torsdag 22 maj 2014

Jag blev lite friskare bara genom att få sitta i ett vanligt säte :)

Sommar <3

Hej hej!
Herregud vilka härligt varma dagar det varit nu ett par dagar, och jag hoppas förstås att det håller i sig lite till.
Jag verkligen älskar sommaren och värmen, även om min kropp kanske inte gör det så värst egentligen.
Jag har haft flera fina dagar nu igen sedan jag skrev sist och en dag som verkligen var toppen för mig var igår.

Ja det var så att Marielle skulle åka till Örebro på anställningsintervju och då jag inte tyckte hon skulle åka själv så fick vi problem först.
Gert hade våran stora bil där jag kan köra in med rullstolen i.

Jag kom på här då jag satt i fåtöljen att jag och vi ju borde kunna få in mig i  mitsubishin med hjälp av lyften, om vi liksom svingade mig in och jag duckade haha :)
Ja nu gick det faktiskt och Marielle var så duktig så och vi behövde inte slänga in mig alls, utan vi tog det lugnt och då gick det!


Ja nu ville ju inte mitt högra ben in i bilen alls, men med lite våld så gick det!
Bra idé av mig måste jag tycka och duktiga var vi.
Jag fick dessutom känna mig lite frisk en stund vilket inte är ofta, eller jo det är det ju egentligen för jag tänker faktiskt varken på att jag är sjuk eller frisk.

Hur som helst så gick det galant och Marielle hittade dit hon skulle direkt.
Då hon varit på intervjun så skulle vi åka och käka någonstans och jag som inte kunde ta mig ur bilen fick offra mig att äta på max haha.
Gillar inte det alls, men bättre än mc var det iallafall och mätt blev jag.

Kanske ska tillägga att hon skulle få provjobba och sedan få besked om hon får jobbet. Härligt!

Jag sa till henne att ja nu kommer du säkert få fler jobb bara för att du fick det här, ja hon fick det ju inte bara sådär, hon ska provjobba först två dagar för att dom ska se vad hon kan typ.
Förut då hon fick ett jobb så fick hon flera samtidigt och fick lov att välja, så det känns igen liksom :)

När vi satt i godan rå på parkeringen utanför max i örebro vilket ju kunnat vara mysigare, haha så ringde hennes telefon.
Ja ni kan ju gissa?! var hon intresserad av jobbet hon sökt i Nora? Jaa liksom haha, vilken dag!!.

När vi åkte hem från max och örebro så åkte vi till Nora för att kolla lite innan vi skulle åka hem och hon skulle visa mig att hon hittade lite, ja då stod polisen där och stannade oss.
Vi hade kört i fyrtio och det var trettioväg! Inget körkort hade hon heller och mitt dög inte haha :) Konstigt!
Ja vi fick böta bara för fortkörningen som tur var, men två tusen fattigare blir vi :)

Ja det var inte mycket att göra åt och polisen hälsade Marielle välkommen till Nora lite fint och böteslappen fick vi med oss. Typiskt!
Men det hade kunnat vara värrä och nu vet hon hur det går till.

Ja en superdag hade vi och jag är så lycklig.
Lycklig över mina två älskade tjejer som verkligen är mitt allt!


Idag har jag varit och tittat på Gert som spelat fotboll idag igen, ja korpen då alltså.
Jag tror minsann att Gerts lag ja nu är det inte alls hans lag, men jag kallar det för det, att dom är äldst i hela turneringen. Och dom vinner!
Ja faktiskt är dom superduktiga och jag kan stolt titta på.
Ja jag tror minsann att jag kan får vara deras maskot.


Imorse då Maria kom hit så hade hon fixat till sig lite i håret, ja lite och lite vet jag då inte.
Superfränt och snyggt, och om hon gillar att ha håret sådär så ska hon göra riktiga eller sätta dit riktiga. Spännande och inte klokt att hon orkade sätta dit varenda en alldeles själv.

Ja hörrni jag tror faktiskt att jag ger mig lite redan för idag.
Mina dagar och min tid räcker som sagt inte till och då det varit så fina dagar så vill jag absolut inte sitta inne och skriva.

Gert har precis nu efter sin fotbollsmatch klippt gräset, pust säger jag men skönt att han gjorde det för jag vet inte hur många decimeter det var haha, och på våran framsida har vi liksom bara stora grästuvor då inte alla frön tog sig.
Eller så berodde det på såaren och hans namn var Gert?!
Nej då men vi får köpa lite gräsmattedress och lite nya frön så ska det nog ta sig hoppas jag.

Ja i helgen blir det lite mer altanbygge gjort här hemma och det gillas, det ska bli så skönt så att få allt klart så vi kan få göra lite fint <3
Loppis kommer det också att bli och jag känner att den här helgen blir bra och jag är glad för Marias skull att hon får vila sig lite, jag hoppas det och jag och Rebecca kommer ha att göra tror jag.
Ja jag är så glad för Maria och Rebecca så det finns inga ord för hur glad jag är att jag och vi gjorde just dom val då som behövdes. Tänk om jag valt fel? Härligt och superbra var det att det blev som det blev.

Kram kram och ha en härlig fredag och helg, och jag hoppas solen kommer att skina eller iallfall att regnet inte kommer att komma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar