måndag 1 juni 2015

Jag kan steka pannkakor!


Hej!
Ja jag kan faktiskt steka pannkakor, och alldeles själv!
Ja nu behövde jag lite hjälp av Maria att knäcka äggen och hälla över smeten från bunken till en tillbringare, det är liksom lite svårt.

Jag kanske skulle kunna, men jag är lite rädd för att all smet ska hamna på mig istället för i tillbringaren, så jag lät bli att testa.
Svårt att få bort pannkaks smet tror jag haha :)



Hur som helst så stekte jag dom alldeles själv, och tänkt så skönt och härligt det kan kännas att steka pannkakor!? Inget jag någonsin tyckte var roligt då jag var frisk, men nu!
Ja snacka om att omvärdera livet, att se små saker och vara lycklig och tacksam för dom.
Jätteskönt och jag är glad över att jag faktiskt är glad över dom små saker här i livet.

Jag har inte många krav alls, nja förutom att få kunna bli frisk då haha :) nej men skämt åsido, jag menar verkligen det.
Jag har inte många krav alls, alltså krav om livet och hur jag ska kunna få må bra.
Det enda jag kräver eller rättare sagt vill ha, är mina älskade barn och Gert och hans pojkar och förstås mina vänner.
Jag har inte så många, men dom jag har, ja dom är på riktigt.
Dom finns verkligen på riktigt och jag är så glad över det.
Nej inga låtsas kompisar, inget ytligt skit, nej jag vill inte vara med i något sånt och har slutat med det för länge sedan.

Jag är glad och lycklig över det jag har och det vi har, jag behöver inte någonting mer än det.
Jag är stolt och lycklig över dom jag har i mitt liv, superlycklig över dom alla.

 

Idag har jag haft en riktigt härlig pysseldag.
Lussebullsbak, ja du hörde alldeles rätt.
Jag älskar lussebullar, så här bakades det!
Jag hjälpte till så gott det gick, och några bullar har jag gjort iallafall.
Att fixa smeten och degen är lättare, men då alla ställen är i fel höjd trots att jag kan sänka eller höja mig så blir det jobbigt efter en stund, så då får Maria eller Rebecca ta över.
En liter bullar blev det och ganska många faktiskt.


Jag tänkte dagen till ära ta en bulle jag med, som verkligen älskar såna.
Men nu har ju jag slutat med socker sedan ett ganska långt tag, så bullarna gick inte att äta för mig.
Jo då, jag åt en halv, men sen gav jag mig.
Fy så mycket socker det smakade, nej tack fick jag säga :)


Melina pusslade lite och käkade ett par stycken hon istället som inte slutat med socker.
Nu har vi i frysen iallafall om vi blir sugna, och nästa gång ska bakas vaniljbullar :)


Ja då vi bakat klart så kom jag på att nu skulle här sys!
Varken Maria eller Rebecca gillar att sy, men sys gjorde det!

Jag klippte, Maria nålade och Rebecca fick sy.
Ja vi sydde vetepåsar, många blev det och det kommer att bli kanon för mig som är så frusen hela tiden.
Ja ett helt gäng blev det, och både Marielle och Melina vill ha :)


Gert stannade till vid Granngården på väg hem från jobbet idag och köpte lite vete, eller lite vart det ju inte, 25 kg för att vara exakt.
Ja det är billigt att köpa en sån säck och man får ju massor av vetekuddar för dom pengarna.
Att köpa en färdig på affären är ganska dyrt, svindyrt om man frågar mig, så nu blev dom superbilliga dom vi syr.

Ja varken Maria eller Rebecca gillar att sy, men det gör jag.
Typiskt då att jag skulle ha såna dumma ben som inte kan gasa på gaspedalen!
Om jag hade kunnat det så hade jag ju kunnat sy alldeles själv.
Jätteonödigt och dumt faktisk, men men nu får mina kära assistenter lov att offra sig och göra det jag inte kan, åt mig. Och det gör dom ju förstås :)

Imorgon ska vi fylla dom med vete och sy igen alla, gissa hur lite jag kommer att behöva frysa framöver? Ingenting!! Underbart.

Medan vi bakade och degen jäste så var jag ute och tränade med mina gummiband, och medan jag gjorde det så satt Maria på en kålsoppa på spisen!
Ja lukten från goda lussebullar till skitlukt från kålsoppan var ju sådär tillsammans haha, men man känner ju inte det då man är i det hela tiden.

Det har blåst orkan idag har det låtit som här, och en vägg som Gert snickrat upp på baksidan ramlade ner, ja det blir för han att sätta upp den igen men innan dess så krävs det lite justeringar.

Ikväll la jag mig halv nio för att orka skriva lite innan jag blir så trött så trött.
Ja som ni läst nu så har jag och mina assistenter hunnit med massor idag och imorgon är en ny dag:)
Ja faktiskt så är ju varje dag det!

Kram kram på er alla från mig <3

2 kommentarer:

  1. Hej Nina. Jag heter Ronny och ar Gerts kusin I Los Angeles. Sag din blog via Annika och borjade lasa. Det ar som en bok, svart att sluta. Jattebra skrivet och kul att se bilderna. Speciellt dom fran dar ni bor. Ha det bra och halsa Gert.

    SvaraRadera
  2. Hej Ronny! Åh så glad jag blir av dina snälla rader du skriver!
    Jätteglad! Det är så roligt att få så snäll feedback på det jag skriver och vad roligt att du skriver att det är svårt att sluta :) ja stolt och lycklig, det blir jag det.
    Gert hälsar tillbaka till dig förstås :) Ha det så bra du med :)

    SvaraRadera