måndag 22 juni 2015

En känsla som får mig ganska frisk!


Hej hej!
Ja nu ligger jag lite efter igen :) Ja med skrivandet menar jag då förstås.



Jag måste börja med att berätta om att jag och Melina äntligen börjat övningsköra, ja det är Melina som kör.
Jag behöver också övningsköra förstås, men får ta tag i det om någon vecka då allt lugnat ner sig lite. Om det nu gör det någongång haha.

Härlig känsla att faktiskt kunna få övningsköra med sin dotter!
Man känner sig rätt frisk då kan jag lova, verkligen en härlig känsla som inte kan beskrivas.

Jag och Marielle körde ju för flera år sedan och nu så är det Melinas tur.

 

Gert fick baxa in mig i bilen, och ja vilken känsla!
Tänk att faktiskt kunna få åka med sin dotter och träna, ja det gick så himlandste bra, så jättestolt och glad är jag förstås.
Ja att ta mig in i våran bil med vanliga växlar är inte det lättaste, men det går.
I min stora bil så har jag ju inga växlar men det är ju träning iallafall, bara att vara i trafiken.

Melina har kört lite med Rebecca också i den andra bilen, hon tycker den är enklast att köra så det är jättebra att hon kan träna med henne i den bilen då jag har lite svårt att ta mig i och ur.

Melina tycker det är så roligt att köra, så hon vill köra hela tiden, så fort vi ska någonstans så vill hon köra.




Idag så var vi tex till apoteket på sjukhuset, och då fick vi upptäcka än en gång vad som kan hända då man parkerar och då trots att vi parkerade på en handikapp plats.
Det finns inte en chans för mig att varken ta mig in eller ut om det parkerar en bil nära passagerar- sidan.
Nu är det ju absolut inte den andras fel, för den har ju ingen aning om att jag ska fälla ut min ramp. Även om jag skulle sätta på skyltar så skulle ingen titta på dom.

Nej att för mig fara iväg på en spontanresa, det är inte en bra idé alls.
Jätteroligt är det iallafall och hon är så duktig så. Stolt mamma kan jag vara här bredvid.

Jag ska berätta lite om hur helgen varit här och jag börjar med midsommarafton.

Vi var inbjudna till bröllop, och vi fick vara med och bevittna ett speciellt och fint bröllop.



Ja som vanligt då Ingemar Eva och Ulla åker med oss så måste jag ju ta kort :)
Det var Ingemars bror Torsten som gifte sig och vi hade äran att få vara med!



Vi kom hem på eftermiddagen och var så trötta att vi sov bort ett par timmar innan vi skulle vakna och göra lite mat.
Ja självaste midsommar afton blev lite seg kan jag lova, vi åt för att sen gå och lägga oss igen haha :).
Ja herregud så vi jämt är trötta både jag och Gert.

På Lördagen så skulle vi åka på loppis, och ni kan ju gissa vem som ville köra?
Ja Melina har fått ta en körlektion på trafikskolan och ska ta två till för att hon ska få grunderna ordentligt.
Jag är ju lite ringrostig, ja jag kan förresten absolut inte lära henne vissa saker.
Det är då "Nässlanders trafikskola", och Kenneth får rycka in.

Det var lika då Marielle skulle börja köra för flera år sedan, hon fick också lära sig grunderna på en trafikskola.
Jag kan då känna mig lugnare bredvid när jag vet att dom tränat med en som har det som jobb.
Nog om det nu:)

Vi var på loppis och jag gjorde bara något fynd, en fin gammal låda köpte jag av en farbror och den kommer nog att bli en hylla någonstans då jag är klar.
Ja klar blir jag ju aldrig, men jag är på gång nu att fixa och göra fint, finare.

Rebecca och hennes tjejer och deras kompis Alice G var med och så Maria, Melina och så jag.
Ja vi var ett helt gäng och det var jätteskoj.
En härligt fin dag hade vi och ja jag träffade min farbror Leif lite också, men bara en kort sväng den här gången. Vi fikade lite vid gammelgården för att sen åka hemåt.

Nästa Lördag ska vi ta med våra Fagersta vänner för lite loppis, fika och smörgåstårta sen här hemma hos oss.
Dom vill ju se lite hur vi bor så det blir roligt att få en heldag med dom, dom är så fantastiskt härliga allihop.
Innan tillbyggnaden :)




Vi har ju försökt få våran kill kanin Filip att vilja vara med tjejerna där ute, men har inte lyckats sådär jättebra. Om vi haft tålamod så hade det kanske fungerat till slut, men vi gav upp.
Igår följde Gert med Rebeccas Johan för att handla lite virke, och så byggde han en ute inhägnad, dörren blev lite provisorisk, men det duger bra till att börja med.

Han började också att bygga stommen till själva buren han ska ha i inhägnaden så han kan ta skydd och vila lite, och det blir jättebra, men..
Ja igår så kom tanken att han borde få ett litet extrarum, som en toalett liksom.
Ja han går på lådan här inne så varför inte ute liksom? Haha:)
Gert nappade på idén men tyckte att jag kunde kläckt den igår då jag kom på det, så hade han ju kunnat göra så ifrån början?
Ja det hade jag ju kunnat, men jag hörde ju liksom hur det lät, ett rum och kök och toa liksom?
Haha :)
Ja hur som helst så får Filip två rum och toa och det är ju inte mer än rätt tycker jag då han inte får någon lekstuga att bo i som dom andra :)

Nu bygger vi ut :)
Ja det är härligt att kunna fixa så bra man kan med ganska små medel och det kostar inte så mycket. Det kommer att bli toppen!
Idag har vi haft en toppendag tycker jag, förutom samtalet jag hade med gynekologen som jag hade telefontid med.
Gissa som jag längtat?! Ja i flera veckor har jag längtat efter den här dagen, men besviken blev jag.
Hon trodde inte att botox skulle hjälpa mig, nej mina symptom stämde inte in för att det skulle kunna hjälpa?
Usch vad jag blir ledsen då jag måste strida och kämpa, men hur jag försökte så gick det inte.
Jag tyckte att jag skulle kunnat få prova det då det ju iallafall kanske kan fungera.
Min andra gynekolog som jag träffade trodde på botox, men inte den här.
Hon skrev ut någon slags medicin iallafall som förhoppningsvis hjälper.
Ja jag brukar inte be till gud, inte särskilt ofta alls, men nu är det ju läge kanske?
Ja herregud så jag önskar att dom hjälper mig!
Jag har ju haft det ganska superjobbigt sedan i slutet av april så nu är det faktiskt så jobbigt att jag inte orkar med det mer. Men det är ju klart att jag gör, men nog kan jag lova att jag fått.
Verkligen nog!
Ja hörrni, att ha en överaktiv spastisk urinblåsa är inget jag rekommenderar, nej inte alls.
Men som vanligt så får jag tänka positivt och hoppas på den tabletten jag fick.
Jag tog en direkt jag fick hem dom, och ska sen ta en varje morgon i två månader till att börja med innan jag vet om den har effekt.
Jag kan säga att jag är inte riktigt har så bra tålamod just i det här fallet och jag vill och önskar verkligen att den börjar hjälpa mig imorgon! :)

Jag måste berätta lite om dagen före midsommarfton.
Det var ju många, ja väldigt många som gjorde som jag och vi. Jo att handla.
Tokigt förstås men så blev det nu ännu en gång.

Ja jag är ju van att vara i vägen för en del, men om ni bara visste vad jag var i vägen!
Ja hela tiden och överallt!
En tjej hoppade nästan över mig, ja så mina ben flyttade sig åt sidan eftersom hon liksom nästan satt i knäet på mig haha :)
Ja det är inte klokt. Dom stressade ser inte att det är en människa i rullstolen utan dom ser mig nog som ett kolli.
Ja faktiskt så är det så det kan bli att kännas, att en del och ibland ganska många, ser på mig som om jag vore ett kolli?
Men jag slår ifrån mig förstås och tänker att jag är lycklig och glad för att inte stressa mer, nej minsann det är inte hälsosamt alls.
Innan jag blev sjuk så kunde jag också vara stressad, men aldrig, nej faktiskt aldrig skulle jag bete mig som många faktiskt gör.

Dom kommer att bli bruna :)
I går var det jättefint väder så jag kunde sola lite, oj oj vad himla underbart livet kan vara.
Jag passade förstås på och tog min dagsvila ute på solsängen istället för inne :)

Imorgon har jag en bra dag där det inte finns någon tid bestämd alls.
Såna dagar gillas skarpt av mig.
Jag ska verkligen försöka få hela såna veckor framöver, så jag bara kan vara lite.

I slutet av veckan ska vi ta en tur till Nora, ja för att hälsa på Marielle och Daniel och hundarna förstås.
Om vi inte kommer iväg för sent så tror jag att Melina följer så hon kan köra lite samtidigt :)
Vi eller rättare sagt Gert ska mäta lite för att hjälpa till med lister och för att fixa hyllplan och ordning i en stor garderob man kan gå in i :) Det kommer att bli kanoners det.

Nej nu måste jag rätta för att lägga mig till rätta för lite sömn. Jag börjar bli supertrött.
Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar