onsdag 17 juni 2015

Efter klippningen hade jag längre hår!?


Hej igen!

Ja nu skriver jag igen, men bara ett kort inlägg som det känns nu iallafall.

Klockan är rätt mycket och jag kommer att bli supertrött om en stund är jag säker på.

 

Idag på förmiddagen så lånade Maria lite skrutt kläder för att måla räcket ute på altanen.
Vi målade i höstas, men något blev tokigt, så färgen har släppt på flera ställen och Gert har fått lov att skrapa och grundat.
Jag visste att det skulle bli regn, eller visste visste jag ju inte, men dom hade lovat regn och då ville jag att vi skulle måla med riktig färg iallafall en gång innan regnet.
Ja Maria fick lov att vara med på bild och ni ser ju hur man får se ut här då man ska måla :)

Efter att vi målat så har jag haft världens lyxdag, ja för mig är det lyx av högsta klass.


Att få gå till frissan och fixa till sig, ja det är härligt och så underbart skönt.
Som vanligt var det Sanna som hjälpte mig att få till det, och jag tyckte det kändes som mitt hår var längre då jag gick därifrån trots att jag klippt mig?
Jag har aldrig varit med om det fenomenet förut, men någon gång ska väl vara den första kanske.
Ja lite ljusare och lite längre blev det :)
Jag har inte klippt mig på ett tag då jag ju känt att jag vill spara lite, men nu så.


Ja en toppendag har jag verkligen haft och vi planerade lite inför morgondagen.
Lite omplantering av en del växter jag har, och så en sväng till stan.

Ja jag och Gert är bjudna på bröllop på fredag och vi måste ju förstås ta med någon present.
Jag har lite som vanligt helt enkelt varit tidsoptimist och trott jag skulle fixat det för länge sen, men så har det ju inte blivit.
Vi ska hämta upp våra tre vänner i Fagersta för att åka och bevittna Torsten och Kristinas bröllop.
Ja det blir en mysig stund.

Jag ska hämta lite medicin imorgon också och så har jag några saker jag behöver handla.
Vi behöver handla mat också och hur många fler än vi ska göra det imorgon liksom?
Dagen före midsommarafton! Ja där tänkte jag inte alls till känner jag.
Men för oss är det ju ändå tur, vi har ju inge bråttom och behöver inte stressa alls.
Men jag kan nog lova att det finns andra som har det, ja bråttom alltså.
Jag har en känsla av att dom kommer tycka att jag är i vägen.



För några dagar sedan så var Nuji här och hjälpte mig lite.
Hon är supergullig och vi hade jätteskoj. Lite svårt att prata dock, men jag pratar och hon får kämpa på att förstå och prata.
I sommar kommer hon att vara hos mig lite, och då blir det svenska träning för henne kan jag lova.

Hon hade med sig lite läxa som vi hjälptes åt med och många skratt blev det.
Hon är världsduktig på att skriva och att stava. Ja hon kan stava allt hur enkelt som helst och det är lite knepigt då vi ju har många svåra ord. Bara att kunna skriva sjö tex, ja, men hon kan.
Vi hade ett par roliga dagar och hon kommer vara duktigare än oss alla på grammatik och allt faktiskt, iallafall bättre än mig :)
Jag pratar ju på och skriver för fullt utan att tänka på varför, så det är inte lätt att förklara varför ett ord kan betyda olika saker och varför.
Nej nu hörrni är det god natt från mig.
Lite rättning och sen lägga ifrån mig datorn för att sova gott.

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar