lördag 7 juni 2014

Oliwer match hjälte !!!

Mina fina lupiner som tagit sig!
Hej hej på er!

Ja nu skriver jag några rader igen, vilka säkert kommer bli ganska många.








Idag har jag som vanligt haft en superdag och nu på kvällningen då jag sitter och ska skriva kan jag göra det ute. Ja jag kan sitta ute på våran veranda som fått tak på sig!
Härligt verkligen och vilket lyft det känns som att det blev.

Våra snickare är verkligen dom bästa!!

Ja nu har jag tagit en paus och sitter nu inne redan. Det blev en lång paus men ibland kan det bli så.
Min tant kom till mig och var helt förtvivlad, usch så drygt det är för henne att ha det som hon har det.
Jag önskar så himla mycket att hon ska få ha det bra och jag skulle göra vad som helst för att kunna hjälpa henne.
Ja maktlöshet verkligen och det är inte alls lätt att se någon man tycker om behöva ha det så som hon har det.
Jag tycker verkligen hemskt mycket om henne och vi har någon speciell "connection", ja vi liksom klaffar och jag förstår henne bra, ja så gott det går.

Idag har jag varit med Rebecca och hennes Alice på loppis och Alice kompis Alice G.
Ja en riktigt härlig dag idag har jag haft och jag är så glad! Ganska många fynd gjorde jag och vi på loppiset och det är så roligt bara!



Förra lördagen var vi också på loppis och då gjorde jag verkligen fynd, inte bara att jag hittade en grej, nej jag hittade en man också! Och inte vilken man som helst!
Haha ja det är inte så att jag letade efter någon då jag ju är jätteglad och nöjd med Gert, men en man hittade jag på, eller så var det han som hittade mig och som ville hjälpa mig.
Nalle kallas han och han är från Kopparberg.
Jag fick hans telefon nummer och ringde honom dagen efter, alltså i söndags.

Nalle är massör och naprapat och så lite fler saker som jag inte minns vad det var.

Det började med att jag köpte en jättefin grej av han och sen efter en stund så kom han fram och undrade vad jag hade för fel, haha ja han förstod att jag hade Ms så han ville fråga lite och berätta om några han hjälpt så dom blivit mycket bättre.
Jag som gärna vill bli bättre tände förstås till även om jag är realistisk så jag förstår att jag inte kommer kunna gå igen, men att bli mindre spastisk är jag övertygad om att han kommer fixa.
Han verkade så helt underbar så Maria grät av lycka och ja jag kan inte förklara vad det var spännande!

I Måndags var jag till Kopparberg, och det var en upplevelse kan jag lova.


Jag och Rebecca och Maria for dit och med lyft, ramper och alla grejer jag hade så trodde och ville vi få in mig till han, men det gick inte hur vi än försökte så vi fick ge upp.
Vi fick vara utanför hans lägenhet på baksidan och det gick jättebra det med.
Oj oj oj vad det hände grejer med min kropp och aj vad ont det gjorde, herregud så ont det gjorde haha.

Dagarna efter gjorde det superont bara man tog på mig, jag hade liksom blåmärken under skinnet haha.
Ja jag står förstås ut med att ha ont och efteråt har jag verkligen märkt att min kropp blivit bättre, ja jag har märkt något varje dag och nätterna, ja nätterna har blivit så mycket lugnare.

Mina nätter innan den första behandlingen har varit ganska jobbiga då kroppen blivit och varit spastisk nästan konstant. Men efter min första behandling i måndags så har kroppen lugnat ner sig.
Inte klokt alls och jag fattar ingenting, men ont gjorde det haha.

Idag klockan tre så kom han hem till mig då han ändå var i Ludvika och ja han är så snäll så det är inte klokt.
Först en loppisdag och som sen slutar med att få hjälp, ja jag kunde inte vara lyckligare.

Det gjorde ont idag med, men han tryckte på lite nya ställen och där gjorde det ont som tusan, men där han grejade förra gången gjorde det inte alls lika ont som första gången, så till slut efter många omgångar så kommer det att göra mycket mindre ont är jag säker på.
Ja någon skönmassage var det inte tal om varken i måndags eller idag, men glad är jag för det och så otroligt tacksam och glad för att han kom fram till mig på loppiset och ville hjälpa mig.
Överlycklig är jag, och så tacksam så det finns inga ord.

Ja mina dagar som ni kan förstå går så fort så fort.
Det har varit lite full rulle och jag skulle ringa Marielle, men hann inte då hon skulle iväg och jobba, men jag kan prata med henne imorgon istället.
Carin, min och våran fina vän skulle kommit och hälsat på lite idag, men krångel Nina hade glömt det och bestämt annat så jag hoppas hon vill och kan dyka upp imorgon eller någon dag snart istället.
Man kan inte annat än tycka om Carin, hon är en sån härlig person.

Nu till en viktig och rolig sak jag måste berätta är ju att vi var på fotboll i Fredags då Oliwer skulle spela, ja Oliwer är en av Gert söner och han är jätteduktig på plan. Ja duktig på många saker förstås, men nu i det här inlägget så är det fotboll som gäller!
Jag kollar gärna på hans matcher och jag har svårt att ha koll på någon annan än han.
Ja jag har liksom inte tid att kolla alla, jag måste liksom fokusera på den jag känner och han har nummer 5!
Han var nära att göra mål och han kämpade på men inte förrän sista sekunden så gick bollen in.
Han gjorde verkligen ett fint härligt mål!
Ja hans mamma och pappa var och är ju förstås superstolta, men jag lovar att jag inte var och är mindre stolt än dom! Så underbart härligt verkligen! vinst blev det då genom Oliwers mål och det stod i tidningen om laget och honom idag.


Ja det här kortet ovanför har tidningen tagit så jag snodde det förstås och jag tog också lite kort som förstås inte var i närheten lika bra, men det är iallfall kort på Oliwer med nummer 5!





Nej nu ska jag rätta lite och sen är det snart läggdags, och imorgon är det Rebecca som kommer till mig igen.

Maria får posera medan jag tar kort <3
Maria har haft en superdag idag hoppas jag och vi har tänkt på henne hela dagen och hon missade loppiset med oss, men men det kommer fler helger och nästa helg är det ju dax igen och då är Maria med igen!
Jag verkligen gillar loppisar, men det vet ni som läser redan förstås haha :)

Här är match hjälten Oliwer med sin pappa Gert <3



Jag hoppas alla haft en fin dag idag och imorgon blir det nog en ännu finare dag, men kanske inte bättre, men soligare vad dom säger på vädret iallfall :)                                                                
                                                           
Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar