onsdag 19 mars 2014

Mina dagar räcker inte till :)

Hej hej!
Ja jag känner att mitt bloggande kommer att bli lite hur som helst ett tag framöver då jag faktiskt inte har tid att sitta och skriva, ja då kan man ju tänka hur går det till? Hon är hemma och sjukskriven hela dagarna men hinner ändå inte?
Nej det låter väldigt tokigt men faktiskt så är det så på riktigt!
Jag har ju suttit still så länge och inte alls kunnat göra som jag egentligen velat, så nu då jag har hjälp så blir det ju massor av saker jag vill greja med, men vi måste ju hejda oss också och inte göra allt på en gång haha, vi får se hur det går med det!
Jag har ju nu haft Maria här hela veckan och ja, tiden räcker inte till kan jag säga!

Jag är så himla glad över att jag valde just Maria för hur skulle det blivit annars?
Rebecca har inte hunnit vara här än, men det kommer förstås att bli lika bra med henne här även om jag inte känner jag inte riktigt lika som Maria, men min känsla säger att det kommer att bli kanon.

När man ska ha så som jag nu, ha en assistent hela dagarna, så behöver man jobba in sig, ja man måste lära känna varann och det kan ta ett tag.
Maria har jag ju känt ett bra tag redan och vi gillar samma saker och behöver oftast inte ens tala om för den andra vad eller hur man tycker. Ja det är faktiskt helt fantastiskt.

Igår skulle jag till sjukhuset för att byta kateter nu igen haha, det känns alldeles för ofta faktiskt!
Det är väldigt obehagligt och gör nog ont egentligen fast jag inte känner riktigt då. Jag hade lite ont igår kväll då jag skulle sova, så ett par Ipren fick rädda min natt.

Vi tog färdtjänst dit och det var Ubbe som körde och det var skoj då jag ju inte träffat han på flera månader. En glad och trevlig och social person och som verkligen är positiv.

Han skjutsade oss till sjukhuset och sen då jag var klar så tog vi en promenad till stan för att fika.
Det var härligt väder och superskönt att få lite luft!

                                  


Det blev varsin bakelse och ni ser väl vilken sort? Min favorit förstås, men på Coop är dom godare faktiskt. Men men man får vara supernöjd ändå.

Efter att vi fikat så gick vi hemåt och vi stannade till vid loppiset på trekrokars där Mats som jag gick i skolan med jobbar, han är så härlig tycker jag! På vägen hem gick vi förbi Konsum för att hämta ut mina blivande köksgardiner.







På väg dit så såg vi många fina blommor, snart är det vår och sommar på riktigt! Härligt!


Efter det så gick vi till ett "småkott" träd och där plockade vi grenar som vi ska ha till kransar sen, och det är ju helt fantastiskt!
Varje liten plutt på grenarna, dom pluttarna är små mini mini kottar!
Härligt och supersöta är dom!













Ja det såg nog lite roligt ut med full packning hemöver, men en super härlig ute dag hade jag och jag njöt!
Jag hittade också flera fina gamla saker på loppis, så nu minsann ska fixas :)

Jag nålar lite :)
Idag har jag haft ännu en härlig dag, men ingen ute dag alls då det snöar för fullt. Typiskt!
Jag hämtade ju gardiner till mitt kök som jag köpt för breda, jag tänkte inte då jag beställde att köksfönstren var lite smalare än i vardagsrummet, så det var inget annat att göra än att sy!
Maria som aldrig haft syslöjd i skolan fick en Nina kurs haha!
En Nina kurs innebär ju att man får bli självlärd haha :). Nej då, jag visade så gott jag kunde och jag började med att försöka trä symaskinen från sidan där jag satt med rullstolen, men symaskinen krånglade som en tok och det blev fågelbon hela tiden.
När jag satte mig framifrån och trädde om den så blev det ordning. Tänk att så lite gör så mycket!


Maria var jätteduktig och hon sydde på så alla gardiner kom upp, jag försökte kämpa på att nåla och stryka och det gick bra, men på slutet fick Maria lov att ta över även det.
Det kommer att bli kanonfint och jag kommer äntligen få till köket så som jag vill.
Härligt och stort fin kök kommer det att bli då jag är klar.


Pratade med Marielle en kortis nyss och hon ska iväg och åka hundspann, så himla roligt att få göra något så roligt! Kanon och hon ska ringa ikväll sen så jag får höra hur det gått och hur skoj det var.

Maria skulle egentligen opereras imorgon, men då hon har feber och antagligen någon infektion i kroppen så blev det inställt. Superhemskt tråkigt för henne då hon ställt in sig på det och så blir det inte så som hon tänkt.
Det är ju så att man mentalt ställer in sig på en operation och det blir som en sorg då det inte blir.
Hon verkar ha en jättebra doktor och det är bra dom inte gör något som kan vara farligt.
Vi får hålla tummarna för att hennes prover ser bra ut snart så hon får lägga sig på operationsbordet.
Ja så allt ont inuti hennes kropp försvinner!
Viktigt och ja herregud så jag önskar att det vore en enkel operation. Men nu har Maria inget annat val än att bli frisk, så det kommer hon att bli! Enkelt blir det inte, men det måste bli bra!

Imorgon ska vi göra "piffningen" här hemma med nya köksgardiner och det kommer bli kanon till slut.

Ja jag vet inte på vilket sätt jag ska kunna sammanfatta mina dagar hittills mer eller bättre än att dom varit fantastiska! Jag som var orolig lite grann haha? Vad onödigt!
Dagarna kommer verkligen att flyga fram och jag kommer aldrig att tröttna på att få greja och pyssla! Det är liksom jag det och det är så skönt att kunna göra det lilla jag kan så jag inte bara sitter som jag faktiskt gjort i ett helt år nu.
Nej mitt liv kommer att bli fantastiskt och jag är så tacksam.

Steve från mitt assistens bolag Libra har varit hit en sväng idag och han är bara superbra.
Jag känner att mitt val av bolag kommer att vara ett superbra val och ja, jag är så glad och tacksam över allt jag kommer att få hjälp med och jag kommer slippa strida och kämpa för allt!
Bara att jag får bestämma själv vilka som jag vill ha här och vilka som kan vara mina vikarier, ja det är underbart.
Jag kommer om det går att bli en ännu mer tacksam och en gladare Nina och det är jag förstås bara glad för.
Hoppas alla haft en fin dag idag!

Kram kram

2 kommentarer:

  1. Fina gardiner!:) låter som du har de helt fantasiskt!:) kram

    SvaraRadera
  2. Ja jag har så härliga, fantastiska dagar😊. Jag hoppas du mår skapligt efter operation o tråkigheter. Kramar♥️

    SvaraRadera