onsdag 3 juni 2015

Det är ju bara lite vatten!

Det bara regnar :)
Hej hej!
Ja nu var det ju några dagar sedan sist jag skrev, nu igen :)
Jag har det som vanligt, alldeles toppen!
Jag och mina assistenter har sytt vetepåsar, och gissa hur bra dom blev?
Och många dessutom blev det.

Jag hade köpt 25 kg vete, och trots att vi sytt många så räcker det till många fler,  ja så vi behöver sy lite mer :)
Onödigt att ha en säck vete stående liksom, nej det är ju mycket bättre man har några vetekuddar liggande istället. Och jag kan lova att jag har det nu :)

Ja dom blev jättebra och nu kommer jag aldrig behöva frysa mer, härligt underbart!

Ja jag klippte till alla, Maria nålade och Rebecca sydde, vi var ett kanon team verkligen!


Rebecca fick fylla dom med vetet och ja, det blev ju inte bara i påsarna :)


Hon blev dessutom lite allergisk av dammet som fanns i säcken, ja det dammade lite.
Jag har sån himla tur jag som inte är ett dugg allergisk för någonting, ja jag tänker på det ganska ofta faktiskt, just att jag ska vara glad över det. Och det är jag!

Min fina Gert <3
Igår så cyklade Gert till jobbet, ganska ruggigt väder var det ute, så han hade nog ingen vidare lust. Men han ser glad ut ändå :) Han låtsades nog :)

Ja det är ju så att min bil är inlämnad för att byggas om till mig så jag ska kunna köra, och den andra väntar på att få nya fjädrar.
Ja sen då fjädrarna fungerar och sitter där dom ska, ja då behöver inte Gert cykla till jobbet, iallafall inte i ur och skur.

På tal om ur och skur.
Glasögon och regn är ingen bra kombination :)
Jag tränar ju varje dag med mina gummiband, och då gör jag det ute.
Vädret har ju inte varit toppen precis så jag har blivit lite blöt ibland, och ibland varje dag.


Men men det är ju bara lite vatten!
Faktiskt är det ju så. Jag gillar inte att frysa så jag klär på mig ordentligt så jag inte ska frysa.
Jag har varit ute och åkt ganska mycket nu i några dagar, trots att det vräkt ner, men gud så härligt det är!
Det luktar gudomligt kan jag lova.
Då jag var frisk och kunde gå ut och gå, ja då gick jag gärna ut i regnet, jag njöt och tyckte det var härligt.
Det är precis lika nu, bara det att jag inte kan gå då.
Men tack och lov så har jag min rullstol, mina rullstolar!
Jag är så lycklig över att jag faktiskt kan ta mig fram lätt som en plätt, men det tar ju lite tid då :)
Men man ska inte ha bråttom, så tålamodet får man träna varenda dag, det kan jag lova :)

Idag då jag skulle åka med Melina på möte på bup så blåste det och regnade det för fullt, men det var härligt och skönt!
Jag fick en fluga på fel sida glasögat och då jag skulle ta bort den släppte jag för en sekund det jag hade i famnen, vilket innebar att min fina sjal flög iväg!
Ja det blåste ju jättemycket!

Ingen människa så långt ögat nådde och ingen tång hade jag med mig som jag kunnat använda för att plocka upp den direkt, så det var bara att låta den ligga där den låg.
Nu har den nog flugit iväg längre, eller så ville någon ha den, jag vet inte.
Jag ska be att Melina åker och kollar lite iallafall hon ser den med sin moppe, så får jag se om det går att hitta den.
Det är trots allt bara en sjal, men den var fin så det vore ju roligt om den ligger kvar på backen någonstans.

Då det blåste som värst så blev jag att tänka på Grebbestad, ja som det blåste nu brukade det göra på både vår och höst där.
Men det luktar ju olika där mot här förstås då, det var gudomligt här hemma idag även om Grebben är bäst! Ja klart bäst!

Ja vi var på möte idag på bup med psykolog och kurator, dom är riktigt bra tycker jag.
Igår var vi också på möte men då med doktorn och kuratorn, lite planering framöver och medicinbyte blir det så är det bara att hålla tummarna för att det blir bättre :)

Igår då vi skulle till sjukhuset så bokade jag en färdtjänstbil hem från sjukhuset då Melina fått skjuts dit och jag åkte rullstol.
Men det kom ingen färdtjänst utan den som bokat hade bokat Falu lasarett!?
Ja det vart ju lite knepigt för mig att ta mig till Falun :)

Jag fick åka rullstol hemöver och Melina fick skjuts av Rebeccas Johan, ja det är såna här gånger man märker att man inte har en bil som fungerar, men snart, snart så.

Idag for jag och Melina till ett loppis efter mötet för att jag behövde några krukor, ja jag behövde några som jag ska ha i en låda så dom ska inte synas.
Jag hade med mig tumstocken för att vet att det skulle passa :)
Jag och tumstocken = kanon!

Jag har ju köpt pelargoner som ska planteras och då behövs det krukor. lerkrukor är det som gäller för mig, men dom som ska vara i lådan fick bli vita då dom ju inte ens ska synas.
Jag hoppas att alla har det bara bra och att ni haft en härlig dag idag.

När jag skrev fick jag hjälp av Melina att stänga av internet och tv då det åskade för fullt ute.
Medan jag hade avstängt så for hon iväg för att leta efter min sjal, och där låg den så fint!
Glad blev jag, men en tvätt ska den få då den ju legat ute i skruttväder och skvätt från bilarna säkert :)

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar