fredag 24 april 2015

Ge mig inte fismat!


Hej hej!
Ja nu blir det ett riktigt fisinlägg igen känner jag.
Jag tror att jag blir galen av allt fisande, jag vill inte!
Nej jag vill verkligen inte och ändå så är det det jag gör då jag tränar, ja typ hela tiden haha :)
Ja jag blir så frustrerad så herregud, men så skrattar jag ju samtidigt åt eländet.
Ju mer jag skrattar ju mer fiser jag ju också :) Hur ska det bli liksom?

Då jag stod på tipp brädan idag på träningen så lät det värrä än värst, haha ja gud så vi skrattade och ju mer jag skrattar ja ju värrä blir det.
Nu då jag ligger här så fiser jag också, men inga som luktar än så länge. Men det går ju bra om dom luktar illa då det bara är jag här inne:)


Inte nog med att jag låtit som om jag smattrat hela dagen idag så fick vi god mat på kvällen som jag aldrig ätit.
Ja blomkål har inte varit något jag ens velat lära mig tycka om, men ikväll fick vi blomkålsmos och kassler och jag gillade det.
Ja spännande verkligen att få testa nya olika rätter man inte ätit tycker jag.
En tjej som heter Anita satt med oss och åt och då berättade hon att man kunde bli gasig av blomkål! Ja visst! schysst tänkte jag högt, tack för den liksom haha :) Ja alltså inte till henne men till den som gjort maten haha.
Det kanske är så att jag inte behöver mat som kan göra mig ännu mer gasig än jag redan är liksom :)

Ja det är ju bara för mig som inte kan göra något åt det att gilla läget, men kul är det ju inte, nej det känns inte så väluppfostrat att hålla på som jag gör mest hela tiden.
När jag sitter i rullstolen så fiser jag inte alls faktiskt som tur är, men direkt jag hänger i mitt lyftskynke eller att någon böjer på mina ben, ja då börjas det.

Jag har haft en kanondag om jag struntar i fisandet, ja jag har haft ett fullspäckat schema men det har känts superbra.




Jag har tränat med min arbetsterapeut och gjort övningar som verkligen visat att min höger hand och arm inte alls är lika bra som vänster.
Nu har det ju blivit så eftersom jag inte kunnat använda min högra så mycket, men jag ska nu börja träna och både träna med att skriva och lite andra övningar så höger kanske kan bli bättre.

Jag har idag känt mig lite orolig över min kateter, att det var något fel inuti urinblåsan har jag trott.
Ja jag hade aldrig i livet trott att jag skulle kunna känna liknande men det har jag.
Jag kan liksom känna hur det känns inuti urinblåsan?!
Ja jag träffade sjuksköterskan och kollade upp lite, men det är inte stop och den fungerar, så vi skulle avvakta.
Jag kom senare på då jag skulle göra andra övningar vad det berodde på att det kändes konstigt.
Jo jag har ju tränat på med magen ryggen och armarna och självklart kan det bli en reaktion.
Ja inuti magen så har det ju hänt grejer nu dom här dagarna som gjort att kroppen märker att något nytt håller på att hända.
Ja nu på kvällen har det varit som vanligt igen, så jag tror att jag hade träningsvärk i magen och att något hamnat lite tokigt bara av allt mitt tränande.
Lugn är jag nu och jag tänker då aldrig att sluta träna, nej jag tänker hålla i det här.

 

Massor av balansträning :)
Jag har gjort övningar med min sjukgymnast idag också som verkligen är kanon.
Jag har på bara dom här tre riktiga träningsdagarna lärt mig massor och kroppen känns redan så himla mycket bättre.
Bara att sitta i rullstolen känns annorlunda nu efter tre träningsdagar.
Ja herregud vilken skillnad det kommer att kunna bli då jag varit här i tre veckor, ja nu ska jag ju förstås träna på hemma också sen för att behålla alla förbättringar jag kommer att ha fått här.

Ja jag kan inte nog säga hur bra det är här och jag har så fullt upp att jag knappt hinner tänka på annat än träningen.
Det är bra att ha fullt upp tycker jag så att man känner att man får något gjort och att man får hjälp medan man är här.
Jag ska rätta lite nu och sen sova, ja jag är egentligen jättetrött och hade kanske kunnat somna för länge sedan om jag inte börjat skriva haha :)

Jag hoppas att alla har det bra och att ni mår bra.
Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar