måndag 27 april 2015

Jag känner mig så stark!


Hej hej!

Nu är det måndag och helgen som jag trodde skulle gå ganska sakta har rusat fram i full fart.
Ja hur snabbt som helst har den gått.
Ingen träning med personal på helgerna fick jag höra då vi kom hit, och då tänkte jag direkt att jag väl visst skulle träna lite själv iallafall.


Ja nu efteråt så förstår jag att det är vilodagar för kroppen, ja kroppen behöver återhämta sig efter flera dagars hård träning.
Ja hård och hård vet jag ju inte egentligen, men för mig är det hård iallafall.

Ja i Lördags var vi till stan, eller kanske byn, ja eller vad man ska kalla Torsby.
Det var lite extra valborgsöppet och affärerna hade öppet till fyra :)

Super handikappsanpassat är det här, helt fantastiskt. Ja titta här nedan så får ni se vilken specialramp som är gjord i den här affären :) Härligt!






 


Jag har fått hjälp att mäta fötter och ben för att kunna köpa rätt stödstrumpor, så det gjorde jag i lördags.
Jag köpte också ett par springskor som jag ska ha då jag står på tipp brädan, och så var vi till ett loppis på "prostgårdslagårn" där jag hittade en fin hylla.
Det var ett jättefint hus med fina fönster och loppiset var på andra våningen, men det fanns hiss! Loppiset låg på en väg som heter "kärleksstigen" :)

 

Ja vi hade en fin dag, men vädret var inte på topp precis. Nej det regnade mest hela dagen, men skönt att kunna vara ute lite iallafall. Det är ju inte lika mysigt som det kan vara då solen skiner, men det är ju bara lite vatten, och man torkar ju! Ja regnkläder var inte på min pack lista haha :)

 
Jag köpte en specialpenna också, eller inte special riktigt egentligen, men den skulle nog passa mig och min dåliga hand trodde jag. Jag har provat den och ska nu börja handskrivträna. 
Jag ska kämpa på med det så får jag se hur mycket bättre i handen jag kanske kan bli :)

Ja efter våran ut och handla det vi behövde tur, så gick vi hem för att äta lunch lite sent, personalen var så snälla så dom hade lagt undan varsin tallrik med fisk potatis och äggsås.
Bara att värma och käka. Jättegott.

Mina stödstrumpor sätts på :)
 


Ja tidig kväll blev det efter våran tur och på söndagen hade vi bara lite på schemat.
Ja klippa naglar var en grej, och så var det soligt så det blev en stund ute i solen förstås.
Det blåste kallt så det blev till att sitta i tröja.


Idag är det måndag och det har det varit träning igen, ja herregud så bra jag tycker att det går.
Jag känner mig så stark så stark.
Jag är så glad att det är två veckor kvar här för mig, jätteskönt verkligen att veta att jag kommer att kunna bli så mycket bättre än jag redan nu blivit.
Svårt att förklara, men superbra känns det och jag tänker aldrig ge mig nu, nej minsann det är helt fantastiskt.
Jag hoppas att alla haft en fin helg och att ni mår bra.

Kram kram från mig och Torsby :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar