tisdag 28 juli 2015

Jag är så lyckligt lottad!

Elisabeth och jag <3
Hej hej!
Ja jag har haft en sån härlig dag idag, nu brukar jag ha det för det mesta, men idag!

Jag börjar med att skriva lite om igår då jag och Melina for till Borlänge och kupolen.
Melina var i behov av svarta byxor, då hennes gått sönder.

Vi upptäckte då vi kom dit att det var rea typ överallt, i varenda affär. Ja det blev ju en sväng in nästan överallt och fynda, ja det gjorde vi.
Då vi kom in på kupolen så ringde Marielle en sväng och jag frågade då om det var något hon behövde som vi kunde köpa. Ja linnen och shorts behövde hon så det blev toppar, linnen och shorts,och till och med byxor till Marielle. Ja bara sommar kläder blev det, men det behöver hon ju då vi ska åka till värmen om en månad.

Melina hittade sköna byxor så hon passade på att köpa två par då hon ändå hittat bra.
Ja våran lilla tur dit blev ganska många timmar :) Typiskt oss :)
Ja vi är tidsoptimister och tror att vi ska hinna med så mycket mot vad vi faktiskt hinner.
Vi käkade lite då vi kände att energin tog slut och sen var vi på igen.

Vi skulle slinga in på Ikea också, Melina gillar inte Ikea :)
Jag skulle bara köpa en spegel som jag ska ha i mitt rullstolsrum så jag kan sitta där och fixa håret och eventuellt sminka mig lite :) Ja jag har ett rum i huset där jag har rullstolarna på laddning,det är därför jag kallar det för rullstolsrummet.

Ja det där med att sminka mig, det känns som halvår mellan gångerna faktiskt och just nu har jag ingen mascara, då Melina tog över den haha. Jag ska köpa en ny så jag kan ifall att jag vill ha på mig lite.

Gert ska snickra en hylla jag kan ha bredvid spegeln så jag ska kunna ha hår och smink grejer där så jag når allt. Ja ganska frustrerande att ha saker i fel höjd så jag inte kan nå.
Nej nu kommer det att bli ordning där inne också.

Vi hade en jättebra gårdag, men vi var rätt trötta när vi for hemåt.
I bilen på väg hem så fick jag ett meddelande av min vän från Borlänge, Elisabeth som undrade om hon kunde komma förbi hit idag?
Ja självklart så kunde hon det, och jag och Gert förberedde pajdeg igår kväll för att han skulle fixa paj åt oss idag.


Nu blev det inte riktigt så, nej jag hade ju besök av Elisabeth och hon fixade klart pajen så vi kunde äta lunch tillsammans, ja hon är så enkel och så snäll.
Hon fixar och donar och hjälper så gärna till.
Ja en kanonvän och hon räknade ut att det var 25 år sedan vi blev vänner.
Ganska många år har det blivit och även om vi inte ses ofta eller ringer till varann så finns vi.
Det är det bästa att vi finns oavsett liksom.
Ingen av oss är sur på den andra och jag är så tacksam och glad för att jag har henne som vän.

Nu hade vi inte setts sedan förra sommaren då hon kom förbi, men vi bestämde idag att det ju inte behöver gå ett år mellan gångerna kanske.:)

Så fin blomma fick jag <3
Jag bestämde att jag ska ta bilen och komma till henne nu under hösten och se hur fint hon bor i sitt hus.
Hon har berättat mycket och jag har sett kort utanför, så jag vet egentligen ungefär hur det ser ut, men härligt kommer det bli att få komma och hälsa på.

Ja det där med att köra själv, jag ska ju träna lite bara, eller mycket behöver jag träna.
Det har ju inte alls blivit så då jag ju sitter bredvid Melina som kör om vi ska någonstans.
Ja hon övningskör ju och är jätteduktig.
Härligt för mig är det ju att vara körlärare med henne också, jag tycker verkligen att det känns bra att det fungerar så bra och att hon inte behöver bli arg på mig då hon kör.
Ja både hon och jag befarade ju att vi skulle bli osams, men det har vi inte blivit än och kommer nog inte att bli.
Hon har inte kunnat göra läxor med mig utan att bli arg, så vi trodde att det skulle bli lika nu :) Men vi hade fel båda två!

Nya skor till Londonvistelsen :)
Gert ska fara till London imorgon med sin bror, ja lite hastigt och lustigt kom dom på det i söndags så när han kommer hem nästa vecka, ja då blir det åka av. Jag måste verkligen ta tag i min träning nu.
Ja vilken frihet det kommer att bli och till hösten ska jag ju kunna eftersom jag ska till Elisabeth då.

Elisabeth tog kort :)
Ja när jag och Elisabeth ses så försvinner timmarna, ja tiden riktigt rusar fram.
Herregud vad vi pratar, men vi hinner inte prata klart eller djupt om något, nej vi hinner inte.
Vi skulle behöva flera dagar i sträck för att hinna komma ikapp tror jag, men det får bli lite ändring nu framöver för vi trivs ju verkligen med varann.
Med Elisabeth kan jag prata och säga vad som helst liksom, och jag tror att hon känner det samma.
Ja lycklig över att vara hennes vän, ja det är jag.
Jätteglad är jag för att hon faktiskt tog en dag av sin semester för att åka till Ludvika och mig. Lycklig över att jag har det så bra.

Ja jag har egentligen så mycket mer jag vill skriva om som hänt sedan sist, men jag får ta det en annan dag.

Jag hoppas och önskar att ni alla har det lika bra som jag.

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar