fredag 8 november 2013

Fisen är fri!!


Hej på er!
Fisen är fri! ja så säger Maria och jag ska sjutton försöka lära mig det till slut, pust!
Det är inte alls lätt att fisa stup i kvarten då man är van att aldrig göra det och iallfall inte bland folk. Pinsamt och skitdrygt verkligen!
Jag vill hålla för öronen och blunda och bara försvinna då det händer ibland om och om igen.
Maria skrattar och säger att fisen är fri haha, hon vet inte vad hon pratar om:), usch tycker iallfall jag och vill inte att mina ska vara fria!
Jag kan ju inte styra eller hålla mig alls så det känns förskräckligt måste jag säga.
Jag har läst på förpackningen på min medicin och där står att man kan bli gasig, haha men såhär vill jag då inte att det ska vara.
Jag måste prata med min doktor om det här för jag hade förut tabletter mot det och jag behöver verkligen ha såna igen.
Ja jag tar upp saker ibland som kanske gör att ni tror att jag håller på att bli knäpp haha :) men jag gör det just för att det finns så mycket tabu med mycket och inget som folk pratar om, så då gör jag det och försöker få det lite mindre tabu artat liksom haha.
Egentligen är sånt här inte alls något jag pratar om heller, men jag känner att det faktiskt är viktigt att ta upp sånt som många tycker är jobbigt att prata om, fast ju alla gör det någongång :) Alla fiser!
På tal om fisar:
Häromdagen så skulle Gert skjutsa Marielle till Falun, och då hade jag köpt sockerfria kolor till han att ha i bilen och ett par påsar till mig med.

Goda men jag rekommenderar dom inte :)
Jag satt här i godan ro och skrev i min blogg, det var faktiskt min förra blogg och jag mådde så bra.
Jag käkade lite kolor och skrev på, och sista raderna fick jag verkligen kämpa på med, för jag hade fått en sån konstig känsla i magen.
Jag som varit sjuk i cancer förut var så säker på att nu har jag fått en stor tumör i magen som kommer att spricka vilken sekund som helst. Usch så ont jag hade i magen!
Jag har aldrig haft magknip faktiskt, men nu vet jag vad det är för något. Fy satan vad ont jag hade.
Efter någon minut blev jag alldeles kallsvettig och Melina fick hämta en plastpåse för jag kände att jag skulle spy snart.
Jag har inte kräkts sedan jag blev sjuk så jag var lite orolig om jag ens skulle kunna göra det, men det gick bra, men fy vad äckligt det är att kräkas!
Melina ringde Maria och sa att mamma kräks och jag är själv hemma, så Maria kom och fick se en kritvit Nina som hon sa. Fy jag mådde så illa och efter att jag kräkts en gång (men med mycket hulkningar innan) så kräktes jag inte mer.
Jag fick istället bara massor av gaser, så jag satt här och skämdes, fy då säger jag bara vad jag inte vill fisa. Det var inte vilka fisar som helst, det var världens värsta haha :)
Jag var nästan säker på att jag skulle bajsa på mig så vi la ett underlägg i fåtöljen ifall att, och sen då Maria hjälpte mig i säng så kollade hon ifall det blivit en olycka, men det hade det inte blivit.
Knepigt kan jag säga för så mycket fisnödig som jag var den kvällen har jag då inte känt förut.
När Gert kom hem skjutsade han Maria hem så hon skulle få sova innan hon skulle upp till jobbet tidigt på morgonen.
Jag tänker inte rekommendera dom här kolorna till någon och jag tänker aldrig ta en enda till.
Gert berättade att han fått ont i magen han med då han skjutsat Marielle till sjukhuset, och medan han satt i väntrummet visste han inte vart han skulle ta vägen haha:)
Vilket felköp av mig kan jag säga, det måste vara något riktigt hemskt i dom kolorna, eller iallfall något jag inte tålde.

Världens bästa Maria <3
Jag är så glad över min och våran kära Maria som ställer upp och finns och gör allt hon bara kan för att hjälpa mig. När jag blev dålig så var det bara Maria Melina tänkte på att ringa och vi är så himla glada för att hon finns och vill hjälpa oss. En sann riktig vän verkligen och hon är bara bäst!
Nästa morgon räknade vi kola papperen och kom upp till tio! Ja tio kolor gjorde mig så dålig så jag kan faktiskt lova att jag aldrig ska äta sockerfria kolor någonsin mer :)

Om jag nu ska fortsätta på bajs och fisprat :) När jag ändå håller på liksom :)
Varje dag får jag ju hjälp med att gå på toaletten och då måste jag få ett microlax, det har jag ju berättat om förut.
Min kropp förstår inte, och mina kontakter fungerar inte sinsemellan så jag klarar inte att gå på toaletten utan microlax. Nu har vi fått lov att utöka till två microlax, ja endera två i rad med lite mellanrum eller två på direkten :)
När jag hänger i mitt skynke på väg till dusch/toastolen så blir jag ofta att fisa och jag hatar det!
Mina alla bästa hemtjänstare tycker ju inte det är konstigt alls, det är bara jag som tycker det är superdrygt, men vi skämtar om det och väldigt mycket och många skratt blir det.

Jag kan slå vad om att dom sitter och skrattar åt mig nu då dom läser det jag skriver haha :)

När jag väl fått min eller mina raketer haha, ja vi kallar dom så, så sitter jag ju på min duschstol som måste fungera som toalett nu då jag är så spastisk och inte kan sitta på toaletten.

Det innebär att det som händer efter min raket landar i pottan och då har jag ju vissa som tex Eva, Helena, Sandra, Maria, Ros-Marie, och några fler som verkligen gillar att jäklas med mig haha:) Spännande att få titta och se om det blivit en bratvurst, prinskorv, falukorv eller vad det nu landat där i pottan haha :)
Ja som ni förstår så är det mycket "skitprat" här och gud så vi skrattar.

Jag tittar Inte ner i pottan jag, utan håller för öronen och blundar typ haha, men det har ju hänt att den som jobbar tömmer pottan med flit gör så det ska höras så mycket som möjligt då det landar i toaletten haha.
Ja här är det ge och ta hela dagarna och det är så himla himla tur att jag har dom mina som jag tycker så mycket om.
Jag vet inte hur det skulle varit om jag inte haft sån tur att träffa så många som är så himla bäst!
Och jag är så himla glad för att dom gör så det värsta jag vet blir lite mindre värst!
Tänk om jag haft gravallvarliga människor bara som dykt upp här, usch då hade det inte varit lätt alls att gå på toaletten.

Jag har ju min kateter i magen som jag är så himla himla glad att jag har, den har verkligen gett mig friheten att kunna ta mig vart jag vill utan att tänka på toabesök, och ja den har gett mig livet tillbaka!!

Jag förstår inte varför jag tvekade så länge innan jag bestämde mig för att sätta in en?
Hela jag mår ju så mycket bättre av att veta och slippa gruva mig för att gå på toaletten stup iett och slippa gruva mig för ifall jag skulle kissa på mig vilket ju faktiskt hände då innan min kateter.
Hur skoj är det liksom?
Nej jag är så lycklig över att jag slipper krångla med det och att allt faktiskt fungerar jättebra.

Nej nu ska jag nog byta ämne en stund för jag har just nu inte så mycket mer jag känner att jag behöver ta upp då det gäller fisar och så. Men jag tänker inte och kan inte lova att jag inte skriver mer om det en annan gång :)




Ja häromdagen då jag skulle ut och åka lite så blev det hundra mil, ja tänk att jag faktiskt åkt hundra mil från början av sommaren.
Kanon tycker jag och ni ska tänka att jag bara kan köra i 7,4 km i timmen, så ni kan ju förstå att det tagit ganska många timmar för att komma upp till hundra mil.
Nu efter hundramils resultatet så har jag faktiskt åkt ett par mil till, men det var skoj tycker jag att jag hann ta kort på siffran.
Jag ska få en uterullstol så småningom och den jag vill ha går dubbelt så fort! Tänk att få kunna åka i femton, ja vilken önskedröm det vore att kunna få åka lite fortare, och mer stabilt blir det ju med en utestol då den har rejäla fyra stora hjul. Längtar verkligen!



Jag fick hjälp av Maria och Marina häromdagen så nu har jag lite kottar däri ljuslyktan, dom är från min och Gerts stöldrunda då vi pallade kottar :)
Jättefint och jag har kommit på att jag verkligen gillar kottar och grenar, så det blir lite sånt här hemma nu den här årstiden strax innan jul.


Den här fina vasen/ kannan har jag ropat in på tradera och jag tycker den är jättefin.
Jag stoppade i några trollhassel kvistar som jag fått av Maria så länge tills jag vet vart den ska få bo, ja vart den ska få plats.
Jag har vunnit den här fina nedanför också och i den fick det också bo lite trollhassel :)


Jag känner att jag verkligen är på gång och jag vill fixa och dona stup i ett och jag blir så nöjd av blandningen av gammalt och nytt. Det är så roligt och jag känner att det verkligen är min grej.


Klockan är vårat loppisfynd och Gert målade den i orange färg. Bredvid står det fyra tavlor som jag köpt av en tjej på facebooks en säljsida och det bara blev så fint tycker jag.
Vi har inga väggar alls i vårat kök så det var roligt att få plats med några små iallfall.



Ja mitt upp i det gamla sätter jag upp nya tavlor:) Haha det är tur att smaken är så olika verkligen.
Som jag skrivit förut så väljer jag och vi sånt vi gillar, nu är det ju mest jag som hittar på alla saker som jag tycker passar in hos oss, och jag bryr mig inte om hur gammalt det är, utan det jag gillar det gillar jag liksom.
Jag vill inte ha saker framme som jag inte tycker om utan det ska vara ett hem som är jag liksom. Faktiskt viktigare än man kan tro, man trivs ju och mår bättre om man gillar alla saker i ens hem.

Det har varit många lite röriga dagar, mest röriga i mitt huvud, men ibland har det varit rörigt här hemma med tider att passa och så, och då kan jag inte sitta och skriva i min blogg synd nog.

Jag vill allra helst att mina dagar ska börja lika och jag behöver några timmar framför datorn då jag vill skriva i lugn och ro utan att känna att jag snart ska iväg.
Jag är lycklig och mår bra och har som jag skrivit så många gånger förut världens bästa älskade barn som jag älskar över allt annat.
Jag är så glad att jag har den relationen med dom som jag har, och det skulle vi ju inte haft om inte jag funnits, om inte jag jobbat med mig själv och blivit jag, och så dom med förstås.

Vi är vi och vi står för det, och jag är jag och vill aldrig vara någon annan än den jag är nu.

Det har varit ett jobb, ett jäkla jobb faktiskt, men jag är glad över det och att jag blivit jag.

Jag hoppas alla får en fin dag idag.

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar