fredag 5 juni 2015

Äntligen en soldag!

Taklökar <3
Hej igen!
Ja jag skrev ju igår om det lite tråkiga regnväder som vi ju haft ganska länge.
Som jag ju också skrev så gillar jag ju regn och skruttväder :) men..

Idag vände det lite, kanske var det bara idag det var lite sol, men det var en härlig dag!
Ja på många sätt, men jag börjar med att skriva lite om morgonen.

Jag gick upp tidigt som vanligt för att faktiskt vara klar redan då klockan var nio!
Ja med klar menar jag att vi gjort KP, ett stretchprogram, massage och så toa och dusch.
Det är ju helt fantastiskt härligt att känna sig redo för dagen och klockan bara är nio!

Härligt soligt väder :)




















Vi käkade lite frukost och sen blev det träning i det fina vädret.
Lite omplaceringar av mina pelargoner blev det efter träningen, ja jag vill ju  ha dom i lerkrukor.
Jag har köpt ganska många pelargoner och det saknades någon kruka, men det löste sig.
Några ska får bo i min fina låda på altanen, och dom får ha loppiskrukorna jag köpte igår, för dom ska inte synas iallafall.
Jag köpte utan hål i, vilket ju inte går, nej då kanske dom drunknar om man vattnar lite tokigt.
Gert fixade hål i dom nu idag, ja med en kakelborr och "sakta fart", så gick det!

Det kommer att bli kanon och ja herregud så pelargoner i lerkrukor är sommar och härlighet för mig.
Jag saknar fat bara så jag får leta lite efter lerfat, eller så får jag ju köpa nya förstås.
Krukorna ä gamla så jag vill ju helst hitta gamla förstås :)
När jag är helt klar så ska jag ta kort så ni får se så fint det blir.

Ja när Maria hjälpt mig klart med det så var det solning som gällde.
Det är ljuvligt då man kan luta sig tillbaka i rullstolen och bara njuta.
Jag fick dra ner banden på både topp och linne så jag inte skulle få ränder :) Haha så tokig man kan vara.
Marielle och Tyke <3
Daniel och Stina <3
 Min äldsta dotter Marielle och hennes Daniel kom hit en sväng, och jag skulle vara hundvakt. 

Ja jag har ju skrivit om det förut, att jag inte gillar alla hårstrån, men med lite filtar i soffan så går det ju bra.
Jag tycker så mycket om hundarna och dom är så fina så.
När dom kom till mig så var Maria kvar hos mig, men hon for iväg till doktorn för att få en spruta och jag och hundarna fixade att vara ensamma:) Lätt som en plätt :)

Jag satt kvar i rullstolen för att kunna rycka ut om det behövdes, men det gjorde det inte.
Stina satt i mitt knä nästan en timme medan Tyke vankade runt lite.

 

Dom längtade förstås efter sin matte och husse och stod vid balkongdörren och tittade ut efter Marielle och Daniel.

Tyke hittade sina tofflor som han brukat tugga på sedan han var en liten valp.
Ja gud så stor han blivit nu, mycket högre och längre än Stina som ser ut som en pytte då man jämför.
Ja en mysig stund och härligt att få ha dom här lite tycker jag.


Melina kom hem från skolan och sina sista nationella prov, så hon hann träffa dom lite innan dom skulle fara hem mot Nora.

 

Gert cyklade idag och trodde inte att han skulle hinna träffa dom, men det hann han :)

Mot kvällningen kom Oscar, och han bytte våra fjädrar på våran bil som gick av förut helt plötsligt.
Ja vilket jobb han gjorde!

Superduper, kanonbra och nu är den hel igen!
Skönt verkligen så att Gert kan ta den då han behöver innan min bil blir klar i Hedemora.
Ja jag längtar verkligen tills jag kan få börja köra, och det står inte på nu tror jag.

Nyss kom Melina in till mig en sväng och visade en kanin som var till salu som var supergullig.
Ja tänk om man kunde ta hand om alla!? Men det går ju verkligen inte alls det.
Nu ska jag rätta lite för att sen vila och sova.

Imorgon blir en rolig dag och sent på eftermiddagen ska vi åka för att titta på Oliwer som ska på bal :)
Jag hoppas ni alla haft en fin dag i solen idag.
Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar