktigt att hon opererar sig och får ordning på sitt onda knä förstås så jag hoppas hon fixar det före sommaren nu:)

Anders på kommunen ringde mig nu på förmiddagen och dom ska nästa vecka börja bygga om lite för att hissen ska komma på plats i nya huset, han är verkligen superbra och vill hjälpa mig så det blir så bra som möjligt och det känns superskönt att veta att det är klart då vi ska flytta in :)

Vi ska till huset idag och träffa mattläggaren och målaren som ska hjälpa oss att fixa några rum innan vi ska flytta in och det blir skoj men samtidigt väldigt svårt att välja!
Ni som känner mig vet ju att sånt egentligen är väldigt viktigt för mig och min favorit matta har ju varit utgången sen många år, den ligger i min kiosk men den har jag ju sålt :)
Får försöka hitta en ny favorit och bli nöjd med den och nu är ju inte det det viktigaste i livet alls egentligen för huvudsaken är ju att själva livet fungerar.
Det är ju lika svårt med tapeter tycker jag, jag har lätt att hjälpa andra att välja men då det gäller mig själv är det minsann inte alls lätt haha :)
Arbetsskada måste jag nog tro och så är det förstås min smak det hänger på också.
Jag har ju jobbat med mattor och tapeter i över tio år så självklart vet jag vad jag gillar och inte gillar så vi får se vart det slutar.
Efter vi varit där ska vi och kolla på hockey är planerat men vi får se om jag orkar följa, i och ur bilen känns ofta som en omöjlig uppgift och det är inte säkert att jag orkar, men då får jag bli hemma.

Nu vill inte mina fingrar mer för idag så jag säger hej så länge och så hoppas jag att alla får en fin ledig helg.
Kram kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar