måndag 4 november 2013

Jag har sån himla tur!!

Så fint trädet blivit!

Hej hej!
Jag har haft en helg full med kärlek och en helg som verkligen fått mig att önska att jag kunde göra som jag kunde innan jag blev sjuk, som att bara ta bilen och sticka liksom!
Det har varit lite mycket om man säger så, så jag har inte känt att jag velat skriva något alls, och som vanligt då det dröjer några dagar mellan mitt bloggskrivande så blir det lite hur som helst.

Det är ju så att om ens barn mår dåligt så vill man ju bara kunna åka direkt och finnas.
Ja det är verkligen en önskan jag har, att bara kunna åka iväg då det behövs.

Men även om jag önskar och så gärna vill, så vet jag ju att det faktiskt inte går, jag kan ta färdtjänst men det är ju inte samma sak som att bara hoppa in i bilen och åka som jag alltid kunnat förut då jag varit frisk.

Nu är det inte så att jag tänker på det alls hela tiden, men ibland då det blir ett krisläge, ja då önskar jag att mitt liv såg annorlunda ut.
Men även om jag önskar det så är jag ändå glad att jag faktiskt lever och finns, ja Nina finns verkligen på riktigt.
Nu har jag och vi som tur är världens bästa Gert som finns och hjälper till så mycket han bara kan.

Jag är så glad för att han finns i mitt liv och även om han inte ser eller märker att jag klippt mig och fått hjälp att dra strån på ögonbrynen så älskar jag ju honom haha :)
Det var preci det som hände idag då jag kom hem från frissan, han märkte inget alls haha!


Han älskar mig oavsett, och det är väl så att han faktiskt inte tänker eller bryr sig så mycket om hur jag ser ut, utan tycker att jag är fin hur jag än ser ut. Ja tänk så lyckligt lottad jag är!
Han är så snäll och förstående och gör verkligen allt för mig och barnen och jag är så glad att han finns.
Det är extra roligt nu då det faktiskt är han som kan få idéer till något han vill fixa till här hemma. Jätteroligt tycker jag och jag hakar gärna på då det är idéer som lika gärna kunnat vara mina.
Med andra ord så har vi faktiskt samma smak för det mesta, men inte alltid då haha:)
Våra lite udda idéer har nog faktiskt smittat av sig från mig till honom och i vissa fall även till mina älskade tjejer haha :)
Jag gillar att blanda både nytt och gammalt, och jag vill ha det som jag tycker är fint liksom, oavsett om det passar så himla bra ihop.
Ja smaken är som baken och alla gillar verkligen inte hur vi har det, men det gör ju inget för huvudsaken jag och Gert gillar det.

Jag skrev om att jag är glad att jag lever och ja gud så lycklig jag är över det.
Jag har ju varit sjuk, allvarligt sjuk då jag hade cancer då jag var 21 år.
Det är ju länge sedan nu då jag ju nu är "lite"äldre, men jäklar så mycket klokare jag är!
Jag är så glad att jag finns och att mina barn har mig som mamma, jag vet inte hur det skulle varit om jag inte funnits, hur skulle mina fina barn haft det då?
Det känns hemskt att ens tänka på det, så jag har bestämt att jag måste få leva ett gäng år till, så jag fortfarande kan finnas för dom.

Det har varit en helg med både jobbiga saker och bra roliga saker och en av dom roliga är ju att min tant kom förbi för att hälsa på en sväng.
Vi hade jätte trevligt och jag tycker så mycket om henne.
Jag hade farit iväg till affären en sväng då Gert ringde för att kolla vart jag var, och jag handlade lite fortare än jag tänkt och så for jag hemåt eftersom hon var hemma och väntade på mig.
Vi fikade lite och pratade på både hon och jag.
Jag förstår henne så bra konstigt nog och hon förstår mig och det känns verkligen som en skön stund då hon kommer och hälsar på.
När jag skriver att jag förstår henne så bra, betyder det att hon ibland menar en sak men säger något annat och det är då jag lyckas förstå så bra och det känns inte alls jobbigt.
Det är så skönt att kunna känna kärlek till någon människa som jag knappt känner, men jag känner en sån värme och hon gör mig så glad.
Vi kan skämta med varann och det blir ganska många skratt faktiskt. Härlig känsla!

Helena vill inte vara ensam på kort :)
Då jag hade klippt mig kom Helena och Piyawan och mötte upp mig, dom hjälpte mig lite då jag skulle till apoteket och sen skulle jag hämta två paket på hemköp som jag lyckats vinna på tradera, så nu har jag äntligen fått mig en orange jacka och en superfin brödburk i porslin.
Jag är så glad så glad över dom vinsterna.

Min fina nya brödburk :)

Mycket finare i verkligheten är den :)
På väg hem idag så köpte jag två bakelser på Bk, ett konditori här i stan. Dom hade dörren öppen och jag ropade till en tjej som jobbade där inne. 
Bakelserna var inte till mig eller oss utan jag tänkte att tanten och hennes man skulle behöva varsin :) 
Jag och Gert har idag låtit bli fika och godis i tre veckor, gissa om vi tycker att vi är duktiga?
Det är så att jag inte kan komma in där med min rullstol då deras disk med bakverk står lite tokigt. 
Men idag hade jag tur att dörren var öppen så hon kunde hjälpa mig.

Det fanns många bakelser att välja på men hon fick ta den sorten hon gillade bäst hon som jobbade där, och så hoppades jag att min tant och hennes farbror skulle gilla dom.

När jag for hemåt skulle jag stanna och handla lite bröd och så på konsum och då mötte jag min tants farbror, och då kunde han ta med sig dom hem så behövde jag inte åka förbi där.
Vi stod och pratade en bra stund på affären och jag tycker så mycket om honom också.
Jag vet inte vad det är med mig, jag vill ju gärna hjälpa till men jag måste ha ett "stort" hjärta då jag får samma känsla för tantens farbror som för henne.
Ja kärlek och värme det är vad jag känner och jag är så glad över det.
Jag vill så gärna finnas och då inte för alla, men för dom som kan behöva mig på något sätt och för dom som jag tycker om och för dom som tycker om mig.
Det är så härligt och min härliga känsla önskar jag att alla kunde få känna.

Nu har jag förstås många jag tycker så hemskt mycket om men ingen kan slå mina känslor jag har för barnen och min man förstås.

Jag mår så bra så bra och jag önskar att alla kunde få må så här bra som jag gör.
Även om jag kan känna mig ledsen över en del saker som händer förstås så har jag en sån grundkänsla av kärlek så jag vet inte riktigt hur det går till.
Jag önskar verkligen att just du som läser det här ska kunna få känna min känsla och det viktigaste är att du ska få må så bra det bara går.
Jag önskar att alla får må bra och till er som kanske inte gör det, sök hjälp, för livet är så himla härligt och alla måste faktiskt kunna få må bra.
Att leva sitt liv och bara leva på utan att känna något alls, eller man kanske inte ens tänkt efter hur man egentligen mår eller känner? Då är det dax nu!
Att få leva och må bra, det är viktigt, så viktigt!!

Jag har sån tur att jag har min älskade familj och så förstås alla min bästaste tjejer på hemtjänsten som verkligen gör mina dagar och mitt liv så enkelt och fantastiskt.
Även om jag är stark som tusan inuti mig själv, så har jag ju fått så otroligt mycket hjälp och haft så fina underbara människor runtomkring mig och som bara funnits och peppat mig då jag behövt det.
Ja ni vet ju vilka ni är!
Just nu är jag stark som en oxe känner jag, ja inte kroppsligt då, utan själsligt liksom.
Ingen kan göra mig illa och jag tänker finnas och finnas för mina älskade tjejer och för min egen skull förstås.
Jag är jag och jag är rätt stolt över det.
Jag vill inte alls verka skrytig, men jag känner så starkt att jag vill hjälpa andra och jag vill finnas och är glad och stolt över mig som människa som tänker på andra som har det svårt och som vill hjälpa så mycket jag bara kan, och jag kan!!

Nej nu ska jag sluta för idag, jag får se hur jag hinner skriva imorgon för då ska jag till tandläkaren och tiden räcker inte riktigt till haha :)
Ja ni förstår det är inte enkelt att vara sjukskriven, tiden räcker liksom inte till för det jag vill, men det kommer ju fler dagar.

Ha det nu så himla himla bra.

Kram kram

2 kommentarer:

  1. Du vet att jag alltid kommer att finnas för Marielle, Melina också ( fastän hon kanske inte vet det). Jag vill ställa upp när som helst, precis som du Nina har ställt upp för mig och Marielle i våra tokigheter när du var friskare :)

    SvaraRadera
  2. Tack gulliga du Sara, jag vet att du finns för Marielle och Melina och det är jag jätteglad för. Och nog har du och Marielle haft era tokigheter haha :)
    Huvudsaken Marielle vet att vi finns för henne nu då hon behöver oss hela hela tiden.
    Hon behöver veta att vi finns och det vet hon.
    Kram till dig för att du finns och för att du är du Sara <3

    SvaraRadera