torsdag 11 december 2014

Jag är så glad!


Den här fina har jag fått av Marias syster i Norge <3
Hej hej!

Ja nu har det gått ett tag sedan senast igen.

Jag har legat lite däckad i några dagar med en riktig förkylning som kom lika snabbt som den nu håller på att ta slut. Ja faktiskt känns det så nu idag!

Så skönt för gud så drygt det har känts. 

Ingen ork och ingen energi riktigt och snoret har runnit och jag har känt mig febrig och sjuk.  
Ja Ipren och Otrivin Comp har varit en nödvändighet nu i några dagar J 

Men men det är ju bara en förkylning och den går över så gnälla är ju onödigt, men ändå har jag känt mig rätt gnällig i några dagar J?

En sak jag fått vara glad över är ju att jag inte varit förkyld på ett och ett halvt år tror jag.
Ja och då sista gången kan jag lova att det inte var skoj.
Jag kunde inte hosta och slemmig var jag så jag trodde jag skulle kvävas och dö varje gång jag fick en host attack. Ja faktiskt så var jag beredd att dö varenda gång.

Nu märker jag stor skillnad och jag kan hosta!

Underbart och jag blir lite ledsen över att jag inte förstått förut att alla mina grejer jag fått kunde bero på sprutorna.  Ja att det kunde vara biverkningar! Så tänkte jag inte en enda gång?!
Jag trodde att det var min MS bara som blev sämre och sämre. 
Det känns som ett och ett halvt år försvunnit lite grann, men men så kan det blir och nu är jag mer observant över hur jag mår.

Men nog om det, det känns idag som att den håller på att ge med sig, så imorgon är jag nog frisk igen.




Jag har haft fina härliga dagar trots att jag känt mig rätt sjuk och i söndags så for vi till Nora på lite gammeldags julmarknad J !


Ja det regnade, så sådär riktigt mysigt som det hade kunnat vara blev det inte.
Lilla Tyke han frös så han fick åka lite rullstol med mig han under regnkappan och jag lovar att folk tittade och tyckte han var söt. Och lugn och snäll var han verkligen.





Båda hundarna var jätteduktiga och skötte sig jättebra. En stolt mormor, ja det var jag det.

Marielle och Daniel ville bjuda oss på pizza vilket vi gärna också velat, men jag hade lovat att vara hemma på kvällen för att bli bjuden på thailändsk mat, så vi for hemåt och fick spännande super god mat. Ja Melina var inte så sugen att testa, men jag och Gert!






Supersnällt att laga mat och komma hit med. Tusen tack Piyawan och Nuji <3

Nästa gång får det allt bli pizza i Nora!! J

Jag har haft såna bra prat med mina tjejer och känner mig så himla vuxen och ja vis och klok liksom. En konstig men härlig känsla då man känner att det dom går igenom, ja vissa saker är precis samma som jag gjort och varit med om då jag var yngre.

Ja nu vill jag ju inte att dom ska behöva göra det, men tydligen verkar det vara nödvändigt!?
Jag önskar förstås att dom slapp alla jobbigheter, men livet är inte alltid så lätt.

Dom båda är mycket mycket starkare än jag var på den tiden, mina tjejer vet hur det ska vara liksom. Jag var alldeles för svag i mig själv då jag var ung, men nu har jag tagit igen det haha J 
Stark som en oxe! Ja det är jag det!

Dom kommer att bli världens bästa bruttor även fast ju jag tycker att dom är det redan förstås!

Jag har fått hjälp med rullstolen och fått till det rätt bra med sittandet i min stora rullstol som jag ska ha ute, jättebra och skönt att förhoppningsvis kunna köra med den då jag vill ut och få luft.

Hjälpmedelcentralens både Helen och Tommy var hit och min nya arbetsterapeut som jag verkligen gillar. 
Ja hon verkar vara toppen och så himla lätt att prata med. Jag är glad jag bytte, jätteglad!

Den ena är en rullstol för bara utomhusbruk och ingen man åker in i någon affär med då det är omöjligt att svänga och få plats på små utrymmen.
Jag fick backspeglar till båda rullstolarna och det kommer bli kanon det.

Mycket träning måste det bli med min stora som jag än så länge bara kört med fyra gånger sedan jag fick den, jag har väntat på att få hjälp med sittandet, men nu så.
Blir roligt att se hur den fungerar då jag väl lärt mig den. Säkert toppen bra har jag på känn! 
Min egna lilla Royce royce J eller hur det stavas :)


Igår hämtade Melina och Gert ett paket vid bussgods som jag ropat in på tradera, gissa hur nöjd jag är!?

Ja snacka om att jag gjort ett kanonköp! Ja om man frågar mig alltså! 


Nu är det inget jag behöver eller ens har användning utav, men fin är den och den kommer få sin plats här hemma. Det riktigt stod Nina på den så jag var bara tvungen att köpa den J

 

Nu ikväll har jag ökat min medicin med en tablett och jag håller alla tummar jag kan för att det kommer fungera bra och att jag slipper få ont i magen. 
Det jag ännu mer håller tummarna för är att jag inte ska behöva bajsa på mig haha J 
Nej det vill jag då rakt inte vara med om.

Jag måste faktiskt få bjuda på lite nu igen; 
Jag satt på toaletten härom morgonen med mobilen i knäet och sms: ade med Rebecca. 
Jag hade fått microlax som jag satt och väntade på att det skulle hjälpa, då hände det och lät något konstigt! 
Jag blev livrädd då det lät så konstigt haha J 
Ja det låter kanske inte roligt nu då när ni läser med jag satt och skrattade för mig själv. 
Det var jag som fiste! 
Jag blev rädd för min egen fis liksom haha J 
Ja det har hänt förut men inte ofta men den här morgonen höll jag på att tappa telefonen, ja så rädd blev jag och ingen förvarning alls liksom.
Jag har ju ingen känsel riktigt så jag vet liksom inte i förväg vad som ska hända haha, tur man kan skratta åt eländet och till er som inte tycker det är passande att jag skriver får skrolla förbi haha. 

Jag liksom bara måste få dela med mig av både bra och roliga och ibland ledsamma saker, så jag hoppas ingen tar illa upp?!

Lite uppfinnig får man vara ibland och jag blev nöjd <3
Nej idag blev lite lagom långt inlägg känner jag och jag ska rätta lite och lägga in några bilder och sen försöka sova lite.

Jag hoppas alla haft bra dagar trots att det är så grått och tråkigt väder.

Kram kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar