torsdag 9 juli 2015

Viktigt att jag håller i!


Hej hej!

Ja regnet det regnar på där ute, men vad gör väl det. Ganska mysigt att tända ljus tycker jag och bara få mysa lite inne.
I förrgår och igår var det skruttväder ute hela dagarna,  men en eftermiddag så dök solen upp lite för att sen försvinna igen!? Lite hattande tycker ju jag, men på kvällningen, ja då var det jättefint och skönt ute.

Vi for och handlade på affären och på apoteket och direkt vi kom hem kände jag att nu måste jag skynda mig ut i solen innan den går bort. Ja jag var totalt redo kände jag! :)












Ja solen gick i moln direkt jag satte mig ute, och den höll sig kvar där, trots att jag satt i bikini överdel och väntade troget?!
Ja det blev mycket frisk luft och Rebecca hjälpte mig med värma vetekuddar och hämta filtar så jag iallafall kunde få vara ute i luften.
En härlig stund var det även fast det blev utan sol.

Igår hade jag bestämt mig för att åka ner i källaren för att kolla runt lite och för att stå på min tipp bräda.

Det går inte att beskriva känslan jag får i kroppen av att vara där nere.
Massor av idéer får jag då jag sitter där bland alla saker, ja jag bra njuter kan jag lova.
Vi var där nere i flera timmar och sen efter semestrarna, ja då kör vi igång med nedervåningen och får det lite mysigt där.


Ja till slut blir det mysigt är jag säker på.
Vi fixade med Gerts träningskläder och lite skruttkläder som jag kallar det då man ska greja eller måla och behöver kläder man inte behöver vara rädd om.


Gert hade sina träningskläder utspridda lite i varje förråd upptäckte jag, haha.
Ja jag vet inte hur det går till riktigt, men nu snart så kommer det att bli var sak på sin plats lite grann.
Jätteskönt att få ordning på allt känner jag, och nu när jag kan komma ner så är det jag som bestämmer haha :)

Vi har bakat bröd både idag och igår, många blev det och flera olika sorter.
Jättegott med hembakat och superbra att det finns i frysen att ta fram. Rebecca är det som jobbat den här veckan och Maria har snart varit ledig en vecka så jag passar på att baka nu innan Rebecca ska ha semester nästa.
Ja jag behöver ha bröd i tre veckor, (både Maria och Rebecca har semester då) så ett till bak blir det nog i helgen nu tror jag.
Gert kan ju hjälpa till förstås han med, men han tycker det är lagom roligt att baka.
Jag däremot tycker att det är jätteskoj och jag blir fascinerad över att det faktiskt fungerar och blir bröd!

En sak som är viktig att jag håller i, ja det är träningen.
Jag tränar varje dag, drar i snören, sitter på sängkanten och sitt tränar med bollen. Jag står på tippbrädan och ja sen är ju allt jag gör annars också träning.
Att röra ihop en deg, att skriva, ja det är mycket som är träning för mig.
Jag har bestämt mig för att inte någonsin sluta med min träning, nej den behövs för att jag ska kunna fungera så bra som jag kan. Och jag vill! Framför allt så vill jag ju, jag vill blir bättre!

Planerar inför Mallorca  :)
Jag har ju för länge sedan skrivit att vi ska fara till Mallorca i höst.
Ja tiden står inte still direkt och snart är det faktiskt dax. Inte förrän i slutet av augusti, men det är snart tid för avfärd känner jag, så fort som tiden går.
Jag har bokat via en resebyrå och det är inte lätt kan jag lova eftersom jag ska ha handikappsanpassat, få med rullstol, fixa transfer och sen hyra hjälpmedel.

Nu i veckan blev det klart, jag har nu ordnat så jag kan hyra dom hjälpmedlen jag behöver.
Mycket mailande på engelska har det blivit, och gud så roligt jag tycker det är med engelska.
Jag tror att jag är rätt duktig på att stava och skriva, men den jag skrev med måste kommit från England. Gisses vad bra liksom, härligt och super roligt.

Vi kan snart börja räkna ner nu och ja vi kommer få en härlig och lugn fin vecka allihop.
Jätteskönt ska det bli och mina tjejer behöver få komma bort och bara vara lite.
God mat, sol och ingenting liksom. Jag kommer att njuta varje minut och sekund.
Nästa år får Gert följa, i år var det en tjejresa hade vi bestämt.


Ja jag och Gert har ett toppenförhållande och jag älskar honom så mycket så mycket.
Han vet och tycker lika som mig, att det är viktigt att bara vara vi och lika för han och hans pojkar då förstås.
Att vi unnar den andra att göra saker och gläds med varann.
Ja jag är så lyckligt lottad som har det så otroligt bra som jag har det, jag hade aldrig kunnat få det bättre än vad jag har det nu. Jag lever som i en dröm faktiskt.
Ja nu är ju inte allt guld och gröna skogar och har inte varit under åren, men grundkänslan och viljan har alltid funnits där för oss båda, så vi har alltid kunnat reda ut allt. Lycklig, ja det är jag det.

Nu ligger jag och vilar mig lite innan jag ska upp och hoppa igen, ja den här lugna veckan har varit lugn, men absolut inte tråkig på något sätt.
Nej en superhärlig vecka har jag haft och vi har fått massor gjort.

Jag hoppas att ni alla haft fina dagar trots regnet.
Men snart kommer nog solen hoppas jag, så att jag kan ligga ute igen och bara få njuta.
Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar