tisdag 28 april 2015

Åh vad jag har tränat idag!


Hej hej!
Ja idag har jag haft en späckat schema verkligen. 
Ja jag har gjort alla saker jag ska göra och det på en och samma dag. 
Jobbigt faktiskt men så jäkla skönt då man fixat det.
Ja vilken dag! 

Jag har suttit på britsen och tränat att sitta, och gjort balansövningar sittandes. 
Jätteont gjorde det förra gången jag satt där och trots att jag idag fick ett fårskinn att sitta på, så gjorde det ganska ont.
Sittbensknölar! 
Ja man har såna tydligen och jag kan lova att dom känns väldigt väldigt tydligt då man inte har några muskler i rumpan.
Hur många vet vart sina sittbensknölar sitter? Och att man ens har såna? 
Jag hade då ingen aning om det innan jag hamnade i min rullstol :)

Ja det liksom är något vasst som är på väg ut ur och igenom skinnet liksom, en riktigt ond och obehaglig känsla kan jag lova.
Men ju mer jag tränar ju mindre kommer jag nog att känna dom då jag ju blir stadigare och orkar sitta rakt. 
Ja jag kan sitta utan stöd på en brits, och utan att hålla i mig i något! 
Jag kan också kasta en boll och ta emot den då jag sitter där och balanserar :) 
Jag har suttit i maskinen som heter "uppertone", dragapparaten, cyklat både med armarna och ben,och stått på brädan. 
Ja den där brädan,usch det är en riktig "fisbräda" kan jag lova, och på väg dit i lyftskynket så fisde jag ett gäng gånger, men inte någon som luktade, som tur var. Så jobbigt är det för mig med allt fisande kan jag lova.
Ja framsteg har jag gjort dom här dagarna, det kan jag lova!

Det finns en farbror här som var riktigt dålig och inte kunde äta själv eller knappt göra något för en vecka sedan, men nu! Ja hans resa måste ju vara den största känner jag, superduktig har han blivit.

Igår kom det några nya personer hit och jag känner verkligen då att dom man varit här med en vecka redan känns väldigt bekanta. Ja som om vi är lite kompisar med dom flesta faktiskt.

Det finns en annan farbror som jag inte kan med alls, knepigt faktiskt men jag orkar inte med han, och det är ömsesidigt då jag verkligen känner att han inte tycker om mig heller. 
Ja det kommer nog inte bli någon förändring på det, men det är skönt att vi tycker lika både han och jag.
Han tittar inte ens på mig då han åker förbi mig, och jag har inte knappt pratat med honom, men jag antar att han tycker att jag är för positiv kanske :)? 
Ja ja men det finns ju andra farbröder som inte alls är så, nej min farbror från första veckan här är som vanligt, men lite lugnare och har gjort massor av framsteg han med. Duktiga är dom alla!
Det finns bra tjejer här också, ja vi är faktiskt ett bra gäng. 
Ja nu är ju jag duktig också, ja det är jag faktiskt, superduktig om jag får skryta, och det får jag.

 

En tjej som är här har idag åkt fyrhjuling idag, och hon skulle kliva på där jag stod på tippbrädan. 
Jag tog kort på henne och fick hjälp att ta kort framifrån så hon har lite bevis och kan titta på och visa sen då hon kommer hem. Tuff tjej verkligen :)

När jag kom hit fick man ett papper med massor av förslag på vad man kunde få hjälp med att hitta på och testa om man ville. 
Ja det var fyrhjuling, ridning, sy mm, ja det fanns massor att välja på. 
Men Nina, ja hon hade ingen lust med något hon :), nej faktiskt så hade jag inte det.
Jag kände att jag bara ville göra ingenting mellan allt annat så jag lämnade inte in den.
Jag ångrar inte det alls, nej jag är nöjd ändå jag, ja jättenöjd.


Min bil till vänster :) Två guldiga varav en superhäftig! (till höger, kolla taket!)
Jag ligger nu och vilar mig lite innan det blir middag klockan sex, och jag mår toppen. 
Ja jag mår bra som en tok då jag känner att jag fixat dagen och att det gått bra. 
Det riktiga jobbet sen blir då man kommer hem igen, ja man måste hålla i det man påbörjat här, och det ska jag. Jag tänker aldrig sluta!
Idag har det gått ännu flera dagar utan socker, ja inget godis och inget fika är det som gäller. 
Jag tycker det går oförskämt bra faktiskt. 
Ja superlätt, knepigt men det beror nog på att jag hade bestämt mig, ja bestämt mig på riktigt. 
Skönt är det, och inga blodsockerfall alls har jag fått sedan jag kom hit.

Ikväll blir det nog en tidig kväll känner jag. Ja jag är trött redan nu och klockan är inte ens fyra :) 
Får se hur det ska bli efter maten, antagligen läggdags.
Jag hoppas ni har det bra där ute.

kram kram

2 kommentarer:

  1. Vad glad jag är för din skull. Vilka framsteg du gör hela tiden. Jag är helt säker på att du kommer att fortsätta i den stilen när du kommit hem igen. Kramar i massor från Tina ❤❤❤

    SvaraRadera
  2. åh vad glad jag blir att du skriver Tina <3
    Ja framstegen är så stora så jag trodde inte i min livligaste fantasi att det kunde bli så pass mycket bättre på bara två veckor, och jag har en vecka kvar här :)
    Jag vet att du tränar på som en tok hemma vid dig och hoppas att du har det bra och att du blir bättre och bättre.
    Jag kommer att byta livsstil nu och det är träning, lite varje dag som kommer att stå på mitt schema.
    Här är det toppen och personalen är helt fantastisk, så hit borde du också få komma tycker jag, helt underbart.
    Många kramar från mig till dig <3

    SvaraRadera