onsdag 26 augusti 2015

En väldigt händelserik helg!


Hej hej!
Ja nu blir det nog faktiskt rörigt på riktigt den här gången.
Jag måste gå tillbaka några dagar och berätta om både loppis och auktion som jag varit på, och så om min dag igår.
Ja igår var det faktiskt min födelsedag.

Det har verkligen ingen betydelse alls att jag råkar fylla år, nej det har det inte gjort på väldigt länge.
När Marielle föddes för 22 år sedan så slutade jag att fylla år och sen då Melina föddes några år senare så då tog mina födelsedagar slut på riktigt.
Så totalt oviktigt tycker jag det är att fylla år.
Nej när Melina fyller i augusti och Marielle i september så är det liksom fullt upp med det, och jag vill totalt glömma bort min egen.
Ja jag tycker inte om alls att det är fokus på mig, men då tjejerna, Gert eller hans pojkar fyller år, ja då är det roligt <3



Jag fick två fina muggar av Rebecca, ja hon vet ju att jag inte behöver några men hon vet hur fina jag tycker dom är. Jag har tittat på dom många gånger men hejdat mig själv då jag ju faktiskt har många koppar och muggar som det är redan.
Men nu fick jag dom och då är det ju en annan sak liksom :)
Jättefina verkligen.


Vi for till Nora en sväng igår på dagen och Marielle hade fixat en tårta, ja det var inte hon som bakat den då hon varit i bageriet idag, så hennes arbetskompis fick rycka ut och göra den här fina tårtan.
Jag fuskade och jag tog en bit, och var det gott? Jaa!!
Det var jättegott, men bara igår, ingen mer dag alls.



Jag fick också många olika olivtvålar, ja både dusch kräm, ansikts skrubb, massage olja och hud kräm. Och så en fin lykta som självklart var i min färg, turkos :)




Jag ska gå tillbaka till i Lördags tror jag, eller jag bestämmer mig för det.
Jag och Maria for till loppis på gammelgården först, ja jag ville gå till Leif och säga hej.


Jag har inte varit dit på länge, ja inte på flera lördagar, så jag tyckte att det var dax.
När det har varit fint väder har jag velat ligga och sola istället för loppis, och ibland har jag bara inte orkat riktigt.
Det tar på krafterna att träffa så mycket människor och ibland vill jag bara inte. Jag skrev  ju om det häromdagen :) I Lördags var det en Lördag jag hade ork och lust för loppis, och så ville jag ju heja på min farbror lite :)

Jag hade med en smörgås, en hemma bakad smörgås med ost, och en termos med kaffe.
Han blev så glad så. och vi pratade en liten stund. Jag köpte det jag har i knäet på kortet, som jag inte vet vad det heter och den kommer bli fin här hemma. Jag har flera såna sen förut men ingen som var böjd på ena sidan. Jättefin.


När det var dax att hinna titta runt lite också, så gjorde jag lite klädfynd, ja flera toppar hittade jag och dom kommer bli jättebra då jag snart ska åka till Mallorca.
Vi for en sväng till hammarbacken också men där gjorde jag inte mer än två små fynd från en farbror med släpvagn.
Ja han brukar vara där varenda vecka tror jag och jag kan hitta något varenda gång haha :)
Den här gången blev det två rostiga saker, eller iallafall en, men han sa att om jag la ut den andra i regnet så skulle den också bli rostig, så, så får det bli.

Ja en härlig lördag hade vi och jag tränade på att vara lite kort.
Om jag lyckades eller inte vet jag inte, men det kändes så.
Skönt men samtidigt lite konstigt då det ju inte känns som jag riktigt då.
Jag får träna mer på att vara lite kort mot dom jag inte känner, så får jag se hur det blir till slut.
Nu till Söndagen!

På söndagen, ja hörrni på söndagen! Auktion i Tuna hästberg!
Ja oj o j oj vilken himla härlig dag.
Jag och Maria hade en super rolig dag och med många fynd.
Ja faktiskt så vann vi allt vi tänkt bjuda på, och det blev inte ens dyrt.
Nej jag gjorde kap må ni tro, iallafall om man frågar mig.

 





Jätte gamla, jättefina, jätte lortiga och ja helt fantastiska saker vann vi.
Jag vann en gammal tunna som var jättefin och är, men i förrgår då Nui var här och vi gjorde lite läxa så kikade hon ner i tunnan. Blä!
Hela hennes ansikte sa att det var äckligt och jag trodde det var några tvestjärtar typ, men nej det var det inte.
Fyra lik låg där i, ja bara skeletten kvar men fyra små mus skelett låg där i.
Dom hade ramlat i där och inte kunnat ta sig ur förstås. Stackarna.

Ja idag har Maria hjälpt mig att göra rent alla mina auktionsfynd och det behövdes kan jag lova.
Ja hon fick börja med att fiska upp dom döda mössen som låg i tunnan, varning för starka bilder :)
Den och dom har nog varit döda länge, så det var mest skelett kvar, stackarna.





En fin gammal kälke, ett gammalt klaffbord, en gammal spade, en tavla och lite annat smått och gott. Ja allt det har Maria gjort rent idag och lite småsaker också.



Ja Gert ville ju inte att jag skulle köpa så stora saker haha :) Men lite stora saker blev det allt.
Ja "hörken" auktioner gillar jag, det är sån känsla och jag blir att tänka på då jag var yngre och gick på auktion. Samma person och samma röst. Ja jag gillar verkligen han och hans auktioner.



I fredags kom Marielle och Daniel hit med Stina som skulle bo hos oss i helgen.


Tyke och hans matte och husse skulle långt neröver på en kennel träff så då fick Stina vara här hos oss lite istället.

 

Ganska mycket kort tagningar blir det då Stina är här, ja jag som är hennes mormor kan ju inte låta bli :) <3
Ja jag var ju på loppis på lördagen och auktion hela söndagen så det blev mest Gert som var hundvakt, och så Melina också förstås.
Ja Stina var så duktig och snäll så, och allt gick jätte jättebra.
Ja ni som känner mig och som läst det jag skrivit vet ju om att jag inte gillar hårstrån alls, och nu blev det mycket strån överallt, men jag har ju varit förberedd, så det går ju bra.
Nej hårstrån och jag går inte alls ihop.
I förrgår så städade vi upp dom allihop och det är så skönt så.
Nej nu får det vara nog för idag, jag hoppas det går att läsa så det inte blir allt för rörigt :)
Kram kram på er allihop <3






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar