måndag 29 juni 2015

Några väldigt händelserika dagar

Glada som alltid :)
Hej hej!
Jag känner mig totalt slut innan jag ens börjar skriva,  jag har ingen aning om hur rörigt det här inlägget kommer att bli?!
Men men, jag skriver på så får vi se hur det slutar och om det slutar haha :)

Ja om ni bara visste vilken vecka jag har haft. En jättebra men samtidigt en jättejobbig vecka.

Den här veckan ska jag se till att inte boka något alls, nej jag behöver få vara bara.
Jag bokade förut en veterinär koll av våra kaniner på torsdag i Borlänge, så ja den tiden kan jag stå ut med.
Jag ska nog faktiskt inte boka in något alls framöver, nej jag behöver helt tomma veckor nu ett långt tag framöver.
Jag märker en väldig skillnad nu mot förut då jag hade en frisk kropp, en ganska stor skillnad.
För mig nu har jag fullt upp med en tid varje dag att passa, jag orkar inte riktigt alls.
Förut då jag var frisk så var det ju full fart hela tiden och då orkade man på ett helt annat sätt.
Ja tänk så livet kan förändras, men inte bara till det sämre faktiskt. Nej jag och alla behöver ta det lite lugnare än man gör, försök tänka lite på det. Varva ner lite!

Jag tänker och jag ska ligga ute i solen och njuta varenda ledig stund då solen skiner.
Ja det blir en vecka utan några tider att passa, och det passar mig perfekt!
Jag behöver varva ner och bara vara som sagt.

När jag var frisk förut så hade jag många järn i elden hela tiden och trivdes med det.
Jätteroliga jobb och massa aktiviteter med barnen, men det var då det.
Nu orkar inte min kropp, nej den säger liksom stop.

Rebecca syr och stryker :)
Här färgas Melinas hår utav Maria :)
Jag har som jag skrev haft en jobbig men väldigt härlig vecka.
Många timmar, ja väldigt många timmar i rullstolen har det blivit.
I början av veckan, ja ett par dagar, så sydde vi och planterade för fullt, ja inte jag då.
Jag rensade kyckling jag haha :)

 

Rebecca och Maria har pysslat både inne och ute, och jag blir så nöjd så.
Det är så skönt då det man funderat ut blir verklighet!
Och ibland, ja ganska ofta gör vi saker som jag inte funderat ut, men det blir kanon det med förstås:)











En dag for vi till Bastuknappen, ja det heter så och där bor inte många personer alls, men Melina och Marielles farmor och farfar bor där.

Tjejerna har inte hört av dom på många år och ingen har träffat dom på många år, så nu for vi iväg.
Det blev ett härligt välkomnande möte, dom vart så glada så glada.
Tårar som rann, och ja en härlig stund.
Dom välkomnade mig och Rebecca också, och ja en mysig stund i knappen hade vi, ja det blev flera timmar faktiskt.
Melina körde både dit och hem, men fick lite avlastning utav Rebecca ibland, då det är bäst att inte köra så länge nu i början då hon inte är van.
Bastuknappen ligger lite mitt i ingenstans, och närmaste ställe är Höljes och Sysslebäck, ja mitt i skogen om man frågar mig.

Barnen har ju ingen kontakt alls med sin pappa, så det var skönt nu att få träffa iallafall sin farmor och farfar.
Lugn och ro i själen och hjärtat både för oss och för dom med tror jag.
Höljes handel i bakgrunden :)
Ja att åka dit tar nästan fyra timmar åt varje håll, och så var vi där några timmar, ja ni förstår ju hur min kropp mådde efter den resan?
Kändes lite som jag hatade min rullstol en stund, men det är klart att jag inte gör, nej jag är så glad över att jag har den så jag kan ta mig någonstans. Den är ju liksom mina ben!! :)

Dagen efter knappen resan så skulle vi till Falun där jag skulle få hjälp att byta min kateter nu igen.
Ja var tredje månad känns rätt ofta kan jag lova.
Nu med min spastiska urinblåsa så kan jag säga att det var ännu mer obehagligt än förut.
Men men det gick bra och jag har nu en ny :)

Melina körde och på vägen hem så stannade vi på Ikea lite.
Ja jag gillar verkligen  Ikea, och vilken inspiration det är att gå runt där inne, härligt!
Vi köpte inte så mycket, men några saker fick vi med oss.

Ja den här dagen blev det rätt många timmar igen i rullstolen :)



Nu är vi inne på Fredagen då jag och Gert for till Nora för att hälsa på Marielle, Daniel och hundarna lite.
Vi fick jättegod laxpaj, och Gert passade på att mäta hur många meter lister som behövdes till deras lägenhet.
Vi ska åka dit ett par dagar på semestern så Gert kan hjälpa dom upp med alla lister, och så ska dom inreda en garderob.


Marielle hade bakat en jättefin bakelse utan socker till mig, lyxigt måste jag säga!
Ja det kommer att bli så fint så hemma hos dom, och ordning och reda blir det då garderoben fungerar som den ska med hyllor och stänger.
Ja även den här dagen tillbringades i rullstolen :)

Våra härliga vänner <3


Gert fyndade :)
Nu kommer vi till Lördagen då vi hade en härlig dag ute i solen.
Gert for till Fagersta för att hämta våra fina vänner, Ingemar, Ulla och Eva.
Ja vi hade planerat för loppis på dagen. Jag åkte rullstol och mötte upp på gammelgården.
Loppisdag och inte vilken dag som helst, nej en heldag med dom bästa, härlig dag.

Jag fick presenter av både Ulla och Eva för att dom tycker att jag är så snäll, och självklart är jag det. Jag tycker så mycket om dom, dom är så härliga <3

Nu säljs det mår ni tro :)
När vi kom till loppisen så hade min vän Leif där ordnat så att våra Fagerstabor skulle få hjälpa till med försäljningen.
Ingemars stämma hördes -Kom och köp, kom och köp!
Ja dom sålde på och affärerna gick bra och både Ingemar och Ulla hade jätteskoj.

Jag är så glad att Leif ville göra den stunden för dom, och glad för att han kom på idén och för att han var så gullig och ville hjälpa till. Härligt med härliga människor!
Efter loppisen så åkte vi hem till oss för att äta lite smörgåstårta, och sen en sväng till Hällsjön för att se vart dom växte upp.
Övningskörning :)
Ja, jag lyckades lura iväg oss alla på en tur som var några mil längre än vi tänkt, och Melina fick verkligen testa hur det är att åka på smal väg med gräs växande i mitten, och absolut inte en chans till möte.
Ja vi behövde nog inte oroa oss för det, för det var nog bara jag som valde den här vägen.
Ja om vi vetat att vi skulle sitta i våran bil så länge, så hade jag ju köpt med lite drickor och bullar kanske, men nu fick vi vänta tills vi kom till Fagersta och en god glass.


<3
Ja Melina fick minsann köra på den sämsta vägen någonsin tror jag och hon fixade det galant.
Vart vi än ska så vill hon köra, så min övningskörning har inte kommit igång alls än, men men jag har ju hela livet på mig förstås.


Melina och gammelmorfar <3
Marielle <3

Igår var det söndag och då for vi till Vanbo för att äta god mat tillsammans med min morfar som fyllt nittio år.
Ja vilken "krutmorfar" jag har :) Han är verkligen bäst!
Vi brukar skoja han och jag om att kanske en rullator skulle vara bra om han ska gå och handla, men nej då, inte min morfar heller!
Nej han brukar se gamla tanter och farbröder med rullatorer, och riktigt så gammal känner han sig inte :) Haha!!
Alla barnbarns barn fick varsitt kuvert med pengar och gissa hur uppskattat det var.

Ja god mat och en glad morfar, ja vad mer kan man begära liksom? :)
Nu ska jag sluta för idag, ja det tog faktiskt slut till slut. Mina ögon är så trötta så jag har inte mycket att välja på.
Jag hoppas att alla haft fina dagar och att ni får fina dagar.
Kram kram







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar