måndag 6 juli 2015

Man kan olika saker, och jag kan det inte!



Idag regnade många sönder :(
Hej hej!

Ja jag börjar med att berätta om dagen efter mitt förra inlägg.
Jag solade i mer än tre timmar!



Jag låg och solade ryggen säkert en halvtimme, ja jag härdade inte ut längre :) 
Jag gillar inte alls att ligga på magen och det var ett helt företag för mig och Rebecca då jag skulle vända mig till magen. 
Hal som en ål var jag haha, av både svett och solskydd, men det gick :)
Jag kände inget av det jobbiga jag känt dagen innan fast jag solade ganska länge. 
Så superskönt verkligen, men jag ska inte sola på som jag brukat längre, nej jag ska ta det lugnt och lyssna in vad kroppen ger för signaler.
Men jag tänker streta emot, ja minsann det ska jag göra för lite måste ju jag få bestämma faktiskt.
Inte mycket jag kan bestämma, men det lilla jag kan, ja då vill jag verkligen göra allt jag kan för att få bestämma.

När man är frisk i kroppen så kan man ju göra allt på automatik, man lyfter benet om man ska över något högt tex, och ska man springa så springer man.
Ja det är en önskan jag har varenda dag förstås, inte att kunna springa förstås haha, nej jag har ju aldrig varit sportig jag, men att bara kunna göra det som faller en in liksom.

Att lägga ikull sig i soffan, att gå in i duschen, att gå och bre sig en macka. Jag skulle kunna räkna upp hur mycket som helst.
Ja jag tror ni fattar hur jag menar.
Det enkla och självklara, det är det man kan längta efter då man inte kan.

Nu är det ju väldigt mycket jag inte kan, men det är väldigt mycket jag fortfarande kan också.
Jätteviktigt att tänka på och komma ihåg då man känner sig rätt maktlös och frustrerad.
Jag kan faktiskt massor av saker fortfarande, och allt jag kan, ja det kan jag!
Ganska stolt och framför allt glad är jag ju över det.
Underbart är det verkligen att faktiskt leva och kunna det jag kan.

Jag är ju ganska precis som förut, bara det att jag är lite förhindrad att göra allt jag kunde göra innan. Jag måste be om hjälp, det är inte det lättaste men jag börjar vänja mig.


Vi har nu i några dagar gett våran Molly medicin, och jag tycker minsann att det känns som att hon blivit lite piggare. Jag hoppas verkligen det för annars skulle det bli sövning och provtagningar och eventuell operation. Nej hon måste piggna på sig nu.

Filip testar att springa in och ut i sitt nya hus ;)

Gert fixar med krokar till seglet :)

Gert har fixat klart Filips hus nu och vi ska sätta upp seglet så det blir lite tak och skugga över honom. Lite regnskydd blir det också.
Han har varit ute på dagarna nu men Melina vill ta in honom på kvällen än så länge.
Men snart är han så modig så han kan sova ute i sitt nya hus.
Ja Gert grejar och gör fint där ute till Filip.


Melina har sålt sin garderob och köpte sig en ny lite mindre.
Hon har med Rebeccas hjälp skruvat och fixat klart hela och det blev så bra så.







Jag är totalt oduglig då det gäller allt sånt som att skruva ihop delar, och då man öppnar förpackningen med massor av skruvar och delar totalt ger upp.
Jag skulle inte ens försökt kan jag lova.
Nej fy, jag har slagit ihop många förpackningar direkt jag öppnat och trott att jag skulle fixa det, nej fy attans vad hemskt jag tycker det är.
Dom har varit så duktiga så idag och det blev verkligen garderober av paketen som låg på golvet i vardagsrummet.
Ja stolt är jag nu igen,
Marielle är lika duktig hon med, och båda törs liksom ta i, ja det finns inget omöjligt för någon av dom
Dom har nog fått lov att kunna fast dom varit ganska små, då deras mamma vägrade haha :)
Ja det är verkligen inte min grej alls.
Jag kan andra saker, och en del saker har jag varit duktig på, men jag "suger" på det där att skruva ihop möbler :)

Idag har det regnat mest hela dagen, ganska skönt och mysigt att tända ljus och mysa lite vid frukost.


Alice, Rebeccas dotter kom ner hit och skulle skriva av två recept som jag hade i min dator och då passade jag på att göra lite hälsodrinkar.

Inte bra arbetshöjd för mig trots handikapps kök :)


Ja gud så enkelt det är bara man börjar,
Det går åt ganska mycket frukt och grönsaker bara och det tar en stund att skära och skala, men sen går det undan att fixa själva drinkarna. Gott blev det och idag var basen både på melon och ananas. Mums.
Alice och Rebecca <3

Melina vill inte vara med <3

Alice <3
Ja nu ska jag rätta lite för att sen somna lite i lagom tid, ja jag behöver sova ganska länge varje natt. Nu är jag ju lika trött ändå på morgonen, men det hjälper nog till att jag sover ganska länge.
Det har ju varit supervarmt här hemma både ute och inne men ikväll är det kallt här inne. Värmekuddar behövde jag faktiskt så nu har jag lindat in mig i dom och ska göra mig klar för sovning alldeles snart.

Jag hoppas att ni alla haft fina bra dagar :)

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar