söndag 23 juni 2013

Jag har haft en härligt bra midsommarhelg!

Fina blommor i en fin somrig vas :)


Hej och god förmiddag!
Jag har haft en bra och skön midsommarhelg.
Jag har alltid plockat lite blommor på midsommarafton,  så min kära Gert följde mig och plockade massor av blommor:), jag kan ju inte nå från min rullstol så han fick agera Nina en stund.

Gert är på jakt!

Sandra gjorde en fin fläta i min lugg och Kristina valde kläder :)
Ramperna som behövs för att komma upp på syrrans altan.
På midsommarafton var vi hos min syster och käkade god mat och hade trevligt.

Jag åkte rullstol dit och jag tog min lilla rullstol som jag vet att ramperna orkar med.
Min permobil väger ju 150 kilo och den törs jag inte köra upp på ramperna.
När det senare på kvällen blev att regna så ringde jag för att beställa färdtjänst hem, men det fanns inga bilar lediga förrän jättesent på kvällen,  så vi bestämde att vi skulle gå hem också,  och vi hade sån tur att det slutade regna och vi blev inte blöta alls.

Jennifer mötte upp mig med en riktigt fin midsommarkrans hon pysslat och gjort alldeles själv.

Här äter vi jättegod midsommarmat :)

Gert testar studsmattan :)

Det går verkligen inte att få in mig och förresten så går det inte att få ut mig heller ur en bil haha :) så det får framöver bli promenader. Vi har insett att vi måste på något sätt byta bort våran nya bil, jag måste ha en bil så jag kan bara åka in med hela rullstolen så vi slipper allt krångel som det ju faktiskt blir då jag ska i och ur.
Jag skulle behövt filma in så ni skulle se och förstå hur det inte alls fungerar.
När vi försökt så blir det massor av skratt och mycket pust och stön och faktiskt lite blåmärken också, så vi har lagt ner det och gett upp.
Jag fick hjälp av Hedemora anpassning snabbt nu för att det skulle bli lättare, men trots att stolen går att få ut utanför bilen går det inte att få in mig i bilen:)
Vi skrattar åt eländet och tills jag får hjälp att byta bil så får det bli färdtjänst för mig så jag kan slippa allt krångel.

En kopp kaffe och en supergod stor bakelse!
På midsommardagen skulle vi ses här hemma hos oss och det blev korv med bröd till lunch och varsin jättegod bakelse till fikat. Enkelt men supergott var det!

Simon och Oliwer

Gerts pojkar Simon och Oliwer kom förbi också för att träffa min morfar lite som skulle åka hem till Norrköping efter han varit här. Min mamma skjutsade honom och blev kvar till idag då hon ska åka hem för att kunna börja jobba imorgon.

Jennifer provar min sköna fåtölj :) 

Morfar har varit här hela veckan så vi har hunnit ses flera gånger och det är jätteskoj, han fyller 89 år men är hur pigg som helst och lika positiv och glad som alltid. Världens bästa morfar!

Jag har haft en till världens bästa morfar också faktiskt men han finns inte kvar längre, min mormors andra man var han och han var min morfar han också och var så himla snäll och omtänksam och han var också verkligen bäst.
Jag har haft tur som haft två såna morfrar.
Mina morfrar har varit väldigt olika till sätten men dom har varit bäst på sina sätt båda två:)

Jag har idag haft en härlig start på dagen, Gert är och jobbar lite han men han började tidigt så han kommer nog hem om några timmar.
Jag fick lite massage av hemtjänst tjejerna innan jag skulle gå upp idag,  och så har jag fått hjälp att duscha och sitter nu här med datorn i knäet och trots att vädret är så skruttigt ute så känns det som en härlig dag idag.
Jag har druckit en kopp kaffe och nu har jag faktiskt redan vant mig och tycker det är lika gott som jag gjorde för ett år sedan, härligt att få den känslan igen som jag verkligen saknat så länge!

Jag har sån himla tur som har så himla bra personal på hemtjänsten, och dom är verkligen världsbäst och jag är så himla glad över att jag har dom. Jag vet inte hur jag skulle mått om jag inte haft dom och jag får så mycket energi och ork av dom så det är inte klokt vilken tur jag har!!

Jag hoppas att alla haft en skön fin midsommarhelg och att ni käkat mycket sill och jordgubbar :)

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar