tisdag 2 december 2014

Alla kan inte!

Längtar tills det blir sommar och auktioner igen!
Hej hej!
Vilken dag jag haft!
Och vilken start på dagen liksom!

Jag börjar från början.
Rebecca kom och hjälpte mig upp och in i duschen för att sen klä mig så jag var redo för dagen.

Jag brukar varje morgon sitta på sängkanten då jag är färdigklädd och sen försöka stå lite.

Imorse kände jag mig så himla mycket starkare och mjukare än jag brukar, och det betyder förstås inte att jag är bra alls, men bättre!

Jag svingade benen utanför sängen och försökte sätta mig själv, under tiden som Rebecca gick och hämtade min "turner".
Ja i vanliga fall så brukar hon få bända ner mina ben så dom inte står utåt rakt ut liksom.
Men idag!
Ja det har hänt en gång förut men idag igen!
Benen åkte ner av sig själva genom att jag tänkte lite snabbt på det tror jag :) Om det inte berodde på mitt tänk så vet jag då inte varför dom ville idag?

Benen åkte ner mot golvet sakta men säkert och Rebecca kunde bara sätta på mig skorna.

Ja Maria har kommit på att jag står stadigare med skor, så skor blir det.

Jag kände där på sängkanten att idag fungerar det! Och det gjorde det!

Jag ställde mig, och kunde till och med sträcka mig efter mina glasögon för att sätta på dom.
Jag höll alltså inte i nästan alls, jag stod!


Inte rakt som ni ser, men jag stod och benen bar mig!
Ja det kanske inte låter som så stora framsteg, men jag kan lova att det är det, en sensation egentligen som jag skulle vilja berätta för hela världen! Lycklig! ja jag är så lycklig!


Jag skulle idag ordna presenter till våran Ingemar och hans Eva och hans syster Ulla som ska spela teater imorgon. (dom som sitter)
Jag kan inte följa med till teatern i Fagersta längre, då det är en trappa upp som jag inte tar mig uppför, men Gert åker han.

Ja dom är så härliga och bjuder på sig själva och duktiga så jag är lite ledsen att jag inte kan följa.

Min Marielle var med för några år sedan då jag var frisk, men hon gillade det inte alls, nej hon tyckte det var lite läskigt då.

Det blir ju kanske lite så då det kan vara någon som skriker lite och någon kan börja gråta mitt i teatern på scen, men jag älskar det!
Ja inte att någon gråter förstås, men att dom bara är, ja dom är sig själva och är i det dom är i.
Alla känslor för dom är ju så viktiga och kan inte döljas. Jag är lyckligt lottad som fått lära känna dom våra :)  Underbart känns det!

Jag hittade lite att köpa som jag och Rebecca skulle slå in sen då vi kom hem.
Jag köpte fina pappers påsar som jag lagt paketen i och det ska bli roligt att höra sen vad dom tyckte om det jag köpt.
Ja vi var lite på stan och så åkte vi upp på Lyviken. Först var vi in på Rusta och sen in på Jysk.

Där fick jag en chock faktiskt.
Ja jag som jobbat i butiker och med försäljning i hela mitt liv faktiskt, jag tycker faktiskt att jag kan det med service och hur man ska vara i en butik.

Bakläxa får dom två unga tjejer som jobbade där idag, ja jag har faktiskt aldrig sett några expediter någonstans som tuggat på sina tuggumin så frenetiskt!
Nu var den ena värrä än den andra, men fy så hemskt det såg ut.
Jag hade sån lust att säga till dom.
Ja jag blev faktiskt chockad för jag trodde inte i hela mitt liv att jag skulle få se det jag fick, jag har aldrig sett liknande i någon butik.

Inte hela världen kan ni tycka och självklart är det inte det, men om man har anställda i butik så måste man ju tala om vad som gäller.
Det är så många små saker som man liksom inte gör då man jobbar i butik, som alla med service yrken bara ska veta tycker jag.

Besviken blev jag, och inte alls för att jag skulle köpa något men det såg för jäkligt ut och så nonchalant att tugga så bland kunder.

Nu var dom här tjejerna väldigt unga såg det ut, så dom tänkte förstås inte på det och visste nog inte hur det uppfattades.
Kanske skulle jag sagt till lite fint, men jag lät det vara, men kände mig upprörd, ja det gjorde jag, haha :) Tokigt.

Jag skulle behöva om jag var frisk kanske vara en sån konsult eller vad det kan kallas, en sån som går runt i olika butiker och har lite kurser kanske haha :)
Ja det kan ju låta som jag vill vara någon besser kanske, men det vill jag absolut inte, men att vara rätt på sitt jobb är viktigt tycker jag!

Då jag började på Domus herravdelning för en massa år sedan så fick jag lära mig allt om hur man skulle vara, och jag är så tacksam över det fortfarande.

Jag hade förstås lite i mig från början, men mycket fick jag lära mig där.

Nu har jag fört över det på mina barn haha :)
Inte tugga tuggumi och inte stå med armarna i kors eller hänga över disken!
Ja ni fattar ju att det fanns lite restriktioner då mina tjejer skulle vara i min kiosk som jag hade förut innan jag blev sjuk.
Man har det med sig och sen behöver man liksom aldrig tänka på det mer utan det är så naturligt.
Nej nog om det nu :) men det är viktigt för mig som tusan förstår ni ju!

Ja ikväll ska jag försöka somna lite tidigare än igår då klockan nog blev tre.
Jag tror faktiskt det är min medicin som gör mig klarvaken på kvällen.
Jag brukar alltid vara trött så jag känner inte riktigt igen mig, men men det visar sig framöver om jag ska fortsätta vara en nattuggla.


Ikväll gjorde Melina och Oscar mat till oss och det blev jättegott!
Dom kan dom och jag är så glad att dom fixar och donar lite.


Jag har haft en kanon dag idag men pratade med Maria som kommit hem från sin syster och hennes två fina tjejer i Norge och hon har blivit sjuk.
Ja hon har fått någon infektion i kroppen, men hon har fått medicin så jag hoppas hon piggnar till snart eller blir att må bättre först och främst.
Kram på dig och krya på dig och ta hand om dig nu så ses vi snart <3


På Onsdag ska jag och vi få besök av vildarna och min fina Marielle <3
Ja inte bara min då, hon har ju en lillasyster också som tycker att Marielle är hennes :)
Härligt och jag är lycklig!

Ja nu ska jag rätta lite och jag hoppas som vanligt att ni haft en fin dag idag.

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar