lördag 22 mars 2014

Jag är så lyckligt lottad!!



Hej hej!
ja nu är det kväll redan!
Ja det känns så faktiskt för jag gick inte upp ur sängen förrän på eftermiddagen idag haha:) snacka om sovmorgon! Nu var det väl egentligen ingen sovmorgon då jag ju inte somnade förrän efter sex imorse, och jag vet då inte när senast jag var vaken en hel natt ?:)
Det måste varit då jag var i 18 års åldern och ja ni kan ju räkna ut att det var länge sen haha:)

Ja ganska sent eller kanske vi ska säga tidigt kom vi hem :)
Gert gjorde kaffe och smörgåsar som jag fick innan Maria kom :) Många många år sedan jag åt frukost i sängen kan jag säga, men det gick! Ja det gick jättebra, men jag gillar ändå bäst att vara uppe liksom.

Jag Gert och Maria följde med Johanna till sjukhuset i Falun, akuten igår kväll.
Vi kom dit vid nio tror jag och det tog över sex timmar innan Johanna ens fick träffa en doktor.
En bra sån som tur var och det kommer att lösa sig till slut och hon kommer att få må bra, våran tokJohanna :)

Burken var full med småpengar haha, observera var! Nu är den tom :)

Jag och Gert väntade i väntrummet och som ni ser så gick det ju inte någon nöd på oss.





Jag tror faktiskt aldrig att jag kunnat somna i rullstolen bara sådär, men gud så trötta vi blev. maskinerna lät högt och jag vart så himla himla trött så jag somnade faktiskt.
Ja och så kom Maria ut och hämtade in mig en sväng, och när jag kom in till Maria och Johanna så blev jag pigg som en lärka! Haha, ja gissa hur mycket energi man kan få och vilka härliga människor.!!
Jag är så glad över alla i mitt liv och självklart Gert och mina tjejer och hans pojkar, men sen har vi ju Maria och Johanna och några fler som verkligen betyder så mycket för mig!

Ja till slut fick hon träffa doktorn och fick åka hem, hon skulle få åka till akuten här idag istället på röntgen så det var skönt för henne att få komma hem.
På vägen hem blev det förstås tokigheter och jag knäppte kort förstås.




Idag skulle jag ringa då jag vaknade så Maria kunde komma och hjälpa mig, men efter att Melina och Oscar varit uppe och ätit och grejat här så somnade jag om och vaknade inte förrän supersent, halv två på eftermiddagen!
Ja rekord verkligen men då somnade jag ju imorse och var vaken medan ungdomarna höll på här :)
Maria hade skickat sms för att höra om jag var vaken, men jag sov och hörde inte ens det och det är knepigt för jag är lättväckt som bara den.

Hon kom iallfall och hjälpte mig men fick först hjälpa min tant hem, hon stod här utanför utan skor, ja med bara nylonstrumpor på fötterna!
Hon fick förstås sätta på henne ett par av mina skor och följa henne hem så hon inte skulle bli jättekall. Usch det är inte lätt att bli sjuk då man blir äldre, jag tycker så mycket om henne, men kan ju inte finnas för att hjälpa henne då jag inte kan hjälpa mig själv ens.
Men att bara tycka om henne så hjälper jag ju henne så mycket jag kan.
Jätte jobbigt är det att känna att man inte kan längre,  för om jag varit frisk och kunnat gå så hade jag ju kunnat gå med henne jag och jag hade kunnat var där lite hemma hos henne och hållit henne sällskap. Men jag kan inte ens komma in hos henne då det finns trappor och det är inte så populärt här hemma att hon är här. Det blir så dubbla känslor för mig men hon får lov att nöja sig med att vi ses ute och tar en promenad ibland men det är inte lätt att förklara det för henne.
Hon tycker ju så mycket om min Melina och Oscar, men jag förstår ju dom självklart då dom ju inte förstår henne då hon är här.
Jag vet inte hur det går till men jag förstår henne ganska bra, ja faktiskt så har vi en sån "connection".
Jag kan säga till henne på skarpen och hon blir inte arg på mig, ja jag gillar henne verkligen och vi har roligt tillsammans.
Svår situation och hon kommer snart inte komma kunna bo hemma mer då det inte fungerar då hon bara kan dra iväg och nästan försvinna lite då och då, men vart hon än kommer hamna så kommer jag att hälsa på henne!


Vi har nu ätit supergod lax och stekt potatis och supergod sås som Maria gjorde igår som vi skulle ätit, men jag skulle möta Marielle och följa henne till doktorn igår så maten fick bli tills idag istället.

Så himla gott var det och jag är så mätt och belåten verkligen.


Gårdagen var en härlig dag med mycket luft och jag fick umgås med min Marielle lite.
Maria kom och väckte på morgonen och hjälpte mig upp och in i duschen och sen kom Rebecca en sväng för att hon och Maria skulle komma överens om jobbarhelger och prata ihop sig lite.
Medan vi satt här kom min tant förbi en sväng och tog sig några kramar och pussar dessutom.
Tänk så härligt egentligen!
När hon är som igår så är det ju superenkelt, då kramas vi och pratar lite och sen vill hon gå igen, men ibland som dom flesta gångerna faktiskt så är hon helt förtvivlad och behöver bara få bli lugn och vara lite så det blir bättre. Ja pust vad jag önskar jag kunde göra mer!
Efter att hon gått hem igen så kom min Melina hem från skolan och tur var ju att min tant gått då.
Melina gillar inte alls att hon kommer i tid och otid, men hon förstår ju min känsla samtidigt även om hon själv verkligen inte gillar att hon kommer.

Jag for vid lunch tid till stan och mötte upp Marielle för att följa henne till läkaren och det gick jättebra.
Hon fick en superbra doktor som tyvärr bara var en stafett läkare som inte kommer hit på länge igen, men vi får hoppas att det blir någon annan bra däremellan.

Ja efter det gick vi lite på två loppisar och ja sen åkte jag hemåt och Marielle gick hem till sig för att hämta sin bil.
Hon hade hittat en skolbänk på blocket hon var sugen på, men ville att hennes mamma skulle ringa haha, och hennes mamma gjorde förstås det så gärna.
Ja hörrni idag känns det som att min blogg blir lite hur som helst, men det var för att jag egentligen började igår att skriva, men då min mamma kom förbi fick sluta skriva mitt i, och efter det så for vi ju till Falun för att Johanna skulle till akuten och sjukhuset.

Nästa gång jag skriver ska jag försöka få det lite mindre rörigt haha :)

Jag hoppas alla haft fina dagar och jag hoppas på att solen kommer fram imorgon så vi får njuta allihop som gillar solen.

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar