måndag 30 mars 2015

Träningsvärk av allt skrattande!

Min nya t-shirt :)
Hej hej!
Ja jag har två skruttiga händer, ja till och med att göra kungen på datorn är en kamp kan jag lova.
Jag får skriva sakta men säkert nu, och så får jag se hur långt och hur mycket jag orkar skriva.
Det jobbiga är ju faktiskt att orden kommer lika snabbt som innan och det är svårt att hejda dom, men jag gör så gott jag kan förstås.
Fel blir det ju och redan nu efter några rader, så det kommer att finnas mycket att rätta.

Jag bjuder på ett kort med min mjuka mage :)

Ja jag måste börja med att berätta att jag bytt min kateter, och som dom andra gånger jag gjort det så överlevde jag, haha :)
Ja det är larvigt men inte alls roligt och ont gör det faktiskt även om det bara är för en kort stund.
Var tredje månad i hela livet och ja ni förstår ju att det inte går att vara hispig över det varenda gång :)!

Ja att göra sånt som gör ont är inte alls min grej, nej jag vill inte stå ut liksom.
Nu har jag ju gjort betydligt svårare saker än det här, ja allting känns det faktisk som då jag tänker efter, men dom alla sakerna försvinner ju liksom då jag är tvungen att byta min kateter.





Ja ja hur som helst så gick det bra och jag fick hjälp.
Hon som var ganska trevlig i telefonen var då inte trevlig nu då jag träffade henne kan jag lova.
Nej hon var lite spydig mot mig nästan, men men hon fick väl vara det, jag kände mest att jag var glad att det gick bra, och jag vill inte ödsla min energi på henne.
Men får jag henne en gång till och hon beter sig lika eller låter lika, ja då tänker jag säga till henne.

Efter bytet så åkte jag och Rebecca till Ikea för att få i oss lite mat, ja det har liksom blivit våran grej.

 

Vi käkade och hade köpt varsin liten bakelse till kaffet.
Nja jag åt faktiskt inte upp den ens, nej den var sådär god bara, tacka vet jag riktiga bakelser från coop, ja minsann det är grejer det haha.

Ja efter mat och fika i Borlänge så for vi mot Willys för att handla i Ludvika och ja, jag tror nästan resten av stan hade tänkt lika.
Vi stannade till vid Granngården i Borlänge först för att köpa lite U-jord och P-jord som jag behövde tills jag skulle plantera om lite blommor..
Ja jag kan lova att jag blir att längta till Granngården o Smedjebacken då, där jag jobbade innan jag blev sjuk.
Ja jag längtar grymt mycket tillbaka och längtar och önskar att jag kunde få bli frisk nu så jag kan jobba där igen.
Ja nu har jag ju liksom provat på det här att ha Ms och inte kunna gå mer, jag vet precis hur det fungerar eller inte fungerar.
Haha, ja man får försöka tänka lite så faktiskt och hoppas kan man ju alltid göra!

Vi handlade mat på Willys och det gick bra, men folk stressade runtomkring mig kan jag lova.
Jag blir liksom väldigt ivägen då folk har bråttom och ska skynda sig, ja det är så bara och inget jag kan göra något åt mer än att jag är lugn jag iallafall.

Ja vi har börjat veckohandlat nu här hemma istället för storhandlat.
Ja jag tror faktiskt att vi kommer att tjäna tusenlappar på det.
En matlista och koll på vad vi har i frysen och vips!
Ja det går faktiskt ganska lätt tycker jag och det känns skönt att det enda vi behöver komplettera är bröd och mjölk och lite frukt kanske.


Ja och på tal om bröd så har jag och rebecca bakat idag, jag vi bakade häromdagen också men just idag bakade vi matbröd.

Sex limpor blev det och gott, ja det går faktiskt inte att jämföra egna mackor mot köpta.
Jag kommer fortsätta med bakandet absolut, varenda vecka.


Vi har bakat fika rutor också och Simon fick en låda full med rutor som han kan frossa i eller bjuda på då någon kommer och fikar hos han.
Han fick ett par limpor också så han har lite hembakat matbröd.



Jag fick hjälp av Rebecca förstås men jag försökte så mycket jag orkade själv först.
Jag har ju ett jättebra handikappsanpassat kök, men hur jag än gör så får jag inte till det bra med mitt sittande då jag ska jobba i köket.
Nej jag får lov att ha armarna så mycket uppåt så att jag blir väldigt trött i dom.


Men tur som är så har jag ju hjälp, och just nu idag så var det Rebecca som jobbade :)


Igår så var det ju strålande sol hela dagen och då passade jag på att plantera om pelargonerna och försöka ge dom lite nytt liv genom att få ny jord och vatten.

 

Dom har ju fått vila hela vintern så det var dax att väcka upp dom tyckte jag.
Då vi ändå fixade dom så planerade vi mina inne blommor också, så nu minsann är dom glada och nöjda är jag säker på.

 

Det är så skönt då man gjort det och man vet att dom har alla förutsättningar att klara sig hemma hos oss.

 

Melina passade på att få hjälp av Rebecca att hålla Filip så hon kunde klippa hans klor, vi hade tänkt åka och få hjälp med det, men det behövdes inte då hon tordes och kunde alldeles själv.
Filip var så snäll så snäll.

Jag måste berätta att vi i fredags var på länsdans i Fagersta. Ja vilken kväll!

Jag försökte ta en selfie på oss och ja ni fattar ju varför vi skrattar :)
 

Vi hade så roligt så roligt och vilken tur vi hade som blev medbjudna på dansen av Ingemar och Eva och Ulla. Torsten och Kristina kom en sväng dom också, så vi var ett härligt gäng tycker jag.


Ja jag skrattade så mycket att jag fick träningsvärk i skratt musklerna haha :)

En dag att minnas, härliga dom är våra fina vänner.



Nej nu är klockan mycket och det är dax att rätta tror jag och sen sova lite, ja jag ligger efter med sovandet och i flera nätter har jag inte haft det så lugnt här inne i sovrummet, ja inte i hallen eller vid ytterdörren heller.
Nej det är ingen som syns, men någon finns här minsann.
Knackande på dörren och ja jag kan inte riktigt förklara känslan, men ingen ond känsla iallafall så jag kan oftast somna om lugnt.
Ja en vacker dag kanske jag förstår vad den eller dom vill förmedla, men än så länge har jag ingen aning.
Lite mycket rörigt blev det idag, men det blir ju lätt så då det dröjer flera dagar mellan gångerna och jag har mycket jag vill berätta om :)

Jag hoppas alla har haft en fin helg och fina dagar.

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar