fredag 27 juni 2014

Det är något speciellt med mig och gamla farbröder.


Mina fina hjärtan <3
Hej hej!!
Ja faktiskt så är det så att det är något speciellt. Ja nu kan det ju vara så med tanter också, men just farbröder, det är något visst!


Ja nackstödet gillas inte haha :)
Idag hade jag och Helena en superbra dag, men som vanligt går ju tiden alldeles för fort.


Helenas dotter Alicia var vid sin pappa och hade lite önskemål av sin mamma då hon pratade i telefon med henne då vi var en sväng till Dollar store och till Rusta.
Ja en smoothiemaskin det ville hon ha från rusta :) en rosa!!
Ja vi får se vad det kan bli Alicia :) Jag vet att du läser så jag säger hej hej till söta dig <3
Jag ska pimpa våran bil lite så jag köpte kuddar och filtar så det blir lite mysigare, bild kommer inifrån bilen då jag är klar :)



Det kommer bli mysigt och somrigt och mjukt framför allt!







På väg hem stannade vi till vid konsum för att köpa hem lite sallad till oss och så skulle jag hämta några paket jag beställt.

När jag stod i kö för att hämta paket så var det en farbror före mig, och han vände sig om och var så fascinerad över att jag kunde köra min rullstol så bra.
Haha jag sa att jag ju tränat länge, men det trodde han minsann inte att jag gjort för så länge hade jag ju inte suttit där?! Ja jag vet då inte hur han kunde veta eller förstå det.
Han sa att han fick sån energi av mig och att jag hade sånt härligt uttryck med alla mina sju sinnen i ansiktet? Ja jag tror han sa ungefär så.
Han hörde på mitt sätt att prata att jag var en positiv människa!
Ja kära farbror, så glad jag blev över det han sa och han gav mig en kram innan han gick.

Helena var alldeles förvånad och sa att han vart kär i mig haha, ja det får han så gärna bli, jag bjuder på det och är glad om jag kan glädja!
Ja glad blev jag och det känns skönt i hjärtat om jag kan förmedla en glad känsla hos andra människor och faktiskt kanske mest hos äldre och gamla.
Ja jag skriver om det här med farbröder då det liksom verkar bli så ofta och det har blivit många farbröder genom åren.
Ja ni som läst min blogg vet ju att jag skrivit om mina farbröder som jag tycker så mycket om, och han idag blev ännu en till. Lovely!!
Det är underbart att kunna tycka om människor och till och med många man inte känner.
Dom betyder mycket för mig även om jag inte har en aning om vilka dom är eller vad dom heter.
Den här farbrorn idag var speciell, jättegullig och speciell!


När vi  kom hem från affären så hade Melina bestämt sig för att flytta upp från källaren en stund, alltså byta rum, så Helena fick hjälpa henne att bära lite. Det kommer bli jättebra.

Loppisfynd :)
Imorgon ska vi på Loppis i regnet vad det verkar haha, och vi får se om Maria kanske följer.
Rebecca och Alice kan inte följa då dom är på Öland, men det kommer ju fler loppisar.
Ja vi kommer att få en mysig dag imorgon och jag hoppas solen skiner, eller iallfall att det inte regnar för då är det inte lika kul.

På gammelgården ska vi möta min Nalle för att lite senare få besök hemma av honom då han ska komma och trycka och göra illa mig lite grann.
Jag har faktiskt sedan i tisdags då vi var dit längtat efter nästa behandling.
Ja fast det gör riktigt superont ibland så längtar jag!? Knepigt men jag blir ju så mycket bättre av det han gör så jag får stå ut!
Han kan verkligen hjälpa mig så jag blir bättre, och tacksamhet, ja tacksamhet det känner jag verkligen.

Melina och Oscar ska ikväll se på Björn Rosenström så jag hoppas att det blir uppehåll och så får dom klä sig varmt så dom inte fryser.
Roligt för dom, jag har varit med tjejerna två gånger förut och sett honom och gillar verkligen musiken, men kanske inte texterna lika mycket.

Marielle och Stina <3

Måste kolla mammas plånbok hm haha :)

Haha :)
I torsdags kom Marielle och Stina och hälsade på lite. Dom väntade här en liten stund för
Daniel skulle köra upp och han var så himla duktig så han fick körkort!
Ingen lektion förrän samma dag precis innan uppkörning och han klarade det!!
Helt fantastiskt roligt och så skönt! Ja jättegrattis till honom!




Nej nu blir det läggdags för mig alldeles strax, visserligen sitter jag i sängen och skriver, men ögonen vill gärna blunda och vila känner jag.
Jag håller verkligen tummarna för fint väder imorgon, det vore så härligt, men men vi får klä oss ordentligt så ska väl det bli bra alldeles säkert.
Vantar och varma kläder, ja då klarar man sig bra och då spelar det ju ingen roll att det är kallt och regnigt.

Kram kram till alla som läser min blogg och det verkar enligt statistiken vara jättemånga.
Nu vet jag att det finns någon, någon som säkert går in på min blogg ofta, ja faktiskt jätteofta men jag bjuder på det och du den någon vet vem jag menar haha :)
Det känns roligt om jag kan förgylla dina dagar!

Jag är förstås jätteglad för all respons jag får och även om inte statistiken riktigt stämmer så är det otroligt roligt. Jag hoppas jag kan dela med mig lite positivt här i livet.

Hoppas alla får fina dagar framöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar