fredag 31 juli 2015

Jag har fått myggbett!

Mitt myggbett på armen :)

Hej hej!
Ja jag har fått myggbett!
För mig är det stort, ja jättestort då jag faktiskt inte fått något på kanske 25 år.
Ja faktiskt är det sant, ända sedan jag blev sjuk i min hodkins sjukdom (cancer) för länge sedan så har jag inte fått myggbett.
Det började innan jag fick reda på att jag hade min tumör, ja jag förstod att det var något fel på mig då jag inte fick ett enda bett.
Jag var i min morfars sommarstuga, där det kryllade det med mygg, men jag fick inte ett enda myggbett.
Jag vaknade på morgonen utan ett enda.
Ja då fattade jag att det var något fel eftersom dom i vanliga fall älskade att bita mig.
Dom har helt enkelt inte gillat varken mitt blod eller mig sedan dess, och det har ju varit bra förstås, men nu!



Nu fast jag är sjuk så gillar dom mig, ja jag har inte bara fått ett myggbett, nej jag har fått många. Dom flesta på benen men ett på armen.
Ja jag vet inte hur jag ska tyda det, men kanske är jag frisk nu :)
Ja lite iallafall eftersom dom vill ha mitt blod.
Förut har ju hänt att det satt sig en mygg på mig, testat lite liksom, men jag har inte fått något bett.
Ja hur det nu än är så känner jag mig ganska frisk.
Härligt faktiskt fast säkert det kan låta lite knepigt.

Idag har jag varit till Borlänge igen, med Melina.
Då vi var där sist så bokade hon en tid på makeupstore för sminkning, och det blev idag.
Hon fick presentkort på julafton som hon passade på att använda nu och hon blev förstås så fin så.
Jag var förstås en dryg mamma som skulle knäppa kort :)




Ja nu var jag inte kvar och tittade på, nej jag for runt lite i affärerna och gjorde några fler fynd på rean.
Lite roligt att åka runt i affärerna ibland faktiskt, men inte för ofta. Nej då blir det inte roligt alls, bara drygt.
Många har ju bråttom, ja väldigt bråttom och då är det så skönt att bara vara och låta dom tycka att jag är i vägen.
Ja jag lovar att en del faktiskt tycker så, men dom får göra det.
Jag är ju liksom inte i vägen för att jäklas haha :)
Nej jag försöker att inte smittas med i alla andras stressade fart.
Livet blir ju så mycket både bättre och enklare då man inte skyndar sig.

När vi varit där så blev det som vanligt, tidsoptimisterna var i farten haha, ja vi fattar inte hur det går till.
Vi käkade på ett matställe som ligger bredvid Lidl i Borlänge, där vi brukar äta, innan vi for hemåt. På vägen hem skulle vi stanna vid en snäll fin vän Marie i Smedjebacken, som hade lite lerkruksfat som jag skulle få av henne.
Snabbt stop fick det bli där, för sen då vi kom hem skulle Melina hjälpa mig att komma i säng. Melina skulle sen åka till några tjejkompisar.
Ganska mycket procedurer med mig innan allt är klart, och kaniner som ska tas om hand lite, men hon fixar det galant nu då Gert inte är hemma.
Jag hade inte behövt lägga mig så tidigt, men kände att jag var trött i kroppen och behövde vila mig så det gjorde ingenting alls.
Hela jag har känt mig lite trött och faktiskt lite ledsen idag så det var välbehövligt med en tidig kväll :)
Då jag lägger mig så tidigt så har jag ju all tid i världen att skriva, innan jag blir trött menar jag :)
Men nu känner jag att jag är ganska jättetrött så det är rättning för mig som gäller, och sen sova gott tills imorgon bitti.

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar