tisdag 18 augusti 2015

Gårdagen kan jag leva på länge!


Hej hej!

Ja nu skriver jag igen. Jag bara måste börja att berätta om min dag igår.

Jag hade en toppendag ute i solen med Maria, ja hon servade mig med både mat och dryck och jag hade en toppendag verkligen. När hon slutade sin dag så tänkte jag ta en sväng med min rullstol.
Jag behövde handla lite mjölk och mjukmedel.
Ja jag åkte en extra sväng innan jag skulle handla, då vädret var  toppen och ja, jag njuter och rensar huvudet då jag är ute och åker.

På vägen hemåt skulle jag in på konsum, och på väg in mötte jag en tjej som var på väg ut.
Jag känner henne inte, men jag vet vem hon är och vi hejar då vi möts :)
Vi sa hej och sen så ville hon berätta att hon smygläste min blogg :)
Ja hon var så gullig som ville berätta det, hon ville berätta att hon gjorde det eftersom att det för henne kändes som att hon smög lite med det:)
Hon berättade att hon blev att må så bra av att läsa det jag skriver, och på det sätt jag skriver och att jag delar med mig.

Vilken underbar människa, ja hade jag stått kvar där längre än jag gjorde så hade jag börjat gråta.
Jag blev så otroligt glad och tacksam, och så lycklig! Ja lycka!

Även om jag ju skriver på och ibland som en tok haha :) oavsett vad andra tycker lite, ja jag skriver ju för att jag tycker det är roligt och för att det känns skönt.
Ja även fast jag skriver på bara, så blir jag ju så glad och tacksam då jag får höra att jag skriver bra eller vad som helst.
Att människor i min närhet, eller inte i min närhet faktiskt tar sig tid att läsa. Läsa det jag skriver!
Ja det är stort! Super stort och overkligt faktiskt.

Jag har inte riktigt tänkt på det innan, men efter gårdagens möte så blev jag att göra det.
Ja tacksamhet och glädje för att du berättade, det betyder mycket.
Nu har jag ju fått höra och läsa mycket positivt om mina inlägg förut, men jag har inte riktigt tänkt alls då. Nej igår blev det ett möte jag inte var beredd på och jag är så glad så glad.

Jag åkte runt inne på affären och kände mig väldigt glad och när jag kom till kassan så sa den gulliga tjejen i kassan -Hej vad länge sedan jag träffade dig! :)
Hon hjälpte mig att packa och sedan sa hon att hon hoppades se mig snart igen. Jättegulligt av henne.
Ja på konsum finns ett par stycken som är allt annat än trevliga, ja dom skulle slutat på konsum för väldigt många år sedan om jag fick bestämma.
Men tur är att det finns några jättegulliga tjejer som står ut med dom mindre trevliga så dom orkar jobba kvar. Glad är jag för det :)
Ja en underlig men fantastisk dag.

Dagen innan var ju också en underlig dag, men till det sämre då tycker jag.
Nej den här dagen kan jag leva på länge. Tusen tack till dig!

Till något helt annat.
Jag var till doktorn i våras med lite olika saker jag ville få hjälp med, ja tre olika saker var det.
En knöl på armen, en på näsan och en stor på halsen.
Ja jag har ju gruvat mig, mest för den på näsan. Att få bedövning på näsan liksom?
Eller att inte få bedövning? Ja herregud hur ont skulle väl det göra?!

Den på armen försvann bara sådär, och jag har ingen aning om varför.
Den på näsan, ja jag har haft en kamp varje morgon i duschen.
Peeling och ännu mer peeling har den fått.
Ja jag har gnott ganska hårt kan jag säga, och efter en hel sommar så har det gett resultat, den är så gott som borta!
Helt fantastiskt, för hur ont gör det med bedövning på näsan liksom?

Det lilla mörka är borta nu :) 

Den på halsen har varit som vanligt hela sommaren och jag har tänkt att ja ja, jag får väl ta bort den iallafall då, men nu är den borta! Ja jag fattar ingenting!
Den på halsen har funnits där i mellan fem och tio år, och nu har den försvunnit, helt utan peeling och utan kamp.
Helt fantastiskt faktiskt. Hur kan det vara möjligt? Den på halsen har dessutom varit uppåtstående, ja stor som tusan, men nu är den borta den med.

Den på näsan som växt sig så stor så stor, ja den och dom andra två, dom är ett minne blott.
Underbart verkligen, men väldigt knepigt.
Jag behöver inte varken gruva mig eller vara orolig nu då kroppen faktiskt varit snäll med mig.
Ja ibland får man ha lite tur tydligen.

 

Idag har jag varit ner i källaren för att stå på min tippbräda.
Jättebra för mig att stå lite, helst flera gånger i veckan för att kroppen ska få vara lite rak.
Ja alla tarmar och allt man har inuti sig behöver få sträcka ut sig, och med min tipp bräda, ja då får den det.
Jag stod på min tippbräda alldeles utanför tvättstugan, och Maria började städa och torka ur skåpen så vi redan idag, kunde börja att få ordning.


Ja vi har precis nyss köpt en torktumlare så vi ska få till det så det blir ordning och fint där inne.
Hur många olika tvättkorgar kan man ha?
Jätteroligt att börja planera och fundera, ja det är då jag känner mig som mest Nina :)
Jag var också in i förråden för att börja planera hur bra det ska bli där.
Ja det kommer bli så mycket grejer som jag inte längre vill ha, så jag tror att jag behöver hyra bord på ett loppis.
Ja det blir verkligen superbra då jag kan få till det, ja då med Rebeccas och Marias hjälp förstås.
Jag tänker köra igång lite då det blir regniga dagar.
Ja nu då solen skiner, ja då vill jag vara ute och passa på, jag som älskar solen.
Så superbra tycker jag :)

När jag varit nere en bra stund, så ville jag ju ut i solen, det var inge vidare väder alls då jag åkte ner men sen då jag kom upp hade det blivit kanonväder.
Ja strålande väder gillas av mig.

 

Maria hade med sig världens finaste hink idag, ja superfin verkligen och den kommer att passa så perfekt här hemma med gräslöken. Ja det blir så fint så fint med baljor och hinkar intill min fina gamla harv :)


Där ska jag inte åka :)


Igår var det två veckor kvar tills jag och tjejerna ska åka till Mallorca, en härlig vecka kommer det att bli på många sätt.
Gert hjälpte mig att skriva ut biljetterna då våran skrivare gått sönder.
Ja tänk att jag bokade i januari, och nu är det redan dags!
En vecka med inga måsten, inga tider att passa, ingen mobil för mig iallafall och ja en lugn och härlig vecka!
Jag kräver ingenting mer än att vi bara får ha det lugnt och skönt, så det kommer att bli kanon och rätt enkelt tror jag.

Ja nu ska jag fortsätta att njuta och vara glad åt gårdagen och ja förresten alla dagar.
Jag mår ju toppen och har det så bra i mitt liv.
Livet är fantastiskt och jag älskar det.

Jag hoppas att alla runtomkring mig gör det också förstås.

Kram kram














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar