söndag 14 december 2014

Håller tummarna!


Hej på er alla!

Ja faktiskt så vet jag att ni som läser är ganska många, jag ser ju på min sida, och det känns jätteskoj. Hade aldrig i hela livet kunnat tro att så många läst vad jag skrivit, men stolt och glad är jag över det!

Ja jag ligger nu här i min säng, eller rättare sagt så halvsitter jag.
Jag har ju en sjukhus säng så jag kan trycka upp mig och ordna så jag sitter skapligt trots spattiga ben.

Ja jag har som jag skrivit höjt dosen på min medicin och jag vet då inte hur det här ska bli.
Jag känner mig en aningens osäker på om jag innan morgonen är här, har bajsat på mig eller inte.
Ja min mage är allt annat än i ordning känns det som och det är allt annat än bra i min situation kan jag lova.
Jag kan ju inte gå på toaletten själv!
Nej jag måste ju faktiskt på ett eller annat sätt hålla mig haha :)
Ja jag skrattar åt det här eländet för jag tycker det är så fantastiskt både irriterande och ja det finns inga ord.
Och ingen idé att bli arg, nej det hjälper ju mig ingenting just nu och det är Rebecca som isåfall om det händer en olycka i natt, ja en rejäl sådan, som får lov att ta reda på efter mig.

Jag håller verkligen tummarna för att det inte behöver hända.
Om det händer och om det blir fler gånger, ja då måste jag trappa ner med den här medicinen jag börjat med för att få lov att prova något annat. Då kommer jag inte att stå ut!
Det har gått bra hela tiden innan jag höjde nu till kvällarna och jag känner mig inge vidare.

Än har inget hänt vad jag känner, ja jag hoppas jag, men jag är ju fortfarande täpp i näsan då förkylningen inte släppt, så vem vet liksom?
Jag kanske helt enkelt får lov att känna efter? Hm ja jag får nog lov att göra det då jag skrivit klart för att isåfall få lov att ringa till någon av mina bästa tjejer.

Den här känslan önskar jag ingen faktiskt, nej fy då vad man känner sig nervös av den.
Snacka om stress och oro! På grund av något jag inte kan rå på, nej fy och usch haha :)
Jag ska inte skriva långt idag då jag känner att jag och kroppen kanske behöver vila ifall att, så kanske det ger med sig och ingen olycka sker.

Självaste födelsedagsbarnet Alice <3
Nu till något roligare!
I fredags hade vi lite kalas för Alice då hon fyller år idag söndag egentligen.
Hon var så gullig så dom hade med sig fika som hon och hennes mormor bakat och så hade hon köpt med en jättegod tårta, jättegod rosa prinsess tårta! Ja ni som läst förut vet ju att jag bara älskar prinsess tårtor <3



Hon skulle på kvällen ha kalas för sina kompisar, ja det heter kanske fest då och jag tror hon fick en härlig kväll med dom.



I helgen har vi varit en sväng till sporthallen för att titta på Robert, ja han stod i mål i innebandyn och var jätteduktig. Gerts äldsta son Simon följde med :)
Nu förlorade dom men han var jätteduktig och förstås hela laget var duktiga.


Det finns en hiss i sporthallen som fungerar bra, men där man sitter ser man inge vidare bra pga alla rör, ja allt staket som är precis ivägen, ja hur jag än satt faktiskt.
Tur jag inte är så intresserad egentligen :)



Vi har grejat här hemma lite i helgen också och det har varit så roligt så, idag fick bocken en tomte kompis och ja jag blev så nöjd så.
Den här tomten har brukat få rida på bocken förr om åren också men då vi flyttat och jag blivit sjuk har både bocken och tomten fått vila. Men nu är det som det ska igen!


Årets bock är lite risig och vildvuxen mot vad han varit förr, men jag tycker han är super fin och jag är så glad att Maria gav sig på han lite <3

Nu blåser det så mycket ute och det är ju typiskt då jag ska sova snart.
Jag kan verkligen inte sova då det blåser högt eller då det regnar på fönstren, nej det går bara inte.
Jag hoppas att det ger sig!

Nej jag ska ge mig nu för ikväll och försöka sova bort min tokiga mage. Fortsättning följer.

Imorgon ska jag till sjukhuset och byta min kateter, fy usch och blä säger jag om det.
Jag verkligen inte gillar att göra det. Ont och knepig känsla och ja det finns inga ord.

Men var tredje månad i hela mitt liv ska det göras, så det blir ju ett gäng gånger.
Bara att försöka andas och överleva haha ;) Det är klart jag gör, Jag har gjort det fyra gånger redan så det ska nog gå bra.

Ni kan ju tänka lite extra på mig kanske :)

Kram kram

2 kommentarer:

  1. Kram 💖goa slta Nina.du är i mina tankar

    SvaraRadera
  2. Tack gulliga du Maaria och kramar tillbaka från mig <3
    Jag tänker på dig och er! kram

    SvaraRadera