lördag 15 augusti 2015

Jag gillar dom bara lite!

Hej hej!

Vi har haft sjuttonårs kalas, ja det är faktiskt så att min minsta tjej fyllt sjutton år!
Inte klokt alls att åren går så himla fort.
Vi hade fint väder och en mysig dag.


Jag och Maria sjöng för Melina direkt på morgonen, och på förmiddagen så åkte vi till stan för att jag hade klipp och sling tid :)
Efter besökte vid frissan så åkte vi för att käka lite födelsedagslunch .)
Ja det fick bli ett ställe där jag kan komma in på. Nu var vädret så fint så vi kunde sitta ute så det gick jättebra.



Vi hade lite fika kalas på eftermiddagen och kvällningen, och Melina fick många presenter.
Dom som kom, dom kom i olika omgångar, så ganska mycket kaffe blev det :)




En glad Melina förstås <3
Nu till något helt annat :)
Ja alla ni som läst det jag skrivit under åren som gått, och ni som känner mig, ja ni vet ju.
Ni vet ju att jag gillar spindlar bara lite grann haha.
Ja jag säger så ifall barn är i närheten så jag inte säger att jag är rädd för dom, totalt livrädd!
Nej jag vill ju inte att min rädsla ska smitta av sig till något barn.

Ja hur som helst så gillar jag verkligen inte dom.
Trots så många år av rädsla och trots att jag talat om för dom på skarpen att dom inte ska komma in i mitt hus, så gör dom det ju lik förbaskat!?

Ja jag har ju övervägt att sätta en skylt både på framsidan och baksidan av huset som gör att dom kanske skulle förstå bättre :) men kanske inte, haha :)

Lätt att skämta om faktiskt men då det är skarpt läge, ja då är det mindre roligt kan jag lova. Fy attan!

En kröp på mitt ben häromdagen, jag kände den, och det värsta var ju att jag såg den.
Jättebra att jag kände den förstås, för, för ett år sedan hade jag inte gjort det, men det är så vidrigt otäckt och paniken dyker upp som ett brev på posten!
Jag lyckades putta ner den på golvet, men tänk om jag bara puttat iväg den så den hamnat i min rullstol? Ja det kan man ju inte veta förstås, men jag hade tur den här gången så den hamnade på golvet.
Jag ropade först på Melina men insåg att jag inte hade tid att vänta, nej den fick ju liksom inte krypa runt på mitt ben! Jag överlevde förstås och jag är ju inte så dum så jag inte förstår att den inte är farlig, nej det fattar jag ju.
Men känslan som dyker upp går inte att förklara, ren skär panik!

Nu har ett av mina älskade barn, ja Marielle.
Hon har tatuerat in en på armen och som ni ser så tog hon inte den lilla varianten, nej hon valde den största möjliga.
Hur tänkte hon då liksom ? Haha.
Ja inte tänkte hon på mig just då iallafall, nej hon var kanske lite extra sur på mig isåfall, så hon ville jäklas med mig :)
Nej då, den passar ju på henne alldeles utmärkt, men det vore ju det sista jag skulle välja om jag skulle tatuera mig, det är då ett som är säkert :)


Häromdagen var Sandra och lilla Linton hit och hälsade på mig, vilken härlig kille han är.
Jag har inte träffat honom på jättelänge och nu var han ju så stor så han kunde gå.
Ja herregud så söt han är.
Hans mamma Sandra är också söt, ja hon är jätte jättegullig och jag är så glad för att hon tar sig tid och kommer och hälsar på. Jätteglad.
Hennes Micke kom förbi en sväng också och fikade lite. En jättehärlig och varm dag.





Jag hade tänkt ta bort ballongerna från Melinas kalas i onsdags, men kom på att ju Linton skulle komma och det var ju lite tur det faktiskt.
Linton tyckte det var roligt med ballongerna, och så tyckte han om mina gamla vikter som han kunde bära runt på¨lite.
Ja han har blivit så stor så stor, och om bara en månad så kommer han att bli storebror till en liten killbebis. Spännande och så mysigt<3

Min mamma och Inger kom förbi en morgon.
Inger är min morfars syster, ja jag har ju haft två morfrar och det här är den morfar som inte finns mer, nej han dog för några år sedan. Min andra han lever och bor i Norrköping.
Inger såg att jag hade mycket gamla saker så hon kom på att jag kanske ville ha några saker som hon inte ville ha mer, då hon precis flyttat nu.


Ja jag fick flera saker och det var inte vilka saker som helst, nej det var jättefina saker och jag blev så glad så.

Snart tror jag att det är auktion, ja det blir så roligt så.
Det har varit en gång förut men då visste jag inte om det, så jag missade det.
Nu blir det av den här gången om det blir någon, och Gert är lite måttligt road haha.
Jag frågade varför han verkade lite avig haha :) men det enda han sa var att jag ju inte behövde köpa något stort. Hur ska jag kunna lova det liksom?, nej det går ju inte:)


Förra året köpte jag ju min fina harv på den auktionen så han är väl lite rädd att jag kommer hem med en till :)
Man har ju ingen aning om vad som finns på en auktion förrän man kommer dit, och det är ju då man liksom bestämmer sig.
Finns det saker man vill köpa, ja vinna och köpa, ja då måste man var med.
Det brukar inte finnas så mycket eller många saker jag är intresserad av då jag kolla innan auktionen börjar, men sen då dom börjar ropa ut, ja då blir man helt plötsligt lite intresserad av alla möjliga saker.
Så fantastiskt härligt det är med auktioner. Klart bland det roligaste jag vet.

Ja jag skulle kunna skriva hur mycket som helst, men jag avrundar nu och fortsätter att skriva någon annan dag.
Jag hoppas att alla haft fina dagar och att ni får fortsätta ha fina dagar.

Kramar till er alla <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar