söndag 8 mars 2015

Min kära kropp är nog ett hopplöst fall!


Hej hej!
Jag måste börja med att skriva att den här kroppen, ja min kropp menar jag, den är ett hopplöst fall.
Ja den är verkligen det och jag fattar inte riktigt hur det ska bli.
Ja nu vet jag ju att det kommer att bli bra, ja iallafall lika som det är nu, men även om den känns hopplös så finns ju lite hopp där inne någonstans.


Ja då jag var till min doktor nu i veckan så tyckte han ju att jag nog faktiskt fick nöja mig med det som är nu, och jag är nöjd, ja egentligen är jag ju det men jag hade hoppats på lite mer förbättringar.

Ja nog har min kropp förbättrats sedan jag började med min medicin mot spasmerna, men jag var ganska säker på att den skulle hjälpa mig mer än den gjort.
Jag hade hoppats på att kunna få böja mig framåt och åt sidorna som jag inte kunnat på länge och inte kan nu heller, trots massor av medicin.
Ja lite åt sidan kan jag faktiskt, men framåt går inte!
Min doktor tyckte att jag åt en hög dos nu så jag törs inte höja mer, men jag borde nog äta dubbelt mot vad jag gör egentligen för att kroppen ska ge upp lite.
Ja jag äter åtta tabletter om dagen vilket är lite max och ändå gör kroppen som den vill.
Kroppen ska ju ge vika och bli mjuk, men inte min kropp heller. Nej hur kunde jag tro det?

Ja det kan man ju undra och min en doktor jag har här på rehab har sagt att det bara finns typ baklofen och att den är bäst, ja jag undrade allt om det stämde.
Enligt min neurolog så var det så, ja jag har liksom inget mer att testa.

Nu får jag hoppas på att få åka på rehab istället då, ja tänk vad underbart att få åka iväg och ta hand om bara mig, att få hjälp av experter.
Ja faktiskt ska det finnas ett ställe "Frykcenter" i värmland där dom är superbra, ja en vän Titti har varit där flera gånger och hon har Ms, och jag litar fullt på henne. Det är ett kanonställe!

Nu gäller det bara att det kan bli min tur, ja faktiskt så är det min tur tycker jag, jag har väntat jättelänge och det borde vara rättvist, och då är det min tur snart.
Hoppas och håller tummarna, ja det gör jag verkligen!


Idag har Gert varit i vårat trapphus ganska mycket haha :)
Ja jag ska ju få en hiss dit ner snart, ja faktiskt så kan dom nog ringa vilken dag eller vecka som helst.
Då dom ska montera hissen är det ju bra om vi hunnit bli klara med den sidan som hissen ska sitta på, och nu är Gert på gång och det kommer hinna bli klart.

Ja som vanligt har Nina en plan, ja det kommer att bli jättefint då det är klart, och ingen har ett lika trapphus som oss.
Nu är ju inte det viktigt, men med en sån smal och högt i tak trapp, så är det inte lätt att få till det så det blir lite mysigt, men jag tror jag har det :)

Ja det vore ju konstigt om jag inte fick en plan och bilder i huvudet, det är ju liksom jag det.
Gert kan inte förstå att jag kan se i mitt huvud hur det blir då det är klart och jag kan förstå honom, det är inte alla som kan det. Men jag kan och jag är så glad över det så!

Jag har nog varit så ganska många år, ja iallafall hela mitt vuxna liv, och jag är glad över det.
Det blir tegel/kakel/klinkers, och så brädor, det kan jag iallafall tala om, men hur och exakt vad har jag inte bestämt än. Det är spännande som tusan.

Jag önskar att min pappa fanns så jag fick prata ihop mig med honom, men han finns här är jag säker på även om jag inte kan prata med honom.
Han och jag var ganska lika och han kunde också som jag se slutresultatet.
Ja nu tyckte han ibland att jag hade tokiga idéer, men han förstod då det var klart och tyckte att det blev bra.
Jag tror faktiskt att han är rätt stolt över mig om jag ska vara ärlig utan att skryta.
<3 Min kära bästa pappa <3


Gert hittade inte täckpappen så jag sa åt honom att ta lite vad  vi hade så det blev julpapper och tapet. Ja ett långt stort julpaket haha :)

Imorgon blir det målning av trappen, mycket maskering först bara men bra kommer det att bli.

Väggarna målade vi vita bara för att vi inte riktigt vet när vi ska ta tag i resten,vi vill ju att det ska vara så fint det går tills dess.
Det brukar vara jag som fixar och målar och tapetserar, lite jobbigt måste jag erkänna då jag ju nu faktiskt inte kan!
Frustrerande då det är mitt jobb liksom. Ja det är mitt jobb egentligen!
Ja när man som jag blivit sjuk, ja inte sjuk som i sjuk.
Nej det är bara kroppen som jävlas med mig och inte vill vara med lika som jag vill.
Ja hur som helst så är det ganska jobbigt att acceptera att läget är som det är.
Det är inte det att det inte går, nej då det går alldeles utmärkt, men drygt är det iallafall kan jag lova. Ja man måste acceptera för att orka och för att leva vidare, och jag har gjort det men ibland så känns det lite tungt!

Men jag är stark, ja superstark faktiskt och jag fixar det, det finns inget att välja på liksom!

Gert och jag gjorde mat idag och det blev rotmos och köttfärs biffar, jättegott blev det men trots att jag kryddade biffsmeten ganska mycket tyckte jag så smakade dom inget.
Haha tur det var jag som kryddade iallafall för om Gert gjort det så hade det typ varit noll med kryddor i.
Ja nu hjälpte det inget vidare att det var jag, men med lite salt så blev det kanoners.
Han ser lite galen ute haha :)
Vi använde idag för första gången någonsin en mixer eller vad det heter.
Helt fantastiskt och inget skvätt alls vilket det ju alltid blir då man använder elvispen till morötter och kålrötter.
Tänk att vi haft den i över tio år och varken jag eller Gert har använt den?! Galet!! Alldeles ny!!
Nu blir det den framöver iallafall då vi ska göra rotmos.

Jag verkligen älskar rotmos, det bästa jag vet tror jag faktiskt. Iallafall en av dom bästa saker jag vet.

Nej nu ska jag rätta lite och sedan försöka att somna, ja det blir väl kanske mitt i natten, men jag tar lite sovmorgon imorgon så det gör inget.


Marielle och Daniel och hundarna ska komma till oss lite imorgon <3

Njuter av solen :)
På måndag ska det bli strålade sol hoppas jag och gissa om jag kommer sitta på altan och sola mig då?
Ja jag älskar solen, den är så härlig och alla underbara småfåglar som kvittrar i kapp, ja dom gör under med mig!

Jag hoppas att alla haft en fin helg och fina dagar.

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar