söndag 17 november 2013

Jag har haft några väldigt röriga dagar, men nu är jag tillbaka :)

Hej och god kväll hoppas jag det är för er.
Ja äntligen kan jag skriva igen då jag känner att jag kan ta mig lite tid.
Det har varit några ganska röriga dagar och det har inte blivit en enda morgon som jag vill ha, och som jag brukar ha det.
Jag brukar ju helst vilja sitta och skriva på morgonen, men jag har helt enkelt inte haft tid eller ork den här veckan som varit.

Våran älskade Bella.
Våran kanin Bella har varit lite hängig till och från så vi bestämde att Gert skulle ringa och beställa tid. Det är telefontid mitt i min morgon dusch och den hjälp jag får av hemtjänsten, så det var bäst han ringde.
Vi fick en veterinär tid kvart över elva samma dag och det innebar att jag måste åka kvart över tio ungefär för att hinna åka dit med våran kära kanin.




Melina hjälpte mig in med henne i buren och sen for jag och Bella iväg.
Hon hade aldrig åkt rullstol förut men den dagen fick det bli den första.
Det gick jättebra att åka och veterinären var så duktig så.
Det var inte bara hon som var duktig förstås, utan också dom som jobbar där och hjälper till med allt var jättegulliga och duktiga, som vanligt verkligen!
Och vi ska inte tala om hur duktig Bella var!
Vilken kanin, jag fick vara en stolt matte där inne jag :)
Vi har inte behövt åka dit på ett bra tag nu.
Sist vi var dit var när dom höll till i Smedjebacken, men nu var det dax.

Medicin vi skulle ge henne :)

Veterinären Maria kollade Bella och kände att hon kunde ha ont i magen eller iallfall var hon alldeles stinn, och sen då hon kollade munnen så hade hon nog ont av tänder som varit vassa och gjort henne illa.
Stackars stackars våran lilla Bella.
Veterinären slipade tänderna som behövde slipas utan att hon gjorde motstånd alls och så fick hon smärtstillande och något mer vad det nu var.
Jag fick med recept som jag hämtade ut och lite annat hon behövde.

Jag gruvade mig för hur svårt det skulle bli för Gert och Melina att ge henne medicinen, men det gick superbra och hon skulle ha medicin flera gånger om dagen, och bara hö och vatten.
Våran lilla Bella har helt enkelt säkert bara ätit det "gottaste" ur maten hon fick och mindre med hö som skulle gjort att tänderna  fått det slitage dom behövt, men nu skulle det bli det ändring och efter en månad skulle vi tillbaka igen och kolla läget.
Nu blev det synd nog inte alls så.
Dagen efter hennes doktorsbesök var hon ännu sämre och kunde inte ens stå, så Gert och Melina fick åka till veterinären, och där konstaterades att det inte fanns något att göra.
Usch och fy så vidrigt ledsamt verkligen.






Våran lilla älskade kanin finns inte mer nu, men vi kommer aldrig aldrig att glömma henne.
Hon har sedan vi fick henne för ett gäng år sedan varit så himla snäll och förstås världens gulligaste kanin.
Gert har ordnat så hon fått det lite fint där vi begravt henne och till sommaren får vi fixa till ordentligt så det blir riktigt fint.

Det har varit röriga dagar och när morgnarna varit extra röriga så har ju hela dagarna blivit jobbiga, men inte så jobbiga att jag inte mått bra.
Jag har varit och hälsat på min och våran älskade Marielle på sjukhuset några dagar men en dag skulle hon få besök av Idar,  och dom skulle ta sällskap till en tatuerare då Idar skulle tatuera sig.
En annan dag var hennes bästa vänner Amanda och Sara och hälsade på henne :)

När jag var till Marielle en dag så såg jag en "popcorn buske" för första gången i mitt liv!


Så himla fint kort på fina Marielle :)

Haha sa Marielle, såna lekte ju vi med då vi var små:)
Ja jag trodde typ dom fanns bara i Falun, men en annan dag såg jag flera stycken här hemma :).


Vi hade så mysigt jag och Marielle och vi gick på stan och myste lite, men det tar på krafterna,  så efter att vi ätit och hittat jobbarskor till henne tills hon ska till sälen, så åkte jag färdtjänst hem igen.
Ja vi hann ju med lite mer än skor haha :)






Så himla fin lampfot jag såg i en affär :)
Dagen innan var jag och Melina och Oscar dit, och det var en riktig skräck resa haha.
Vi skulle åka dit halv fem för att hinna gå med Marielle till något ställe och äta.
Men chauffören glömde oss och vi fick vänta till efter sex innan vi kunde åka iväg, vilket gjorde att det blev bara en snabb vända till Falun och vi hann bara äta och sen åka hem igen.:(

Här väntar vi på färdtjänsten :)
Inte alls vad vi tänkt, men vi hade bestämt att åka då den dagen, så då skulle vi det också, men tråkigt blev det då Marielle hade behövt komma ut och få lite frisk luft.
Men dagen efter for ju jag dit och då hade vi ingen tid att passa.
Marielle får inte vara ute längre än till åtta med sällskap då förstås, men vi fick lite dispens så vi fick vara ute till halv nio så vi skulle hinna äta. Vi hade 55 minuter på oss bara så vi hann inte prata knappt.

Fin bild på fina Oscar och Melina :)

Fina Marielle som fick nöja sig med mc donalds :)

Såna här fick jag äta :)

Men en sån här hade ju varit såå mycket godare haha :)


Jag är så stolt över mina älskade underbara tjejer som finns för varann och hjälper varandra.
Att dom älskar varann och är bästa vänner. Jag är stolt över att få vara deras mamma och även om en del tycker jag är en dålig mamma så tycker både jag och tjejerna att jag är den bästa mamman för dom.

Jag är så glad att vi kan hjälpas åt och att vi kan prata om allting med varandra.
Hur många kan det liksom?
Här pratas det om sex, sprit och öl och ja faktiskt allting tror jag och självklart finns det många som har det så som vi, men jag är extra stolt över att dom blivit såna underbara tjejer som dom blivit trots så många jobbiga år dom haft.
Stolt att dom tar hjälp då det behövs och att dom vet och förstår att det är starkt att ta hjälp då man känner att man behöver det.
Starka underbara tjejer som vet att man inte är psykiskt sjuk bara för att man behöver ta hjälp.
Det är nog ganska jätte många som tror det.
Jag tycker att man är en frisk person om man förstår och törs känna efter hur man mår och förstå vad man behöver. Moget och superbra!
Ja man får tro och tycka som man vill, men jag är övertygad om att man är frisk och kry då man känner att man behöver hjälp utifrån och så fruktansvärt modigt är det att be om hjälp.

Ett friskhetstecken verkligen!


Jag hoppas verkligen att alla mår så bra som det bara går.

Imorgon kan jag inte skriva då min mamma kommer på morgonen ,men sen så!
Ja jag känner att jag måste få ha min tid vid datorn på morgonen då jag faktiskt behöver det!
Så än är ni inte av med mig haha:)

Den som inte gillar det jag skriver har ju ett enkelt val, att låta bli att läsa helt enkelt!

Kram kram till er alla!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar