måndag 22 december 2014

Underbara dagar!



Hej hej!
Ja nu är det kväll och jag ska skriva av mig lite innan jag ska sova.

Jag har haft jättebra dagar och kommer att ha fler såna bra dagar är jag säker på.

I veckan så for vi till Nora och Örebro för att jag skulle följa Marielle till sin doktor.
Hon känner inte att hon blir lyssnad på som hon borde om inte jag är med, så självklart följer jag och finns!
Jag blir så ledsen och arg över att det är så, att man inte blir trodd på.

Jag har varit med om samma sak jag med och då även fast jag varit vuxen.
Ja nästan hela mitt liv faktiskt, och då inte bara från läkare, nej från andra i min omgivning också.

Det är jättejobbigt, hemskt och kränkande att inte bli trodd på, det är något som satt sina spår hos mig och jag tänker stötta och finnas för mina fina döttrar förstås.
Jag vill inte att dom ska bära med sig sånt onödigt skit i sina liv, för dom förtjänar inte det.
Nej man förtjänar att bli trodd på och punkt slut liksom!
Inte klokt och så får det inte vara.

Efter att vi varit till doktorn så for vi till Mariebergs köpcentrum för att shoppa lite, ja för mig blev det inte mycket handlat alls, jag mådde inge vidare bra faktiskt.

Nej jag har mått illa ganska mycket och haft svårt att äta, jag tror och antar att det är min nya bromsmedicin tecfidera som ställer till det lite.


Jag äter yougurt innan jag ska ta tabletterna för att inte få ont i magen och det verkar hjälpa.
Men hjälp vad jag inte gillar yougurt, nej fy attans.
Lite yougurt och massor med flingor, ja så får jag lov att äta.
Vi har köpt kvarg och frysta hallon som jag ska prova med och se om det blir bättre, men det är inte säkert haha :)
Nej det är inte något vidare att vakna och lägga sig för att äta sånt man inte gillar, men vad gör man? Jag härdar ut förstås och vem vet, en vacker dag kanske jag tycker om?
Knappast troligt men vant mig borde jag gjort iallafall.
En baggis att gnälla över lite yougurt, och glad är jag som kan välja det framför fil som jag verkligen inte kan äta hur jag än gör, nej det går helt bort.

Men att få i sig mat då man mår illa är inte alls lätt kan jag lova.
Bikinisäsongen nästa år kommer förstås att bli bra om det här håller i sig, för jag kommer nog att tappa några kilon, vilket inte gör ett dugg, men jag äter hellre och mår bra.

Jag är inte ens sugen på något alls, inte ens godis, ja då förstår ni ju hur det är.

Melina och Marielle fick lite egen tid på centret och jag han köpa varsin liten julklapp då dom inte var med och tittade.

Innan vi åkte hemåt så ville Melina ha frusen yougurt och vilket ställe!
Sånt ställe skulle vi ha här.
Supergott fanns det att välja på att ha på och sen fick man betala efter vikt. Mums.
Ja jag åt ingen men det såg jättegott ut.

Jag har haft lite planer för hut jag skulle lägga upp mina dagar nu innan jul, men det blev inte riktigt så som jag tänkt, nej det blev bättre!
Hela familjen samlad <3
Vi fick besök och inte vilket besök som helst.
Marielle och Daniel kom med Stina och Tyke och blir kvar till jul!
Jag är jätteglad över det, men jag är inte van vid att ha hundar riktigt har jag känt.

 

Jag har köpt varsin hundbädd åt hundarna, men Stina som är störst tar den lilla bädden <3 Men det är ju bra att dom kan lånbytas haha :)

Jag måste i mitt huvud lugna ner mig och förstå att det inte är hela världen att ha hårstrån överallt, nej jag vet att det sitter hos mig. I mitt huvud och jag måste jobba bort det, Nu typ haha :)
Jag älskar hundarna verkligen och känner att jag redan idag börjat vänja mig vid att dom är här.

Marielle och Melina hämtade hit Johanna lite igår, så hon var här och myste med oss lite, ja myste vet jag då inte kanske haha för vi var rätt trötta och sega allihop. 

Tyke kollar vad Johanna gör :)
Marielle och Johanna dricker lite varm choklad som Johanna fixat.

Många skratt blev det <3








Johanna fixar varm choklad :)
Sega var vi allihop :)
 
Igår då dom kom så var dom glada och spralliga och kunde inte vara still, men idag är det helt andra hundar.
Idag har dom verkligen fått mig att lugna ner mig. Jag vill ju inte vara så stressad över bagateller.


Oscar :)
Kan hända det sitter i sedan jag hade en katt för massor av år sedan, ja en perser som tappade massor av hår. Jag hade hår i hela huset och verkligen överallt.
Jag blev hel "anti" hårstrån då och det sitter ju i.

Tyke är också en liten valp, vilket gör att han kissar lite var stans, ja och imorse så bajsade han alldeles bredvid min säng också då jag låg här haha :)
Marielle har verkligen fullt sjå att torka upp allt och göra rent. Inte alls lätt att vara så på helspänn hela tiden men hon är jätteduktig. Inte heller lätt att ha en valp, men han växer och blir större för varje gång man ser honom, så snart kan och förstår han att han ska kissa ute :)

Ja som sagt så blev det bättre efter en dag, så imorgon kommer det att bli ännu enklare, och för varje dag.
Skönt att man känner att det blir bättre och att jag kan vänja mig, för jag vill ju inte känna att det är jobbigt alls då jag ju egentligen inte tycker det.
Nej dom är underbara och mysiga och jag är så glad över dom.
Tyke hänger sig fast i Stina och ska leka, vilket jag inte fattar att Stina ens vill göra då hans tänder är sylvassa verkligen och han gör illas.
Men hon är nog den snällaste som finns och låter han hållas. Ja lite säger hon ju ifrån, men inte mycket.

 

Idag har vi haft en kalas dag. Vi har bakat!
Ja och det gick bra och dom blev goda och jag är så glad över att jag känner att jag har lite lust nu och lite tid. Ja idag hade vi kanske inte så mycket tid, men vi hann.


Rebecca hjälpte Melina att färga håret idag också så nu är håret fint igen.

Ja en kanondag och vi alla var så trötta så vi la oss jättetidigt, men det är jag som är vaken fortfarande sittandes i sängen med datorn i knäet.

Imorgon ska jag och Gert ut på en lite sista minuten tur, ja han är ledig så vi passar på och tar en shoppingdag han och jag, mysigt.
Vi ska ta med hans mamma lite så får hon också komma ut lite ifall hon vill handla något, alldeles för sällan verkligen men det ska bli roligt imorgon. Lite mat på Ikea och en mysig dag.

Det är bäst man ställer in sig på att det kommer att ta tid allting då säkert många fler än vi ska åka och handla, men har man inte bråttom så är det lugnt.

När vi var i Örebro så kände jag verkligen av storstads stressen/syndromet.
Ja jag var ivägen hela tiden med min rullstol.
Jag hoppas det känns lite bättre imorgon och att jag finns liksom, så jag inte behöver känna mig ivägen hela tiden.
I Örebro ville jag nästan köra på en del haha, ja så illa var det tyckte jag.

Jag hoppas förstås att ni som läser haft det bra också och att ni mår bra.
Kom ihåg att få finnas! Så viktigt att bli sedd och att få finnas!

Kram kram

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar