tisdag 10 mars 2015

Tankat massor av D vitaminer idag!

Hej hej!
Ja vilken dag det varit idag!
Jag har efter att jag kommit upp och ätit frukost varit ute, ja jag har legat såhär i tre timmar och gissa om jag njutit?
Ja en av dom bästa saker i livet som jag vet, det är solen och ja alla fåglar som kvittrar medans jag solar, dom hör ju också dit förstås.
Ja om jag fick bestämma så skulle jag tanka D vitaminer hela dagarna, ja det är liksom då jag njuter som bäst och mest.
Förut då jag var frisk och solen sken om jag var ledig från jobbet, ja då var enda gången förutom då det var skidor på TV på vintern, som jag faktiskt satt still.
Ja då stannade jag upp i livet och njöt av solen.
När jag hade min kiosk vid badplatsen på somrarna ja då fanns ingen tid för att sitta i solen och njuta, men ute var jag iallafall.
Ja solen har varit min liksom, min tid för mig själv och jag njöt lika som jag njuter nu.

En underbart härlig förmiddag var det men en sak som inte kändes okej ja det var min kropp.

Jag har inte känt mig bra sedan min urinvägsinfektion och jag kände idag att det var lika igen, ja jag kände av det lite igår, men idag var det mer tydligt.

Det blev en sväng till doktorn idag igen för att få bekräftat att jag hade rätt. Nu igen!

Ja det är lite knepigt för mig att känna igen min kropp då jag inte känner som förut.
Mina symptom nu mot förr då jag hade urinvägsinfektion skiljer sig väldigt.

Ja förr då blev jag kisnödig hela tiden och blev sjuk med feber.
Nu får jag en svaghetskänsla i kroppen och en nervös grej som gör att jag behöver äta hela tiden haha :) Ja och så durrar det innanför skinnet i ansiktet.
Ja och så känns det som att jag får blodsockerfall hela tiden.
Ja det är liksom inte symptom på urinvägsinfektion egentligen, men jag har ju massor av felkänslor i kroppen så det är inte konstigt kanske egentligen.

 

Igår mådde jag sådär men blev så glad då vi fick främmande av Marielle och Daniel och hundarna.
Ja Amanda, Marielles kompis kom en sväng hon också och mina tjejer hjälpte varann att färga håret.
En mysig stund verkligen.


Marielle och Amanda och Melina for iväg en sväng så då gick jag och Gert ut för att han skulle städa åt våra kära kaniner.
Jag gav dom varsin bit digestive kex som dom aldrig fått förut och gissa hur gott dom tycket det var? Supergott!

 

Ja dom är så fina så fina, det syns inte alls på korten då dom är så bulliga och fina på riktigt, och dom gillar verkligen Gert.
Ja dom springer efter han vart han än går så han får verkligen kolla vart han sätter fötterna :)


Våra sötnosar fyller snart 4 år och vi har haft dom i ett år och några månader.
Vilken tur för både dom och oss att dom fick flytta hit.
Tänk så hemskt att bara få sitta i sin bur hela livet som dom gjort.
Ja jag fattar faktiskt inte varför man skaffar en kanin eller flera om man tänker låta dom sitta i sin bur. En kanin behöver ju skutta och få föra sig!
Ja jag önskar att jag kunde göra något åt det, för det finns hur många som helst som inte får skutta alls.
Hemskt vidrigt elakt tycker jag.



Våra kaniner har nog ett himmelrike haha, nej då men bra det har dom det iallafall, och det är viktigast. Jag vill ju att dom ska ha det fint och mysigt och så förstås massor av kärlek.

 

Dom har sin toalett ute på deras gård och jag lovar att det är deras toa. Herregud så dom bajsar :)
Ja nu äter dom ju massor också så det är inte konstigt alls.
Gert slängde ut allt på våran gräsmatta så vi får hoppas att gräset ser det som gödning bara.
Ja det blir många stora spadar fulla med bajs, man kan tro att vi har tio kaniner där ute om man bara tittar på högarna som blir efter dom.

Nej nu ska jag rätta lite och sen försöka sova.
Marielle har gjort sin första dag på sitt nya jobb idag och jag hoppas att det gått bra.
Hon gick upp väldigt tidigt idag så hon har nog sovit hela eftermiddagen och kvällen tror jag, så jag har ingen koll alls hur hon haft det.
Men jag hoppas på att det varit bra. Konditor i Lindesberg, ja det är hennes nya jobb.

Kram kram till er alla och jag hoppas att ni lika som mig har tankat och kommer att tanka D vitaminer ute i luften och solen <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar