tisdag 14 juli 2015

Kaffesanering!



Här sitt tränar jag varje dag :)
Hej hej!
Jag sitter nu ute på altanen med regnet som vräker ner utanför mig.
Ingenting annat än regnet hörs och det är faktiskt lite mysigt tycker jag.
Jag hör inte ens mina tankar haha :)

Ja jag älskar ju soliga dagar, men kan älska regniga dagar likamed.
Ja vädret har ju egentligen ingen betydelse för mig då jag ju mår bra i grunden, men visst får man mer inspiration och mer lust att hitta på något då solen skiner.

Nu sitter jag iallafall här ute och regnet vräker ner. Gert har ett litet hockeymöte inne så det var mest därför jag förpassade mig ut, men jag valde det ju alldeles själv.
Jag gillar luft, och vad skönare att andas in kan vara än regnluft. Friskt och härligt.
Men det riktigt dånar och jag önskar att jag kunde få in ljudet här så ni fick höra,
Haha jag vet inte när det var sist jag satt ute i sånt här väder, om jag ens gjort det.

 

Kaffe har jag med mig och ni kan inte ana hur gott det smakade idag.
Den här veckan har både Maria och Rebecca semester och har det i tre veckor till.
Jag har hjälp varje morgon av Nuji, hon tränar på svenska med mig och vi har jätteroligt.
Hon är jätteduktig på att massera, jag får typ thaimassage varje morgon, härligt och supersnällt.
Ja hon är duktig på många saker och att få mig i ordning varje morgon, det kommer att bli jättebra.




Imorse skulle vi som vanligt trycka på kaffeknappen, och det gjorde vi, men sen!!
Ja det har ju hänt några gånger förut och sist var i söndags. Kaffe rinnande överallt!
Så drygt. Sanering utav köket, ännu en gång :( Ja inte hela köket, men rinnande kaffe tar sig lite överallt faktiskt märker man när det blir så här.
Gert fick än en gång ta lös massa saker för att kunna få ut diskmaskinen som står under kaffebryggaren. Ja det läckte verkligen och rann överallt. Usch så onödigt.
Jag tog ett snabbt beslut, att säga hej då till våran kaffe maskin, ja en helt vanlig melitta bryggare hade vi.
Man vill ju inte behöva kolla på den varje gång för att se om det rinner över eller hur det gör :)
Vi for iväg och köpte en ny.

Jag är ganska noga med hur den ska få se ut, men det fanns knappt några vanliga att välja på, så det fick bli en vi tyckte verkade enklast.
Inga extra finesser med massa knappar vill jag ha, nej en helt vanlig liksom. Det fanns en fin och dessutom billigare, men det var för mycket knappar så jag hoppade över den sorten.
Det bästa med den här är att den slår av sig efter fyrtio minuter, det tycker vi är bra ifall att man glömt.
Ja nog om det nu, jag sitter iallafall och dricker kaffe från våran nya, och det smakar kanoners.
Ja varken jag eller Nuji fick  börja dagen med kaffe, ja inte Gert heller då förstås.

Så liten var han alldeles nyss :)
Ett år idag <3

Våran lilla Filip har sovit ute vid sig första natten inatt, och det verkar ha gått hur bra som helst.
Han är ju inte van vid alla ljud så han har säkert varit rädd ibland, men han vänjer sig förstås.
Han var duktig, men Melina var nog duktigast som lät han få vara ute.


Vi låser ju in han i sin utebur förstås så han springer inte ute, utan bara är i sin bur. Jag är övertygad om att han trivs som allra bäst där ute i luften.

Den svarta är Molly :)
Ja våra kära kaniner, våran Molly ska bara få medicin idag och två till dagar, sen ska hon vara frisk, och det kommer hon tycka är skönt. Hon försöker smita ner i sin håla varje gång, så Melina eller Gert får lov att lägga överhanddukar så hon inte kan ta sig ner.
Det är ju en gång på två meter minst, Gert har mätt med tumstocken och det var längre än så :)
Svårt att få upp henne därifrån kan jag säga, och det skulle inte spela någon roll hur man än lockade. Vi hoppas att hon blir frisk nu så hon bara kan leva på.

Dom är så söta så söta, och om det kommer någon så springer dom fram och kollar direkt om dom ska få något haha :)
Sugna är dom och veterinären skrev fetma på båda, så nu vet vi :)
Men men dom mår ju bra, det märks, så det är lite som det är.
Dom är så gosiga så, och jag hade inte i hela mitt liv trott att jag skulle kunna känna sån kärlek till en kanin, men jag lovar, jag kan!

Nu har det slutat regna, ja lite dugg kommer det fortfarande men om man jämför med nyss så har det slutat nu tycker jag.
Jag ska rätta lite och sen fortsätter jag nog ikväll, jag har ju inte skrivit på ett tag, så jag ligger lite efter.

Ja nu är det redan kväll, jag kan inte förstås hur dagarna kan gå så fort, nej det går inte.

På torsdag ska vi fara till Nora och Marielle och Daniel en sväng,  Gert ska borra lite, eller rätt mycket i deras garderob. Nu ska hon få lite mer hyllor och lite mer ordning.
Melina ska köra och vi ska fara en sväng till Ikea i Örebro för att köpa lite lådor till hyllplanen så hon och Daniel kan få mer ordning.

Gert var dit häromdagen men han hade ingen borrmaskin med  slag i, så det gick inte att blir klar då.
Idag ringde jag till en firma så vi kan hyra en över dagen, och då vet vi att det kommer fungera och bli klart.
Ja det blir en bra dag och bara att få vara vid Marielle och rå om henne lite, ja det är härligt det.

Lånat Marielles kort <3  Tyke och Stina <3
Hon fick en köks soffa och möbler som min mamma haft i sin sommarstuga som hon sålde nyss.
Det blir spännande att få se hundarna sitta i soffan och titta ut istället för att dom skulle stå på bakbenen och titta ut. Nu kommer dom ju att ha det bekvämt och bra, och det gillar jag.
Ja soffan köpte jag av en kompis för länge sedan, men bordet och stolarna kom från min farmor och farfar, så det är roligt att kunna bevara tycker jag.
Hos mig har inte möblerna passat på länge, men i mammas stuga gjorde dom sig jättebra, och nu hemma hos Marielle kommer det att vara kanon.
Ja vissa saker vill man ju liksom ha kvar, dom betyder ju något och det är viktigt.

På eftermiddagen idag så har Melina målat lite, ja hennes gamla garderob i hennes rum var mörk grönt och inte alls fint.
Gert har fixat hyllplan, och nu då den blir vit inuti så blir det kanon. Gröntapetserad på framsidan var den också, så det blir ett rejält lyft nu.
Mina garderobsdörrar är också fula i mitt sovrum och den ena garderoben är mörkgrön där också, men det får bli ett projekt till vintern tror jag, lika som städskrubben.
Den är i masonit och hur snyggt är det? Inte så värst haha :) Men men lika med det.
Till vintern eller regniga dagar, ja då har vi att göra.

Ute blir det mer och mer på Gerts att göra lista.
Ja vi har faktiskt gjort en sån för att vi ska kunna pricka av lite och ta tag i en sak i taget.
Ja jag har en lista jag med som det står flera saker på som ju jag ska ordna, eller mina assistenter.
Lite målning, omorganisation i skåp och så. Ja det dyker upp lite vart efter tycker jag.


Idag har Gert fått agera trädgårdsmästare då han planterat lite jordgubbsplantor i min fina balja :)
Superfint blir det och så rabarber bredvid och så smultron framöver i en annan balja <3
Jag blir så nöjd så, och är det redan.

Nu till hösten ska vi få hjälp av några snickare att bygga altan på baksidan och att bygga ett förråd.
Att få in snöslunga, gräsklippare blir så skönt så. I garaget behöver ju moppar stå utan att det är krångligt att få in dom då det som nu är ganska trångt.
Ja ordning och reda kommer det att bli överallt till slut. Det gillas kan jag lova.

Jag hoppas att alla har haft bra dagar och att ni kommer att få det framöver förstås.
Vi får se hur det blir framåt, jag är oftast så himla trött på kvällarna så jag inte orkar hålla ögonen öppna, och då går det ju inte att skriva :)
Nej jag tar dagarna som dom kommer, och är det soligt och fint, ja då ligger jag ute och solar mig.

Kram kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar