tisdag 19 november 2013

Äntligen en lugn skön morgon :)


Hej och god morgon!
Ja idag känns det som den bästa morgonen på länge, just för att jag kan sitta och skriva i lugn och ro och dricka mitt kaffe. Mysigt.
Myskänsla har jag fått också då Emelie tände några ljus här på bordet, verkligen mysigt.

Jag ska vid lunch åka till Falun för att hälsa på Marielle, och det ska bli så skönt så att få rå om henne lite och gå och äta någonstans så jag vet att hon får i sig mat ordentligt haha :)
Ja hon har ju aldrig varit på sjukhus förut så hon har inte vetat hur tråkig sjukhusmaten faktiskt är.
Nej jag borde helst åka dit varje dag och ta ut henne för att äta känns det som eftersom hon säkert knappt äter inne på avdelningen. Ingenting är gott tycker hon förutom fisken då, och det brukar vara fisk ganska ofta då man är på sjukhus som tur är kanske :)


Marielle håller på att sticka mig en sjal i julklapp, en orange så den ska passa med min nya jacka, och jag har redan sett lite och hon är jätteduktig.
Nu då hon stickar så har Melina också börjat lite här hemma så vem vet, det blir kanske många hemgjorda fina grejer till julklappar i år.
Jätteroligt att dom grejar med det tycker jag, jättebra terapi faktiskt och man har ju all tid i världen då att fundera över både viktiga och oviktiga saker och ämnen medan man stickar.


Igår hade jag en super härlig eftermiddag och kväll med Melina, men jag hade inte kameran med, synd nog för många kort hade det blivit då.
Vi tog en tur till lyviksberget, hon cyklade och jag åkte rullstol jag.
Mycket prat och ja mysigt som bara den var det och vi hittade det vi sökte plus ganska mycket till :)

På coop så köpte jag sockerfria kakor och medan jag gjorde det så ringde Marielle.
Hon hade haft ont i huvudet hela dagen så hon hade inte kunnat ringa förrän då och hon ville kolla om jag ville komma till henne som idag.
Då jag sa till henne att jag höll på att köpa kakor sa hon att det ju finns sockerfria bakelser och precis som hon sa det så såg jag dom!
Hon har ju jobbat där så hon vet vad hon bakat förstås, så nästa gång ska jag verkligen köpa varsin sån till mig och Gert, mums och faktiskt så tror jag dom är jättegoda för dom såg så ut!
Jag har ju inte slutat äta grädde haha så en liten bakelse utan socker blir kanon framöver någon dag.

När jag och Melina handlat klart i "fika disken" så började vi ta oss hemåt, och vi stannade till vid kyrkogården och satt ett nytt ljus i våran lykta.
Ljuset vi köpt var för stort haha, men men det lyser iallfall även om det inte gick att pressa ner i lyktan. Lite skratt blev det förstås, men både pappa och min morfar som ligger där tycker säkert inte att det gör ett dugg att det blev att se lite roligt ut.

När vi åkte hemåt så frös Melina om benen, inte undra på då hon hade jättetunna byxor, och upptill hade hon lånat Marielles röda stora långa varma jacka haha :) Kanske hon lär sig till nästa gång :)



Imorgon ska jag och Melina ta en sväng till Ikea har vi bestämt, det blir roligt och samtidigt lite jobbigt förstås, mest jobbigt att jag känner mig ivägen för det mesta, men men det är ju alla dom andra som mår sämst av det, alla dom som har så bråttom så dom tycker att jag är ivägen haha :)

På torsdag ska jag till Marielle igen vad vi tror och vet än så länge, för då är det någon slags vårdplanering och hon vill att jag ska vara med.
Jag är så glad över att jag får vara med, och det är nog jättebra jag är med ifall det behöver stridas på något sätt. Man gör ju allt för sina älskade barn och jag vill inget hellre än att dom ska få må bra och vara friska, så självklart finns jag och vill hjälpa så mycket jag bara kan.

Igår kväll efter min och Melinas tur så fick jag hjälp att sätta mig i fåtöljen och så såg jag de okända på tv:n.

När programmet var slut ringde jag larmet så att natt personalen kunde komma och hjälpa mig att lägga mig. Jag var super trött verkligen och jag somnade tydligen i fåtöljen innan dom hann komma. Dom var sena också så det var nog det.
Jag är extremt lättväckt och har varit i tjugo år. Ända sedan jag fick Marielle har jag vakat och vaktat faktiskt, och minsta ljud har jag vaknat av.

Igår kväll var det något tokigt med mig för jag vaknade inte!
Natt  personalen och Gert fick verkligen skaka på mig och ruska och säga att jag skulle vakna innan jag till slut vaknade.
Gert blev jätte orolig över mig för det har aldrig hänt så länge vi känt varann och det är rätt många år nu, runt nio år tror jag faktiskt.
Jag vaknade iallfall till slut och fick hjälp att lägga mig, men eftersom Gert vart så skärrad och orolig så tordes jag knappt somna om.
Jag låg och läste en stund men sen till slut så somnade jag om.
Jag vet då inte alls vad som blev, man kan nästan tro att jag fått i mig en sömntablett, men det är jag säker på jag inte fått, eftersom jag inte har några såna.
Lite läskigt iallfall faktiskt och jag fattar ingenting.
Nu måste jag sluta skriva för idag så jag hinner rätta innan jag ska åka mot Falun.

Jag hittade på lite bilder på ljuslyktor och ljus som bara är så fina och som jag självklart skulle vilja ha själv :) Men det är inte mina tyvärr, men fina är dom!

Kram kram till er alla och jag hoppas ni får en fin dag idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar