onsdag 19 juni 2013

Ibland kan pinsamma saker hända :)

Hej och god morgon!

Jag sitter här och njuter av kaffet och känner att livet känns bättre för mig nu igen då jag dricker lite kaffe igen. Konstigt att det kan kännas så men jag har saknat kaffet så länge så det känns superbra att tycka att det är lite gott och lyxigt.
Många små saker för mig känns jättelyxiga nu för tiden, men det är bra att jag känner det så tror jag då det gäller små saker i livet som är självklara då man är frisk och kry annars.

Den här morgonen blev inte alls som den brukar, men efter lite missöden och krångel blev det en jättebra morgon.
Hemtjänsten kom strax efter åtta och skulle hjälpa mig upp ur sängen.
Jag brukar sätta mig på min duschstol som det även finns en potta i ifall jag skulle behöva kissa direkt, så jag slipper förflytta mig i onödan till toaletten.
Varje förflyttning för mig är jättejobbig så jag "tjänar" en förflyttning då jag kan sätta mig på duschstolen direkt.
Imorse blev jag inte sittande på duschstolen riktigt då mina ben blev spastiska och raka och inte ville böja sig alls, utan jag blev liggande mer eller mindre.
Ni tjejer som vet hur vi fungerar haha vet ju att man blir att kissa uppåt när man ligger och bara för att krångla till för alla idag så blev jag kissnödig direkt.
Nu är det ju förstås inte alla som behövt att testa min variant haha men ni kanske kan föreställa er eller så får ni prova så ni förstår hur jag menar.
Det innebar att det blev fullt på golvet och det kändes som jag kissade flera liter bara för att jag inte ville det och det blev bara tok :)
Lite tokigt inlägg idag kanske men jag bjuder på det:)
Mina hemtjänstare är som tur superbra så det gjorde förstås inget, men man vill ju inte att det ska hända, och jag vill ju inte att någon ska behöva ta reda på något efter mig.
Jag kan inte styra min kropp alls, så det kan bli hur som helst men jag hoppas det inte behöver bli så någon mer gång.
Efter den jobbiga och lite pinsamma händelsen nu på morgonen så fixade Kristina mig i håret och jag fick känna mig fin och dagen kommer att bli jättebra då solen skiner redan nu.

Igår skulle jag och mina tjejer äta på China Town i Ludvika, vi tog färdtjänstbil till stan och skulle lyxa till det med en myslunch. När vi kom dit hade dom stängt hela midsommarveckan :(
Vilken otur och vi som hade längtat efter maten där.
Vi får göra ett nytt försök någon annan dag istället men besvikna var vi.

Melina ville då äta på Subway och Marielle ville äta kebab och för mig spelade det ingen roll, men med mig och min rullstol som ska kunna ta sig in så blev det Subway till slut och Marielle var måttligt glad för hon ville inte alls käka där. Efter ett tag gick hennes dåliga humör över och hon blev glad igen :)

Marielle och Melina på Subway
När vi käkat klart skulle vi gå till Åhléns för att kolla efter hårborttagningsvax, aj aj säger då jag och skulle aldrig i mitt liv vilja testa det, men Melina vill prova.

Vilken ska du köpa?

Dom valde en sort, får se hur den fungerar :)

Dom hittade på en sort som dom bestämde sig för så vi får väl se framöver och jag får nog höra vrål när remsorna ska dras av :) Det kanske blir en gång och aldrig mer, eller så tycker hon att det går bra och tycker det fungerar bra.
Jag har lite svårt att förstå att man ska utstå något som måste göra superont i onödan :) Men jag är ju bara en mamma som inte fattar någonting haha :)

Nu ska jag ta lite påtår av kaffet och njuta av det och jag hoppas alla får en fin härlig dag idag!

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar