söndag 15 juni 2014

Skolavslutning fix och renovering och sommarlov!


Fina Stina <3


Hej hej ja vart ska jag börja? 
Jag ska ha en härlig stund och jag kan sitta ute och skriva, fick låna ett par solbrillor av Melina så jag ska slippa kisa allt för mycket.


Rörigt med massa som hänt och jag känner faktiskt att den här veckan varit för jobbig för mig utan tvekan! Men super rolig också förstås!!
Det kommer att bli mycket bilder lite hur som helst, men jag bjuder på det! haha :)
Om jag skulle bli helt nöjd så skulle jag få hålla på i timmar :)

Ja vi har haft lite förberedelser inför skolavslutning och studenter och lite ajaj i Kopparberg, och ja vi har hunnit med massor egentligen den här veckan.
Lite solkänslig verkar jag ha blivit :(


Jag gillar inte egentligen att ha bokade dagar mer än nödvändigt, men det blir ju lätt så iallfall. 

Jag kan ju börja med en viktig och spännande dag i veckan, och det var i torsdags då Melina gick sista dagen i grundskolan, ja tänk att hon blivit så stor så hon ska börja gymnasiet till hösten! Inte klokt!


I onsdags var jag och Rebecca till Nalle i kopparberg för att jag skulle få en duvning haha, ja jag kan lova att jag fick det. 
Efter blev vi bjudna på hembakt bröd och sen en bulle, ja han skämmer bort oss våran Nalle. 
Efter det for vi till Nora och hälsade på lite och Rebecca hjälpte Marielle med en tapetvåd så den blev bra i ett hörn. 


Vi hade innan vi for dit stannat vid en mack i Nora, och jag kan lova att jag faktiskt inte vet då jag skrattade så mycket sist, om jag ens gjort det!?. 


Fågeln var helt galen och ilsken kändes han, han ville in i bilen och ta våra korvar är jag säker på. 
Ja herregud vilken galen en, dit åker jag inte mer kan jag säga, han minns säkert både oss och bilen haha :) 
När vi skulle fara iväg från macken vägrade han släppa taget och följde med en lång bit, ja en skrämmande upplevelse samtidigt som super roligt. jag lägger in filmen jag tog med min kamera så hoppas jag ni skrattar lika mycket som vi gjorde! Och jag hoppas det fungerar att lägga in den här på bloggen :)


Vi hann  iallfall få in det Rebecca köpt med till Marielle och varsin bulle i bilen.
Vi hjälpte Marielle lite och sen for vi hemåt, Marielle och Daniel och Stina skulle komma till oss för att bo här i några dagar i samband med Melinas examen och det har varit så mysigt så.

        Mina fina tjejer <3

Marielle hjälpte Melina med hårfix och smink och Melina hjälpte Marielle. Tur dom har varann och jag är så glad över att dom är dom underbaraste barn man kan tänka sig.

 Resultatet blev så här <3

Kollar in betygen, som var kanonbra!!
Kusin Amalia och Melina <3
Ja en viktig examens dag var det i torsdags och Melina fick trots att hon mått skrutt jättefina betyg och hade höjt sig i allt. 
Stolt och glad är jag för hennes skull för då vet hon ju att hon kan komma in på det hon vill. 
Ja vi hade en mysig kväll här men trötta var vi kan jag lova. 



Lite bilder på dom fina tjejerna <3







Det regn/haglade småspik haha :)


Marielle och hennes Daniel <3
Melina och hennes Oscar <3


Melina och "snyggPontus" haha han vet varför jag skriver så <3
Melina och Pontus :)

Onda fötter kan jag lova :)
Såå himla bra fröken tycker Melina att No fröken Jenny är :)
Jättefina Emelie och Melina
Linus och Melina

Stina myser med mig lite, eller tvärtom kanske <3

Jag och Marielle skulle ta varsitt glas vin men vi tyckte båda att det var för starkt, 13,5 procent stod det och det kändes för starkt haha. 
Ja jag är ju van med alkoholfritt så för mig var det ju starkt och jag fortsätter nog med det utan alkohol i faktiskt. Någon klunk blev det, sen hällde vi ur resten. 
Fin flaska var det dock, och vinet var alldeles säkert gott, men vi var nog inte laddade haha :)

Fina Marielle <3
I fredags var det studenten och jag och Maria for dit. 
Herregud vad rörigt det var, Ellen som jag skulle leta efter hann jag inte se, så dom småflaskorna jag köpt fick hon lite senare då vi var dit och blev bjudna på mat. 
Vi åkte först till Borlänge för att hämta Gerts mamma, farmor till Ellen och sen efter vi ätit och fikat och haft en trevlig eftermiddag/kvällning så for vi tillbaka till Borlänge med hans mamma igen. 
Lite ensam tid för oss blev det och det är ganska mysigt att åka tu och åka lite. 

Gerts bror, pappa till Ellen hade fixat en ramp så jag kunde ta mig upp på altanen vid han, jättebra, så nu måste vi oss ta oss till Omvägen ibland. 
Han fyller snart femtio så då blir det en sväng dit kan jag ju tro.
Vi var supertrötta då vi kom hem, så det blev läggdax direkt nästan haha. 
Vi är riktiga "varken morgon eller kvällsmänniskor" vi haha.

I Lördags for städ och fixarpatrullen till Nora för att hjälpa Daniel och Marielle lite på traven. 
Dom jobbar båda två och det hinns inte riktigt med det som behövs. 


          Härligt i Nora!

 

Självklart ville hon ju har rabarber :)



Gert klippte häckar och slog gräs och Maria fixade rabatter och städade. 
Marielle satt Melina i arbete direkt med målning av trappen och Daniel drog tapeter, haha ja alla gjorde något utom jag. 
Jag och Stina vi bara var vi.

Många trevliga grannar har dom där och det var roligt att träffa dom och prata. 
En tant hon njöt och gillade min dialekt hon haha, jag kan ju inte säga detsamma riktigt då, men trevlig var hon och dom kommer få det bra där. 
Många barn är det där också och en del var nyfikna på mig och rullstolen så lite nytta gjorde jag ju.

Jag borde nog på riktigt åka ut till skolor och visa och svara på frågor och försöka berätta så gott jag kan om hur det kan vara, då skulle alla barn få med sig så mycket dom har nytta av i hela livet. 
Jag tror faktiskt att jag skulle kunna förändra rätt mycket genom att bara vara på barns nivå och svara så dom kan förstå så gott det går. Barn har så härliga ärliga frågor och funderingar!

Ja det blev en total "recover" ute hos våra Nora bor och det blev så mycket finare med klippta häckar. Men hur ska man hinna själv då man mitt i allt grejar så gott man kan och orkar inne, då kan man ju liksom inte hinna med. 
Nej det var nog bra att vi organiserade upp lite grann iallafall och på onsdag tror jag vi ska ta en sväng dit igen. 
Efter att vi varit där igår så åkte vi in på torget där jag var för typ 21 år sedan då jag hade Marielle i magen. Vi var där och käkade på stadshotellet jag och barnens pappa med min morfar och hans fru. 
Ja jag minns det tydligt då det var en auktion där som vi stannade till på efter maten, och det fanns en såå fin barn säng som jag velat köpa. 
Ja hade det varit idag så hade jag förstås köpt den och fått hem den på ett eller annat sätt haha, men på den tiden fick man ju göra som man blev tillsagd typ.
Tur att jag är den nya Nina nu och att jag varit hon i några år. Superviktigt! Och vi ska inte tala om hur skönt det känns, ända in i själen liksom!
Tillbaka till torget, vi stannade där och käkade lite och det är verkligen en stad för mig, härligt mysigt verkligen och många vändor kommer det att bli är jag säker på. 


Gert har gjort ramper så att jag kan komma in hos Marielle och det är superbra så jag slipper vara ute och man slipper vara beroende av vädret. Kanoners!


Ja hörrni, det blev ett rörigt inlägg med extra många bilder idag och jag avslutar med att bjuda på dom här bilderna!



Han eller hon var så fin så och då jag klappade på den så var den alldeles kylig och ja jag gillar grodor jag :) Och paddor :)
Ja jag har suttit ute och skrivit och hunnit klart trots att jag fått lite besök av min tant mellan mina rader och bilder. 

Jag hoppas alla haft en lite mindre rörig vecka än mig och att alla haft det bra förstås. 

Kram kram




























































































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar