måndag 8 juni 2015

Pyssel pyssel

En bra början :)
Hej hej!
Jag hoppas att alla har det bara bra, det har jag.
Ja vädret har ju inte varit på topp, iallafall inte så länge åt gången.
Regn och ännu mer regn typ.
Men men så kan det vara och jag är trots allt glad för det då jag tänker på mina blommor, och allt jag och Maria planterat får vatten.

Vi har ju inte behövt att vattna om man säger så.


Idag for jag och köpte några hängpelargoner som vi planterade, ja ni vet ju alla att jag gillar pelargoner.
Jag hade tänkt mig någon annan blomma, men nej det gick inte.
Pelargoner är lätta, fina och kräver bara lite bra jord då man planterar om dom, och sen bara vatten. Ja hur enkelt är väl inte det? Alldeles lagom enkelt tycker jag.


Jag fick några över som jag såg skulle passa i min brandhink, så där fick dom bo.
Det kommer att bli jättefint.
Då jag var och köpte blommor så hittade jag perenner, jättefina småblommiga växter som heter Campanula.

Vi planterade dom på baksidan och håller tummarna för att dom tar sig och sprider ut sig lite.
Ja det är ju första året med lite planteringar och nästan allt har jag flyttat från en gammal rabatt, ja jättegammal rabatt.

Jättefint kommer det att bli om något år, men jag tycker det är fint redan nu faktiskt.
Lite kantstenar och så ett litet staket upp mot grannens buskar vill jag ha framöver, men vi tar en dag i taget här :)


 
Maria är det som får sköta planteringarna här hemma hos mig och oss :)

Ja medan vi var ute och höll på så var det strålande väder. Alldeles innan, imorse, så vräkte regnet ner och jag trodde inte att jag skulle kunna åka iväg för att handla.

Innan jag skulle köpa blommor så skulle jag köpa lite frukt och några gurkor, jag betalade glatt och så skulle jag ringa Rebecca på vägen hem en sväng, och det var då jag upptäckte det!
Jag hade "tjuvat" en gurka! Ja den låg där kvar i mitt knä!

Ja det var ju bara att vända och erkänna haha, nej då det var ju verkligen inte med flit:)
Kassörskan som var den samma som strax innan då jag betalade, hon bara skrattade åt mig, och fick ta betalt för gurkan förstås.
Jag kunde nu åka ut med alla varor betalda.

När barnen var små kunde det ju lätt bli så, att man gav en tandkräm eller liknande så dom kunde leka med lite medan man handlade, och då man kom ut eller hem märkte man det.
Ja flera gånger har det hänt, och lika då så fick man ju betala i efterhand haha :)


Igår vart det en riktig pysseldag här hemma. Gert satte upp en list i taket som jag ska hänga draperi i i mitt sovrum och jag och Rebecca, ja vi bakade bröd.


Vi plockade också med kläder, och vi gjorde i ordning lite i garderober, så det kommer att bli kanoners.
Ja i källaren kommer vi att tillbringa många timmar framöver, men det får då bli regniga dagar haha :) Ja som det verkar nu så verkar det ju bli många dagar i källaren.
Vi ska ordna upp i både garderober och förråd där nere, var sak på sin plats lite grann eller mycket ska det vara om jag får bestämma.
Men då solen är framme, ja då blir det ute i solen som gäller. Härligt med soliga dagar.


Gert for och handlade en grill till oss, ja man vill ju verkligen inte vara utan, så nu kan vi grilla.
Inte någon värsting alls, men vi är ju inte heller några grillmästare så det duger bra med en helt vanlig. Lite färg på brädorna bara, så blir den både finare och den håller bättre.



Han köpte en grej jag velat ha länge, en hållare till hushålls papperet.
Jag har inte kunnat nå papperet då det stått på bänken, så nu satt vi den här så jag kan nå!
Lyxigt!.
Ja man kommer på saker vartefter som man vill ändra eller greja till.
Det är så skönt att man inte stressar upp sig bara för att, nej man kan bo in sig först, och ibland bo in sig och det kan ta många år haha.

Imorgon blir en bakdag igen, men då med hårt bröd, mina "fröknäckemackor".
Gjorda på majsmjöl och massa frön och salt, jättegoda och kanon för mig att ta till om jag blir sugen på något. Jättebra och inge onyttiga alls, det gillar jag.
Vi ska också greja med mina draperier imorgon, ja bild kommer så småningom, och så ska Melina få nya gardiner inne vid sig.
Ja en pysseldag blir det och det gillas.


Lite kaffe och en glass blir det nu, mumsigt!

Kram kram på er alla <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar