söndag 16 augusti 2015

Det är kärlek jag känner!


Hej igen!

Ja nu har jag lagt mig och klockan är bara åtta, ja jag tycker det är superskönt faktiskt.

Ja att lägga sig tidigt betyder ju inte att jag somnar då, synd nog haha :)
Jag som är så trött hela tiden, jag skulle behöva somna klockan åtta faktiskt :)

Igår la jag mig också så tidigt, men jag somnade inte då, nej jag ligger ju i sängen och skriver lite.
Det brukar ju inte bli så lite som ni vet ni som brukar läsa.
Nej ibland tar inte orden slut alls, utan då är det jag som håller på att somna som gör att jag måste ge mig med skrivandet för den dagen.


Gert har nr 13 :)
Ja igår så var jag på fotboll för veteranerna, ja en cup i blötberget som Gert varit med på i flera år.
Jag och Rebecca for dit och tittade och solen sken och allt var hur trevligt som helst.
Vi stannade inte tills det var slut, men ganska många matcher såg vi.

Jätteroligt att dom ordnar det här så att alla som vill får ha en rolig dag.

Jag var ute och åkte lite på eftermiddagen, kvällningen innan jag skulle få hjälp av Rebecca att lägga mig.
Gert och några killar i hans lag skulle gå ut och äta och partaja lite, så han skulle inte komma hem förrän mitt i natten.

Jag åkte nere vid väsman (sjö) i det fina vädret.

Jag stötte på en underlig man som började prata med mig om min rullstol.
Han satt i en manuell rullstol han, och han skulle få en sån som jag har.
Ja han började med det, men sen så tog samtalet en helt annan vändning.
Jag skulle få höra en sång på hans mobil, den finaste som fanns.
Ja ja tänkte ju jag men sen förstår ni att jag fick förstå att jag träffat på en knepig man.
Fader vår, ja jag inte den utantill men han kunde och jag fick höra den i sång versionen.

En jätteduktig tjej som sjöng en jättefin version och jättefint, men jag är liksom inte intresserad.
Nej jag fick än en gång förstå att jag faktiskt måste sluta se så glad och vänlig ut då jag är ute och åker.
Jag lyckades vänligt men bestämt ta mig därifrån, och jag var alldeles förundrad en lång stund efter det mötet. Hur var det ens möjligt? Hur gick det till?
Haha ja om jag är intresserad av något speciellt så kontaktar jag ju dom eller det.
Jag gillar inte att bli påtvingad saker, och i det här fallet var det gud och bibeln, och ja han hann berätta mycket på dom minuterna det tog innan jag kunde åka därifrån.
Lite läskigt faktiskt.
Det är svårt att få ner känslan jag hade då på skärmen nu, det låter inte alls så konstigt kanske som det faktiskt var och vart. Jättekonstigt var det.

Det stod några ungdomar en bit ifrån, och jag undra hur dom tänkte?
Att jag var duktig som lyckades så bra hoppas jag :)

Ja efter det mötet så åkte jag och köpte en "korv" med köttfärs sås och spagetti som fick bli min kvällsmat igår, det var precis vad jag ville ha kände jag senare då Rebecca hjälpte mig att värma.
Jag har lite svårt att äta faktiskt, ja jag kan ju tugga och svälja, men jag är inte hungrig alls.
Jobbigt faktiskt men bra förstås samtidigt. Men att tappa aptiten är inge vidare faktiskt.
Nej jag hoppas att det vänder, för nog är det härligt att känna sig sugen på något ibland.
Födelsedagsbarnet Ingemar 60 år :)
I Fredags var vi till Fagersta på 60 års kalas, ja det var våran vän Ingemar som fyllde år.
Han fick ett stort paket av oss, och han blev lite besviken erkände han då det inte var någon whiskey där i. Ja jag vet ju att han vill ha det, men känner att det inte är så roligt att ge bort sprit, nej han får köpa det själv tycker jag.
Present kort på dressman blev det och godis :) Bra och roligt för honom att få köpa det han själv vill.
Ja vilken himla härlig kväll, jag log hela jag hela kvällen. Ja jag blir så glad av dom och Ingemar och hans Eva och så Ulla. Ja vi är verkligen berikade med underbar vänner.
Vi åkte hem efter festen med leenden på läpparna och jag mådde så bra ända in i hjärtat.Ja dom ger så mycket kärlek, ja det är kärlek verkligen jag känner.

Den här veckan som kommer har jag inget alls planerat, superskönt men jag antar och känner på mig att det blir något vi ska skriva upp på tavlan under veckans gång.
Ja det är inte ofta en vecka är helt tom, händer ju knappast inte.

Jag hoppas att alla har det bra, jag ska rätta lite för att sen släcka och sova.
Klockan har nu blivit nio och ännu mer kommer den att bli innan jag är klar :)

kram KRAM










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar