söndag 30 juni 2013

Jag är så glad att jag lever:)


Det här är sommar för mig :)
Hej hej!

Idag är det söndag och jag har som vanligt fått hjälp ur sängen och är duschad och klar för dagen.
Så jätteskönt att få känna sig fräsch och lite fin efter duschen.
Jag sitter här i min fåtölj och dricker lite kaffe och njuter av livet.
Jag känner att jag är så glad för livet och att jag lever. Att jag kan få njuta av små enkla saker som jag förut då jag var frisk tagit för givet. Nu har jag inte alls tagit allt för givet riktigt eftersom jag ju varit jättesjuk förut och då fick en annan syn på livet, men ändå trots det så har jag tagit mycket för givet och inte tänkt alls.

Nu då jag inte kan klara mig själv längre så vet jag ju och förstår så mycket mer än jag gjort förut, och jag måste säga att även om jag skulle vilja vara frisk så skulle jag inte vilja vara annorlunda än jag är nu.
Jag vill vara den Nina jag är nu,  och om jag skulle bli lite friskare en vacker dag så kommer jag att vara den jag är nu och jag kommer alltid vara tacksam för livet och dom små sakerna.

Igår kom mamma förbi en sväng då hon var ut och cyklade. Hon och jag hade pratat i telefon om våran stora bil vi lånat och hon sa då att hon ju skulle kunna köra den så vi kunde ta oss någonstans ibland:) Hon provsatt bilen haha och vi får då se om hon skulle tordas dra iväg med mig i den bilen.


Hon har inte velat köra våran mitsubishi ens förut för den har hon tyckt vart för stor så det blir spännande, och jag tror hon får ut och övningsköra lite först :)

Vi hade tänkt gå ut en sväng så vi tog sällskap med henne och åkte till hillängs kiosken och köpte glass :)




På vägen hem blev det lite sämre väder och vi stannade till på hemmakväll och hyrde några filmer och köpte lite färdgodis :)

När vi var på väg hemåt så stannade vi till vid toffes kiosk och köpte en korv då vi ju inte ätit någon lunch och så slapp vi göra mat direkt vi kom hem och jag fick förstås en ny kompis där :)


Jag vet inte vad det är men dom gillar mig och jag gillar dom och den här fågeln var halt på ett ben så jag hade önskat att jag kunnat ta med den till en veterinär, men jag vet då inte hur det skulle gått till. Han fick iallfall lite korvbröd av mig som fiskmåsarna försökte ta från honom,  det han hade i munnen,  men jag körde runt med min rullstol och jagade bort dom haha :) Folk trodde nog jag var lite konstig vilket jag kanske är, men jag ville ju att min lilla sjuka fågel skulle få tugga upp själv :)

När jag var liten ville min mormor att jag skulle bli veterinär vilket ju jag absolut inte ville bli, men jag tycker om djur och ibland undrar jag nog om jag inte skulle lyssnat på min mormor lite mer :)

När vi till slut kom hem började det spö regna så vi hade tur att vi klarade oss så vi inte blev blöta.

Lite senare på kvällen då solen kommit fram igen kom vi på att vi skulle ta en tur till pizzerian Ludvika som ligger här i närheten, så vi åkte dit och att ute i solen och käkade.

Gert käkade kebabtallrik han.

Min världens största pizza haha :)

Soligt och fint var det.

Jättemysigt och god pizza köpte jag, vi blev mätta och belåtna båda två.
En onyttig dag med glass, korv och sen pizza på kvällen och godis haha :)
Det får bli en nyttigare dag idag!
Det blev en tidig kväll sen efter det, jag var så himla himla trött så vi la oss före tio, haha.
Det var fredagskvällen som gjorde mig så trött tror jag och massor av frisk luft förstås.

vaknade iallfall imorse då hemtjänsten kom och kände mig lite piggare, så idag blir det nog en bra fin lite piggare dag, och kanske orkar vi se en av filmerna vi hyrde ikväll :)

Hoppas alla haft och har det bra.

kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar