söndag 15 mars 2015

Sol och ännu mera sol!


Hej och god kväll och snart är det god natt.

Ja sist jag satt och skrev så kan jag berätta att jag var så trött så trött.

Jag skrev på som vanligt men då jag skulle rätta så somnade jag korta stunder flera gånger haha.
Ja det är inte likt mig kan jag säga och kanske är det medicinens fel att jag blir extra trött, eller så är det själva jag, ja alltså jag som är trött.
Om det beror på medicin eller ej spelar inte så stor roll egentligen, men lite knepigt var det att somna mitt i liksom.
En anledning kan också vara min dator, ja vi har en ny, men jag envisas med att ta den gamla. Ja det där med nya grejer och jag, nej jag stretar emot jag.

Ja jag lyckades till slut lägga in mitt inlägg och känner att jag skriver lite kort idag så jag inte blir lika trött igen.

Jag har kollat på melodifestivalen och tyckte det var helt okej.
Den eller dom låtar jag inte ville skulle vinna, dom vann inte så jag är nöjd haha.
Det spelar ingen roll alls egentligen, nej att lägga ner för mycket energi eller ens någon känns rätt onödigt. Jag har viktigare och roligare saker att tänka på. Men kolla, ja det vill jag ju :)


Jag har haft en skön helg och idag har jag varit ute och solat mig i det fina vädret.

 

Rebecca har hjälpt mig att frosta av frysen och så har hon börjat med lite puts av fönstren och så ska det imorgon bli byte av gardiner. Ja det blir skönt och roligt att få ändra om lite nu igen.

Jag och Gert har varit ute och tagit promenader några dagar i rad, men idag blev vi hemma.
Ja Gert har fått lite ont i fötterna och idag behövde han börja med trappen.


Ja målning och maskering och det kan nog hända att det dröjer några dagar innan det är helt klart, men kanon blir det till slut och vi slipper en furutrapp, ja det finns ju snyggare än det.
Ja ganska mycket har vi fått gjort både igår och idag och det blir så bra så. Ja jag har inte gjort många knop, men varit med lite har jag ju iallafall.

Jag har inte blivit riktigt pigg trots att jag ätit fem dagar imorgon med penicillin, men med fem dagar till så får jag hoppas det blir bra.
Jag vill ju känna mig frisk och pigg med massor av energi som jag brukar ha, så jag får ha tålamod.
Ja att ha tålamod är inte alltid det lättaste, men man har inget att välja på då man blir som mig sittande i rullstol och inte längre kunna gå för egen maskin.

Ja man får helt släppa allt, och hela det sätt man hade förut, ja all stress och allt skynda är slut.
Ja det är bra för hela familjen att det är slut på det förstås, för man ska inte skynda sig.
Jag är helt övertygad om att jag är sjuk på grund av stress, ja stress både psykiskt och fysiskt, all stress är farlig.
Så jag hoppas att ni alla kan ta det lugnare och inte skynda mer.
Det är en önskan jag har.

Jag har varit lite gnällig haha idag har jag känt, men snart är det en ny dag och efter den och så vidare och då blir det förhoppningsvis gnällfritt.

Jag hoppas på att jag ska få känna mig lite piggare så jag orkar sitta och skriva lite mer som förut, men den dagen kommer är jag säker på.

Jag har rättat och ska lägga in några bilder jag tagit under gårdagen och idag, men datorn vill inte! Nej jag har sparat dom som vanligt men då jag ska ta fram dom, ja då finns dom inte.
Jag kanske får lägga in inlägget utan bilder nu ikväll och sen lägga in dom imorgon om dom kommit på plats då haha :) Ja det här med teknik, det är verkligen inte min grej alls.

Jag hoppas att alla haft fina dagar och att det kommer fina dagar.
Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar