måndag 15 december 2014

Jag överlevde!

Såna här vill jag göra innan jul <3

Ja det är klart jag gjorde det, lika som dom andra gångerna jag skulle byta kateter.

Ja till er som inte vet så har jag en suprapubiskateter vilket är en slang som går in genom magen in i urinblåsan.
Usch jag gillar inte ens att tänka på den egentligen, men gud så glad jag är att jag har den.
Var tredje månad är jag ju lite mindre glad kan jag lova, ja det är då man ska byta kateter och slangen ska ut ur magen och in ska en ny sättas.
Ja fy, jag gillar det inte alls, men idag kollade jag faktiskt tiden och allt som allt så tog det en kvart!
Ja ni fattar ju att vad är en kvart liksom?

Nej nästa gång ska jag verkligen skärpa till mig, eller iallafall försöka.
Jag kan bara inte fatta varför jag tycker det är så läskigt och lite ont och obehagligt känns det.
Men vad är väl det egentligen?
En baggis, självklart är det en baggis och det kan hända att jag mest faktiskt oroar mig för att det ska gå på tok och jag måste börja om från början.
Ja alltså att jag måste göra ett nytt hål och allt som var med det.
Jag vet inte men jag står ju ut med att det gör ont och efteråt varje gång tycker jag att jag är larvig, Men ändå dyker känslan upp då det är dags!
Det måste nog vara oron att det ska börja krångla, då det mesta brukat göra det.
Men peppar peppar ta i trä, nu fungerar den och lycklig är jag!
Dumt att oroa sig i onödan faktiskt, skärpning Nina!

Morgonen började med att Rebecca masserade mig och sen hjälpt mig att duscha och klä mig.
Idag blev det jeans!
Ja jag brukar alltid nästan ha mjukisar på mig, men idag så ville jag ha mina jeans.


När jag klätt på mig så satt jag i fåtöljen för att träna på att sitta, och efter en stund så höll Rebecca i mina ben för att jag skulle försöka stå!
Första två försöken gick sådär, jag är så stram bakpå knäna så jag knappt kan sträcka ut, så det är det som gör att det inte går så bra.

 

På tredje försöket så gick det!
Riktigt bra, och hon kunde släppa mina ben för att ta kort, så jag har lite bildbevis liksom :)

Underbar känsla ska ni veta, det går inte att förklara.
Efter att jag stått så blev jag alldeles andfådd så som jag brukar, jag har inte stått på en vecka nu då jag varit förkyld och inte riktigt haft varken lusten eller orken.


Efter att jag pustat ut så bestämde jag mig för att cykla lite innan vi skulle iväg till Falun, en halvtimme blev det idag och det är bättre än ingenting.

Jag visste ju att jag skulle sitta i rullstolen ganska länge så det känns skönt då att röra på benen innan så jag vet det blivit lite blodcirkulation i dom.

När vi sen väl kom till Falun och sjukhuset så kom jag in för tidigt och det är bra för mig så jag slipper gruva mig allt för länge.

Direkt efter sjukhuset så for vi till Ikea i Borlänge för att äta lite, ja jag måste äta lite då och då har jag kommit på eftersom jag blir alldeles skakig och kallsvettig annars.
Blodsockerfall eller vad det kan kallas, men det är inte klokt vad dåligt man blir att må.
Nej jag måste vara försiktig med mig själv och äta oftare och försöka äta lite mer.

Nu då jag börjat med min nya medicin så har jag svårt att äta faktiskt, ja lussebullar går ju i fortfarande lätt som en plätt, men mat liksom!
Jag mår lite illa hela tiden vilket förstås gör att jag inte blir sugen, men jag verkligen måste nu!

Vi gick runt lite på Ikea efter maten, jag åt förresten lax och grönsaksbiffar och kokta rotfrukter vilket var jättegott.
Ja nu skulle vi slå lite på stort och ta efterrätt också, kladdkaka med grädde, men det var inte gott.
Nej, men trots att ingen av oss tyckte den var god, så åt vi! Ha ha typiskt och vad tokigt, men vi åt inte upp allt iallafall.

En superbraig dag har vi haft och sen då vi kom hem bäddade Rebecca ner mig i min fåtölj för att jag skulle vila lite i den tills Gert kom hem vid åtta.
Och vila det gjorde jag, ja jag somnade faktiskt.

Så nu kan jag nog räkna med att klockan blir ganska mycket innan jag kan somna om.
Men då är det ju tur jag kan skriva av mig lite och uppdatera.

Jag har en bok på gång som jag började i då vi var på Mallorca som verkar riktigt bra och som liksom bara ligger och väntar bredvid mig, men tidningar finns också.
Men trots det så väljer jag att skriva av mig lite.

Lite sånt jag gillar <3
Igår skrev jag ju om hur min mage levde rövare på kvällen och det gjorde den verkligen.
Jag var helt säker på att jag skulle bajsa på mig, hundra procent säker, men då Rebecca kollade imorse var det ingenting!
Ja det är ju superbra förstås att jag inte bajsade på mig, men att jag har så helt fel känsla tycker jag är läskigt faktiskt.

Jag var säker på att jag bajsat på mig med en smetig sort haha jag ber om ursäkt men jag måste skriva det som kommer upp i mitt huvud och för att försöka få min känsla på papper.

Ja mycket och smetigt kändes det som för mig, men ingenting var det!?

Ja det här nervsystemet jag har känns det som att jag borde reklamera eller iallafall klaga på haha :)

Glad är jag och lättad för att slippa den pinsamhet det skulle varit om jag gjort det!
Rebecca får också vara glad för att hon slapp :)

Maria har fått tagit reda på efter mig en gång och då trodde jag bara att jag fisit lite haha :)
Nu trodde jag att det var det värsta och så var det ingenting?

Ja den här kroppen spökar med mig kan jag lova, jag blir inte riktigt klok på den faktiskt om jag ska vara ärlig.

Igår åt jag och Gert lite ärtsoppa till lunch och så åt jag en tårtbit, ja kan hända att det var det som utlöste min konstiga känsla. Knepigt och oförklarligt är det hur det kan vara, bli och kännas.

Nej nu ska jag försöka lägga in några kort och sen rätta för att försöka läsa någon sida i boken kanske. Den heter eldvittnet och är skriven av Lars Kepler, så du som kanske läst den vet vad jag gett mig in i. Bra verkar den iallafall och spännande.

Jag hoppas alla haft en fin dag idag.
Imorgon ska jag inte vara hemma så det blir inget skrivet då och kanske inte på flera dagar.
En dag ska jag åka till Nora och följa med Marielle till hennes doktor också. så vi får se vilken dag jag tar mig tid för att skriva.

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar