söndag 1 mars 2015

Jag är så tacksam!


Hej och god kväll, ja snart är det natt, men inte riktigt än.

Måste fortsätta lite med samma ämne som sist :)
Ja jag avslutade kvällen ikväll med att lägga av en riktig "långfis" då Gert skulle lägga mig.
Ja jag kan inte beskriva med ord hur irriterad på mig själv jag faktiskt blir.
Då jag hänger i mitt lyftskynke, ja då tror kroppen att det är dags att fisa tror jag.
Ja fy skäms på min kropp haha :)
Nej nog om fisandet nu.

Ja jag har egentligen mycket att skriva om men gårdagen känns det som jag vill ta först måste jag säga.
Ja vilken dag!
Det började med att Maria hjälpte mig upp för att göra mig klar för avfärd mot först Fagersta och sedan Örebro för att däremellan åka till Nora och hälsa på Marielle en sväng också då vi ändå var så nära.

Ja vilken dag!
Vi var beredda på en härligt rolig men jobbig dag och det blev det verkligen.
Ja vi var till Fagersta för att hämta upp Ingemar, Eva och Ulla.
Då Ingemar kom på parkeringen och jag satt kvar i bilen så ropade han på lång väg Hej snyggNina!
Ja ni fattar ju vilken start vi fick på dagen.


Vi skulle sen åka och gratulera Torsten som fyllt 65 år.
Ja och inte nog med det, vi fick vara med om en förlovning också.
Ja Torsten och hans Kristina passade på och förlova sig.
Ja vi hade verkligen en härlig dag och jag log och kände mig glad inifrån hjärtat, ja från hela mitt hjärta hela hela dagen.
Gert var också populär och både Ulla och Eva ville att jag skulle ta kort på dom med Gert.



Vi blev bjudna på smörgåstårta, Torsten hade ordnat så fint och lånat en lokal.

Vi passade på att åka till Marielle en stund också så dom andra fick vara lite ifred från oss, viktigt för dom att få vara bara dom och ha lite fest.
Dom var hemma och Marielle ville bjuda oss på kaffe men vi hade ju nyss ätit och druckit så vi var storbjudna haha :)
Marielle satt och målade då vi kom, ja snacka om att hon kan! Jätteroligt att hon kan och att hon tycker det är roligt. 

 



Hon visade mig att hon stickat kläder till både Stina och Tyke, på fri hand utan mönster! 
Ja ni som kan sticka vet ju att det är rätt svårt. Jätteduktig är hon och superfint är det.
Hon hade stickat en mössa också som var så fin, ja imponerad är det minsta jag kan säga! 
Jag fick förstås lov att ta kort så ni får se!
När vi skulle åka tillbaka mot Örebro så ställde sig hundarna i fönstret, dom är så fina så!













Ja då vi varit till Marielle i Nora en stund och vi kom tillbaka så hade dom hunnit dricka lite whiskey, ja inte alla då, men Ulla och Ingemar och några fler var lite i gasen.

 
Då på kvällningen på väg hemåt så stannade vi och käkade, ja det var Ingemars och Gerts hemlis för oss tjejer :) Vilket gäng vi var :)

På vägen hem sjöng Ingemar för fullt med i Lars Kristers låt nr 5. Vill du inte ha mig? 
Jag har väntat sedan april! Och så vidare. Ingemar sjöng med inlevelse kan jag lova!




Ja jag lärde mig nästan texten jag med haha.
Ja dom är så härliga och jag är så glad över dom alla som vi faktiskt får vara vän med.
Hans Eva vet ju att Ingemar är en tjejtjusare och att han inget menar då han flörtar lite med mig och det är ju tur det. Jag sa förstås att jag ju ville ha honom också haha, ja väldigt många skratt blev det.

När vi skjutsat dom tillbaka till Fagersta så for vi ju hemåt, mot Ludvika.
Ganska supertrötta var vi så vi bara gjorde oss klara för att sova direkt vi kom hem.
Melina och Oscar och Adam var här och tittade på någon film med ganska högt ljud, och i vanliga fall kan jag inte somna om det inte är tyst men..
Jag somnade som en stock och jag som är så lättväckt alltid annars, ja jag vaknade inte ens av att Melina ruskade på mig och ropade mamma! ( Hon berättade det idag )
Ja igår natt skulle inbrottstjuvarna passat på då haha, nej då det vill jag inte. Men jag hade nog inget hört något vad det verkar.
Bara en enda gång har det varit så förut och det var över ett år sedan.
Ja då hade jag hemtjänst hjälp och nattpersonalen och Gert fick inte liv i mig då jag somnat i fåtöljen. Dom blev riktigt rädda, men jag, ja jag sov nog extra skönt då kan jag tro :)

Ja jag har mer att berätta om men mina händer vill inte mer nu och det kan hända att det faktiskt är nog långt som det är :)
Hur som helst så hade jag en fantastiskt Lördag, ja den bästa på väldigt länge.

Till sommaren då jag får köra bil ska jag och Ulla Och Eva åka på loppis och göra Ludvika har vi bestämt, det ser vi fram emot allihop nu tror jag. En tjejdag blir det :)
Gert ska med Ingemar till Surahammar på hockey om ett par veckor så dom får ha en killdag dom :)

Idag har det varit skidor på tv:n för oss, ja en härlig dag idag med, men vi har varit lite trötta från gårdagen tror jag minsann.

Livet är fantastiskt och jag är lycklig över dom alla som finns!

Kram kram på er alla <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar