onsdag 27 november 2013

Luft, jag behöver verkligen luft!!

Min fina sjal som Marielle stickat åt mig :)
Hej och god förmiddag!
Det där lät lite ansträngt haha för att vara jag :)
Jag har haft en bra morgon här hemma och sitter nu med min kopp kaffe.
Jag har lite känningar av huvudet, så direkt hemtjänsten kommer ska det bli en huvudvärkstablett.
Jag har många sorters mediciner här där jag sitter i min fåtölj, men inte en enda Ipren?
Det måste det bli ändring på då ju det ibland kan behövas.

Jag köpte ett litet fint turkost rullbord med tre våningar då jag och tjejerna var på Ikea ganska nyligen, och plats finns det verkligen för en till karta tabletter. Men jag behöver verkligen städa på det redan, men får göra det imorgon kanske :)



Det har brukat vara Marielle som skruvat ihop saker jag och vi köpt, men den här gången gjorde Melina det. Tänk att dom kan fixa så bra båda två! Duktiga smarta tjejer jag har :)!
Jag kan säkert också, men inte ens då jag var frisk så tänkte jag göra det.
Jag behövde bara öppna en förpackning och se alla tusen skruvar och delar där i paketet innan jag stängde igen direkt.
Nej jag ville inte då och nu kan jag inte haha :) Nu når jag inte, och det gör då ingenting.
Jag brukar ju vilja kunna det mesta, men att skruva ihop saker där går liksom min gräns.
Jag har inte tålamod alls och usch, jag tror jag är allergisk haha.

Det blev iallfall kanonbra då Melina fick ihop min fina lilla hylla.
När det blir lunch ska jag sätta mig i rullstolen och ge mig ut lite, jag måste ha luft, andas frisk luft!
Nu vet man ju inte hur frisk den är förstås, men så frisk det nu går här då iallfall.

Maria har varit här på morgonen både igår och idag, gissa om jag är glad för det!?
Det är liksom något speciellt då hon kommer eller några av er andra, ni vet vilka jag menar:)


Oj vad roligt nu kommer Marielle en sväng hör jag på bilen som gnisslar!
Haha det betyder att jag får lite besök av henne och Stina. Dregelstina måste jag få kalla henne :)
Så snart får jag massor av pussar och slickar haha :)

Nyfiken i en strut är hon!
En härlig och fin hund med massor av energi verkligen! Då kan Marielle ge mig en tablett för mitt huvud när hon kommer in och så tar jag ju en paus i mitt skrivande nu och fortsätter lite senare då jag varit ute och fått min friska luft :) Hej då så länge.

Mössa och sjal och vantar :)

Nu är jag tillbaka och helt utan huvudvärk.
Marielle gav mig tabletter direkt hon kom på förmiddagen så det gick över fort.
Vi hade mysigt och det är så roligt då hon kommer lite och hälsar på och Stina är mycket lugnare nu då hon varit här några gånger på raken.

Jag fick hjälp att sätta mig i rullstolen vid lunchtid och kom inte hem förrän halv fyra tror jag.
Jag klädde mig rejält och åkte först till DollarStore och sen till MM.

När jag skulle in på Dollarstore var det en farbror som öppnade dörren till mig.
Han var i ett sällskap och dom andra gick in i affären utan att se att jag strax kom, men farbrorn väntade några sekunder på mig och höll upp dörren!!
Snacka om omtänksam person.
Härligt och jag blir så glad av sånt och det är så skönt att slippa be om hjälp hela tiden, Härligt!
En guldstjärna för han :) Och förstås så ska alla snälla omtänksamma människor få en eller flera guldstjärnor för allt bra dom gör och gjort om jag får bestämma:)

Med matsäck som jag köpte på MM så for jag bakom Abb och njöt av vattnet och blåsten nere vid sjön.
Jag behöver liksom luft, och vart kan man få det bättre än vid en sjö?

Hönökaka med räkost i tub och dricka :)

Jo förstås i Grebbestad nere vid havet förstås, men det går ju inte att jämföra med det nu då jag inte kan åka dit, iallfall inte just nu.
Det kändes lite som i "grebben" faktiskt, och jag njöt medan jag åt min smörgås och min dricka.
Nästa tur jag ska ta blir det med kaffe kände jag, det hade varit mysigare och godare med en kopp varmt kaffe i blåsten mm..
Lite grått men väldigt skönt.
Jag behöver sån luft varenda dag och solen sken lite då jag gick iväg.
Kunde inte blivit bättre väder känner jag.
Gruvar mig lite för att snön ska komma och jag inte kan ta mig ut själv alls på samma sätt som nu, men det får lov att lösa sig det med som allt annat här i livet.

Marielle skulle på ett möte hon, annars hade ju både hon och Stina kunnat följa, men det får bli en annan dag.

Jag har en gammal vän Tina, hon och jag är ju lika gamla, men jag menar förstås sedan gammalt.
Ja hur som helst, Tina jobbar på reumatologen dit Gert är ibland.
Han har nu haft sån värk så han inte ibland vetat vart han ska ta vägen, och idag ringde Tina för att tala om att Gert får komma imorgon kl två.
Härligt och skönt för Gert att få bli kollad och kanske få en spruta där i så det blir bättre.
Vi får se hur det blir, men det kan verkligen inte bli sämre.

Vi ska passa på att gå lite på stan och lämna tillbaka ett par skor som gick sönder direkt han skulle sätta dom på sig. Vi köpte dom nyligen då vi var och hälsade på Marielle i Falun, och även om dom inte var jättedyra så vill man ju inte betala runt 600 eller vad dom nu kostade för att dom ska gå sönder direkt. Får hoppas det finns likadana nya som inte går sönder, annars hoppas jag han hittar ett par liknande.

Maria <3
Min Maria tipsade mig idag om att läsa om en grej på datorn, så jag sökte och fann det hon berättat om och det jag läste var väldigt intressant.
Det stämde på pricken med hur jag haft det och hur jag säkert också varit ibland.
Jag har inte haft tid att läsa ordentligt men ska göra det och sen känner jag att det kommer att blir ett inlägg om det.
Jätteviktigt och spännande hur människor beter sig mot andra.
Jag och Maria är på samma våglängd och förstår varann så bra, lika som Elenor och jag också är.
Kan hända är det vi tre mot resten av världen haha, men jag tror ganska många vill haka på då dom förstår hur det faktiskt är.
Jag är så himlandste glad att jag har er och så har jag ju många fler också förstås, många som jag tycker så mycket om och ni vet vilka ni är:)

När man har någon eller några som är som en själv är det så skönt att slippa vara någon annan, nu kan jag inte det iallfall men jag behöver inte tänka på vad jag säger ens.
Det är riktig vänskap verkligen att bara kunna vara, och man blir omtyckt som man är och man tycker om dom som dom är.

Man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad säger man ju och det ju så, men om man blir behandlad illa av någon är det ju rätt omöjligt att behandla den personen som man helst skulle vilja. Det viktigaste är att vara sig själv och försöka att inte hamna på den nivån man inte vill vara på.
Ja det är inte lätt alls, men jag ska fortsätta att läsa allt jag kan och orkar, så ska jag skriva om det sen och kanske kan några mer än jag vakna till på riktigt!

Nu kommer snart Melina hem från skolan och Gert från jobbet och jag ska få hjälp på toaletten och sen sätta mig i fåtöljen och rätta allt det jag skrivit.
Imorgon kommer jag inte att hinna skriva alls men nästa dag är jag på gång igen.

Jag hoppas ni haft en fin dag idag och att imorgon blir lika bra.

Kram kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar