tisdag 16 juni 2015

Jag vill känna mig "stupsäker"!


Hej hej!
Ja idag är den en extra lycklig Nina som skriver några rader.
Ja jag antar att det blir fler rader än några :)

I morse gick jag upp klockan sex, ja jag var vaken redan vid fem och tog min medicin.
Jag behöver ta den innan min assistent kommer för att då vi ska stretcha så behöver min kropp vara så lugn som det går.
Ja min medicin hjälper ju absolut inte som jag önskar, men utan den kan jag inte vara.
Nej det är jag säker på!
Jag fattar inte varför eller hur jag stod ut utan medicin förut?
Varför var jag så vrång och inte ville prova mer än en gång?
Ja den första gången jag testade fick jag hemsk huvudvärk dygnet runt, så jag gav upp den då.
Jag ville inte ha ont i huvudet hela dagarna, det var hemskt.

Till slut så tog jag mitt förnuft till fånga och gjorde som doktorn sa, jag testade igen och tack gode gud för det.
Tack Claus (doktor) för att du tjatade lite på mig och förklarade, så jag vaknade upp.

Ja att ta mediciner vill jag ju helst inte göra, men i mitt fall var det en livs nödvändighet faktiskt.
Jag hade inte orkat vara jag, att vara den riktiga Nina om jag inte börjat med medicinen.
Nej då hade jag varit en tråkig Nina som inte orkade med något alls på grund av all spastisitet.
Nu har jag ju synd nog fått tillbaka massor som var borta förut, men till slut så kanske jag blir bättre.

Gynekolog doktorn ska ringa om några dagar och då hoppas jag att slippa strida för mig, jag hoppas att hon förstår att jag behöver hjälp, nu!
Ja jag vill så jättegärna bli bättre, det är ganska skit jobbigt att vara så här i kroppen.
Ja botox kan nog vara min enda räddning, så jag hoppas på det.
Till dig som inte läst mina tidigare inlägg så är min urinblåsa så spastisk så att den behöver lugnas ner. Den krampar där inuti så att hela min kropp också krampar och rycker på utsidan.

Med botox så blir urinblåsan förlamad, och det passar mig alldeles utmärkt som har en suprapubiskateter ( En slang från magen in i urinblåsan istället för den vanligaste väger nedifrån :) )

Jag har filmat in mitt ena ben hur det kan vara då det "spasmar" sig som värst, men jag kan inte få in det här då jag inte vet hur man gör. Jobbigt som tusan känns det då det vibrerar värrä än värst, men man vänjer sig.

Jag kunde inte filma in från början då jag liksom aldrig är beredd, utan det bara börjar hux flux lite.
Nej nog om det nu.


Idag, ja idag har jag varit till Hedemora för att hämta hem min bil!
Ja först skulle jag ju övningsköra med Rasmus och när jag gjort det så skulle jag få ta bilen med mig hem.
Ja jag övningskörde först på förmiddagen och sedan efter lunch igen.
Rebecca och Maria satt med bak och kollade dom.

Rebecca och Maria <3
Ja på förmiddagen gick det sådär tyckte jag.
Jag fick inte till alls någon bra armställning där jag har min joystick.
Dom hjälpte mig att ändra och flytta lite, och då blev det bättre.
Jag är säker på att jag kommer att få till det jättebra till slut, men jag får och behöver träna som en tok.

 

Jag vill känna mig "stupsäker" innan jag ska ut bland massa trafik.
Ja några veckor tar det säkert, med träning varje dag :)
Härligt roligt var det idag, men lite ryckigt var det allt haha :)

Ja jag är nöjd och belåten som bara den, och jag hoppas att bilen inte krånglar nu då det är mycket tekniska och elektronik grejer.
Ja dom har gjort ett kanonjobb och snyggt blev det dessutom tycker jag.

När vi for hemåt så fick Rebecca köra, ja jag hade tränat ganska mycket på dagen och kände mig rätt trött, så jag satt bredvid jag.
Som jag skrev nyss så behöver jag träna mycket först innan jag ska ge mig ut i trafiken på riktigt.

Melina och Polly <3
När vi kom hem så tränade Melina lite med Filip och tjejerna där ute, men vi konstaterade att vi helt enkelt får bygga ett till kaninställe till Filip.
Ja han gillar inte tjejerna och dom gillar ju att vara bara dom två märks ju.
Ja vi ska inte tvinga ihop dom utan dom två får vara tillsammans som dom är vana.
Polly är lite intresserad av Filip, men han gillar det inte alls.
Han stampar och skuttar/flyger undan :)

Jag håller Molly lite <3
Nu ska alltså tänkas till för att Filip ska få det lika bra som tjejerna.
Inte en till lekstuga, nej det går inte, men bra och fint ska han ju få förstås.
Ja tänk så man kan tycka om dom alla, ja super mycket.



Jag har lagt mig nu för att skriva lite innan jag ska somna, och som vanligt är jag kalas trött :)
Jag måste verkligen ta upp det med min doktor så att jag kan få något mot det.
Det är inte så roligt att vilja lägga sig klockan åtta varenda kväll, och gärna tidigare.

Imorgon ska jag till frissan, ja då blir det färdtjänst med min lyft och Maria.
Jag måste förflyttas till schamponeringen med lyften, och sist satt jag i en vanlig frisörstol istället för min rullstol :)!  Det är lyx för mig och jag längtar verkligen.

Sanna, min frisör är jätteduktig och jag blir alltid nöjd.
Imorgon blir det lite slingor och toppning bara då jag ju sparar.
Ja snart kommer jag att få en fräsch längd haha :)

Jag hoppas att alla har det jättebra och så skriver jag snart igen förstås.

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar